Πηγή Εικόνας: Andreas Kontokanis I Flickr

Χριστούγεννα με την υπηρεσία Click away θα κάνουν έμποροι και καταναλωτές, αφού το βαρύ επιδημιολογικό φορτίο δεν επέτρεψε το άνοιγα της αγοράς, με τη κυβέρνηση να αφήνει μία χαραμάδα φωτός και τζίρου για το λιανεμπόριο. Οι μεγάλοι κερδισμένοι τα σουπερ μάρκετ, αφού πήραν και τα παιχνίδια, αλλά θα τηρηθούν οι κανόνες clickaway.   

 Η υλοποίηση της υπηρεσίας απαιτεί ιστοσελίδα e-shop ή οι παραγγελίες να φτάνουν στο τηλεφωνικό κέντρο. Η πόρτα του καταστήματος θα ανοίγει όταν πρόκειται να παραδώσει την παραγγελία στο πελάτη.

Πάντως, στο στάδιο της εφαρμογής τα προβλήματα είναι περισσότερα από όσα αρχικά  εκτιμούσαν.

To Jumbo δεν υλοποιεί την υπηρεσία Click away

Το Jumbo και η διοίκηση του Απόστολου Βακάκη …σήκωσε  τα χέρια ψηλά, καθώς ανακοίνωσε ότι δεν συμμετάσχει στην υπηρεσία του click away και την ίδια στιγμή δεν δέχεται άλλες παραγγελίες από το ηλεκτρονικό κατάστημα μέχρι νεωτέρας. Όταν η επιχείρηση με ετήσιο τζίρο πάνω από 800 εκατ. ευρώ, με καθαρά κέρδη 150 εκατ. ευρώ και με ταμειακά διαθέσιμα άνω των 300 εκατ ευρώ, επιλέγει να  απέχει  από την αγορά , σηματοδοτεί τη δυσκολία τους εγχειρήματος και το ρίσκο που αναλαμβάνει σε περίπτωση που δεν τηρηθεί το γράμμα του νόμου, καθώς προβλέπονται πρόστιμα και κλείσιμο του καταστήματος για 40 ημέρες.

 Τα 9 άτομα θα εξυπηρετούν σε 90 λεπτά

Οι μαθηματικοί υπολογισμού έβγαλαν ότι η άφιξή των 9 ατόμων και με διάρκεια παραμονής τα δέκα λεπτά θα απαιτηθούν 90 λεπτά για να εξυπηρετηθούν. Σε μία ημέρα, αν όλα υλοποιηθούν με βάση το σχέδιο, θα εξυπηρετηθούν συνολικά 72 άτομα.

Όταν ένα κατάστημα των 1500 και 2500 τετραγωνικών μέτρων ανοίγει για να διευκολύνει από 70 έως 100 πελάτες, θεωρείται ως μία ασύμφορη διαδικασία.

Αντίθετα, για να εμπορικό κατάστημα των 500 τ.μ. με τις ίδιες ώρες λειτουργίας έχει αξία να περάσουν από το κατάστημα να παραλάβουν ότι παρήγγειλαν από την ιστοσελίδα.

 Τα σούπερ μάρκετ μπαίνουν στα παιχνίδια.

Με σκεπτικισμό βλέπουν την εφαρμογή click away, παρότι υπάρχει διάθεση, αλλά θα απαιτηθούν επιπλέον υποδομές, καθώς η παράδοση θα γίνεται εκτός του σούπερ μάρκετ. Οι αλυσίδες που διέθεταν παιχνίδια και στο παρελθόν όπως η «Μασούτης» και η «Lild Hellas» προσπαθούν να λύσουν τα τεχνικά προβλήματα, όπως είναι η ιστοσελίδα και στην ενίσχυση του τηλεφωνικού κέντρου. Οι υπόλοιπες αλυσίδες βρίσκονται στο στάδιο αξιολόγησης της νέας εφαρμογής, η οποία όμως εφαρμόζεται 12 μέρες πριν από τα Χριστούγεννα και είναι σε ισχύ μέχρι την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021.

Τα εμπορικά καταστήματα δεν έχουν eshop:

Οι εννέα στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν ιστοσελίδα για να προβάλλουν τα προϊόντα τους και ποντάρουν στο τηλεφωνικό κέντρο του καταστήματος. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας κ. Σταύρος Καφούνης υποστηρίζει οι καταστηματάρχες  θα διεκδικήσουν το 30 με 35%  του χριστουγεννιάτικου τζίρου, ο οποίος  πέρυσι κινήθηκε στα 3,5 με 4 δις ευρώ. Δηλαδή φέτος θα είναι «θαύμα» αν φτάσουμε το 1,1 δις  ευρώ.

Click away από την θεωρία στην πράξη  

Καταχώρηση της παραγγελίας από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) είτε μηνύμα τος (SMS) που φέρει τα εξής στοιχεία: βα) επωνυμία, διεύθυνση και Αριθμό Φορολογικού  Μητρώου της επιχείρησης, ββ) χρονικό διάστημα παραλαβής που δεν μπορεί να υπερβαίνει  τις δύο (2) ώρες συνολικά.

γ) Παραλαβή από ένα (1) άτομο και μόνο από ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο των  καταστημάτων.

Πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή. δ) Κατά την παραλαβή: δα) τήρηση ελάχιστης απόστασης δύο (2) μέτρων μεταξύ πελατών,  δβ) μέγιστος αριθμός ατόμων στην αναμονή: εννέα (9) άτομα και δγ) μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής: δέκα (10) λεπτά.

Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν  με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου «κατάστημα  εντός καταστήματος» (shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away)  σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο.