Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τη δημοπράτηση σειράς έργων προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση στη Βουλή. Ειδικότερα, όπως αναφέρει, με στόχο μέχρι το τέλος του 2021, το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη να εκτελείται σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, με ορίζοντα την εκπνοή του 2020 πρόκειται να δημοπρατηθούν τα έργα:

-της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα – Βόλος του οποίου η δημοπράτηση εκτιμάται τον Νοέμβριο του 2020 και η υπογραφή της σύμβασης τον Αύγουστο του 2021, με διάρκεια κατασκευής 36 μήνες.

-της Β’ Φάσης αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας. Έχει οριστικοποιηθεί το φυσικό αντικείμενο του έργου σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης. Έτσι, ο διαγωνισμός εκτιμάται στα τέλη του 2020 και η υπογραφή της σύμβασης τον Ιούνιο του 2021, με διάρκεια κατασκευής 36 μήνες.

-της εγκατάστασης σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.  διαγωνισμός εκτιμάται στα τέλη του 2020 και η υπογραφή της σύμβασης τον Αύγουστο του 2021, με διάρκεια κατασκευής 36 μήνες.

Αναφορικά με τις υπολειπόμενες εργασίες, για την ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης, είναι σε εξέλιξη η ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί σταδιακά ως το τέλος του 2021.

«Σε κάθε περίπτωση βασικός μας στόχος είναι με την ολοκλήρωση των έργων αυτών η επίτευξη δρομολογιακού χρόνου των συρμών κάτω από τις 4 ώρες μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης και η αύξηση της δυναμικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου με την ολοκλήρωση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών» σημειώνει ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής.

Όσον αφορά την ολοκλήρωση της γραμμής στο τμήμα Αίγιο (Ροδοδάφνη) – Ρίο η κατασκευή των έργων υποδομής είναι σε εξέλιξη στο πλαίσιο συμβασιοποιημένων εργολαβιών.Η δημοπράτηση της εργολαβίας για το υπόλοιπο φυσικό αντικείμενο (ήτοι: επιδομή, σταθμοί, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες) προγραμματίζεται στο α’ τρίμηνο του 2021 και η υπογραφή της σύμβασης στα τέλη του 2021, με διάρκεια κατασκευής 36 μήνες.