Fonias Pale Ale [thrakikiagora.gr]
Fonias Pale Ale [thrakikiagora.gr]

Αν νομίζετε πως το ψωμί που τρώμε είναι μόνο στη γνωστή, στερεή, μορφή που το γνωρίζουμε…μάλλον σας διαφεύγει μια μεγάλη λεπτομέρεια.

Οι παλιότερες γενιές μιλούσαν και το υγρό ψωμί που δεν είναι άλλο από την γνωστή μας μπύρα που παράγεται από κριθάρι, λυκίσκο και νερό.

Υπάρχει μια μπύρα στην Βόρεια Ελλάδα, επιλέγοντάς την από τις 350 που υπάρχουν στην Ελλάδα, η οποία έχει τη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ και όπως διατείνεται ο δημιουργός της Θανάσης Αποστολάκος, είναι μια ζωντανή μπύρα, που πέρα από τα γνωστά υλικά, που προσδίδουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στη γεύση της, κουβαλάει πίσω της πολύ Αγάπη, Μεράκι, Αγώνα και Αποφασιστικότητα για τη Διαφορά…Είναι η μπύρα «Φονιάς» από τον ομώνυμο καταρράκτη του νησιού. Έναν Φονιά, δροσιστικό, που τον πίνεις και κατακλύζεται το μέσα σου από την αίσθηση του καταρράκτη της γεύσης και της ποιότητας.

Ο κ. Θανάσης Αποστολάκος είναι από το 1985 στην άγρια ορχιδέα του Αιγαίου το νησί της Νίκης, τη Σαμοθράκη.

Ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια να φτιάχνει μόνος του μπύρα στο σπίτι, για προσωπική χρήση, με τα υλικά που του έστελνε ένας φίλος του από την Αγγλία.

Βέβαια το όνειρο υπήρχε και κάποια στιγμή πήρε σάρκα και οστά.

Μέσω της χρηματοδότησης του προγράμματος ΕΣΠΑ ο κ. Αποστολάκος μαζί με τα δύο του παιδιά ενσάρκωσαν το όνειρό τους.

Πριν έξι χρόνια ξεκίνησαν, το ολοκλήρωσαν σε 4 χρόνια και πλέον έχουν μπει στην παραγωγή της μπύρας εδώ και τρία χρόνια, της φημισμένης μπύρας Σαμοθράκης με το όνομα σήμα κατατεθέν του νησιού: Φονιάς, από τον ομώνυμο καταρράκτη.

Η συγκεκριμένη μπύρα διαφέρει από τις άλλες βιομηχανικές μπύρες, που έχει μάθει ο κόσμος σαν μπύρες, αλλά δεν είναι αυτές οι πραγματικές μπύρες όπως υπογραμμίζει ο κ. Αποστολάκος.

Υπάρχει ένα ολόκληρο κατεστημένο, που πίσω του κρύβονται μεγάλες εταιρείες παγκοσμίου εμβέλειας και που ο κόσμος θεωρεί πως αυτή είναι η γεύση της μπύρας… Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα Υπάρχουν δεκάδες ποιοτικές μπύρες οι οποίες προσπαθούν να πουν με την ποιότητά τους πως…ο Βασιλιάς είναι γυμνός…αλλού είναι η πραγματική και ποιοτική μπύρα…

«Όλα τα πράγματα δεν είναι τα ίδια στη Ζωή μας. Όλα έχουν ένα κόστος το τι φοράμε το τι τρώμε. Μια διαφορετική ποιότητα, που δοκιμάσαμε όμως και τη νιώσαμε, τότε και το κόστος της αξίζει και λέμε χαλάλι, για το επί πλέον 1,5 ευρώ της μπύρας. Αν νομίζουμε πως δεν αξίζει τότε παίρνουμε τις άλλες μπύρες του… κατεστημένου.

Η παραγωγή ανέρχεται στις 14.000 φιάλες σε 40 ημέρες.

Η διάθεση της μεγαλύτερης ποσότητας την καλοκαιρινή περίοδο γίνεται από τους τουρίστες τους ξένους της Σαμοθράκης. Η υπόλοιπη ποσότητα διατίθεται στην Αθήνα, στην Κρήτη, στην Πάρο, στη Θεσσαλονίκη κ.α.

Οι Βαλκάνιοι τουρίστες του νησιού έφεραν και το άνοιγμα στην Βουλγαρία! Συγκεκριμένα η μπύρα Φονιάς θα ταξιδέψει έως την Φιλιππούπολη, ενώ δεν αποκλείεται και εξαγωγή μπύρας και στην Ρουμανία και στην Σερβία. Δυστυχώς φέτος ο κορονοϊός έβαλε φρένο σε αυτό το ενδεχόμενο…προς το παρόν…

Αυτό βέβαια που κάνει τη μεγάλη διαφορά στην μπύρα Φονιάς, είναι το θεϊκό νερό της Σαμοθράκης, το οποίο θεωρείται και από τα καλύτερα του κόσμου και είναι αυτό που κάνει την μεγάλη διαφορά, καθώς είναι από τη Φύση του στο επίπεδο που πρέπει να είναι για τη διαδικασία της ζύμωσης, ενώ άλλα νερά υπόκεινται σε πολλαπλή διαδικασία για να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο.

Αυτή είναι η διαφορά

Η ετικέτα της μπύρας Φονιάς είναι κι αυτή διαφορετική σε σχέση με τις υπόλοιπες. Είναι μεταξοτυπία, με ανάγλυφο το όνομα Φονιάς, υπάρχει η φωτογραφία του καταρράκτη, ανάγλυφο και αυτό και μπορείς να τον αισθανθείς με την αφή σου. Υπάρχει και γραφή μπρέηλ για τους συνανθρώπους μας με προβλήματα όρασης. Τέλος το καπάκι είναι έτσι κατασκευασμένο, ούτως ώστε να απορροφά το οξυγόνο που υπάρχει και να διατηρεί τη μπύρα φρέσκια για να την απολαύσει ο καθένας.

Η μπύρα δεν πίνεται μόνο το καλοκαίρι, πίνεται και το χειμώνα, όπως σε όλη την Ευρώπη.

«Αγωνιζόμαστε με όλα τα μικρά ζυθοποιεία της Ελλάδας να αλλάξουμε ένα νόμο που στηρίζεται σε ένα Βασιλικό διάταγμα του 1923. Είναι τραγικό. Κι όμως με αυτό πορευόμαστε…και καταλαβαίνετε τις δυσκολίες. Πρέπει να εκσυγχρονισθεί το πλαίσιο που διέπει τα μικρά ζυθοποιεία και να ψηφισθεί ένας νέος νόμος…Το καλύτερο βραβείο το δίνει ο κόσμος με αυτά που μου λέει όταν με επισκέπτεται. Εμείς σαν οικογένεια και τα παιδιά μου ως συνεχιστές, βάλλαμε την καρδιά μας και δώσαμε ουσία στο περιεχόμενο και στο περίβλημα. Καλούμε τον κόσμο να μας δοκιμάσει πρώτα και μετά να αποφανθεί», υποστήριξε ο κ. Αποστολάκος.

Υπάρχει μια ιστοσελίδα, όπως μας είπε ο κ. Αποστολάκος, η οποία λέγεται untappd και θεωρείται ένα από τα πλέον αξιόπιστα αξιολογητικά site για μπύρες. «Η βαθμολογία μας είναι στα 3,54 αστέρια από τα 5 που φαίνεται συγκριτικά με τις καλύτερες μπύρες του κόσμου μια πολύ καλή βαθμολογία και μας τιμάει αυτό», υποστήριξε ο κ. Αποστολάκος.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο κυκλοφόρησε μια νέα ετικέτα η Golden L και πήγε εξαιρετικά, καθώς απορροφήθηκαν και τα 5.000 μπουκάλια. Τώρα η οικογένεια δοκιμάζει νέες συνταγές για νέα ετικέτα, η οποία θα είναι κοντά γευστικά στην προηγούμενη και θα κυκλοφορήσει την Άνοιξη, οπότε και θα μάθουμε και το ιδιαίτερο όνομά της.

Από τα άκρως θετικά γεγονότα των τελευταίων ημερών το γεγονός πως μεγάλης αλυσίδας σημείο υπέρ αγοράς, στον Έβρο – Σκλαβενίτης-, συμπεριέλαβε την μπύρα Φονιάς στη γκάμα των προϊόντων του. Το προϊόν πάει πολύ καλά ο κόσμος αγοράζει το προϊόν και στα σχέδια της εταιρείας είναι να μπει η μπύρα Φονιάς και στην Κομοτηνή, αλλά και στην Ξάνθη.

«Αυτό δεν έγινε από μόνο του, εδώ και 7 μήνες αγωνιστήκαμε και το πετύχαμε», δήλωσε ικανοποιημένος ο κ. Αποστολάκος.

Το συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ έκανε το αυτονόητο, κάτι που θα πρέπει να κάνουν όλες οι ομοειδείς επιχειρήσεις: Να ενσωματώνουν τα τοπικά προϊόντα στα ράφια τους, δείχνοντας πως τιμούν τους κατοίκους και τους παραγωγούς τους.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η προμήθεια του κριθαριού του Φονιά είναι από τα Πομακοχώρια της Θράκης και την Ζυθοποιεία Βεργίνα.

[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Θρακική Αγορά και το thrakikiagora.gr και αναδημοσιεύεται στην EURACTIV.gr και αναδημοσιεύεται στο economix.gr στο πλαίσιο της συνεργασίας περιεχομένου των δύο ΜΜΕ]