Υπό την προϋπόθεση ότι θα συγκεντρωθούν τα απαιτούμενα κεφάλαια της τάξεως του 1,2 εκατ. ευρώ, το made in Greece ελληνικό ηλεκτρικό σκούτερ, γνωστό ως project i.lektra, θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους μέσα στο 2021. Οι δημιουργοί του, οι συνιδρυτές της ελληνικής εταιρείας σχεδιασμού και μηχανικής Give, Ηλίας Νασιόπουλος, Λευτέρης Κόζας, Αστέρης Αποστολίδης και Σεβαστιανός Μαΐλης έχουν ολοκληρώσει τον σχεδιασμό και τη δημιουργία του δικύκλου σε λιγότερο από ένα χρόνο και πλέον απομένει η διάθεσή του στη μαζική παραγωγή. Έως σήμερα έχουν δαπανήσει περίπου 500.000 ευρώ, από τα οποία τα μισά προήλθαν από την Ελίν Verd, θυγατρική εταιρεία του ομίλου Ελινόιλ με αντικείμενο τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και την ανάπτυξη τεχνολογιών διαχείρισης ενέργειας. Για να γίνει όμως, εμπορικά διαθέσιμο το όχημα απαιτείται η εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης της τάξεως του 1,2 εκατ. ευρώ.

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Give περιλαμβάνει την πώληση αρχικά 200-300 οχημάτων, και εν συνεχεία ο στόχος ανεβαίνει στα 1.000. Η εταιρεία υπολογίζει ότι το break even, όπου δεν υπάρχουν ζημίες ούτε κέρδη, θα είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί σε διάστημα δύο περίπου ετών, με τη μέση τιμή πώλησης να είναι το ποσό των 3.000 ευρώ. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι εκτός από την εξασφάλιση των απαιτούμενων κεφαλαίων, η εταιρεία να λάβει την απαιτούμενη ευρωπαϊκή πιστοποίηση, ενώ για την εγκατάσταση της μονάδας συναρμολόγησης και παραγωγής του σκούτερ απαιτείται χώρος έως 1.700 τ.μ.

Ποια είναι όμως, τα χαρακτηριστικά του;

Το ηλεκτρικό σκούτερ διαθέτει τρεις αποσπώμενες μπαταρίες που έχει αναπτύξει η Give και διαθέτουν αυτονομία 60 χιλιομέτρων καθεμία ή συνολικά 180 χλμ. Η μέγιστη ταχύτητά του ανέρχεται σε 85 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ καταφέρνει να αποκτήσει επιτάχυνση έως 80 χλμ. ανά ώρα, σε τρία δευτερόλεπτα. Το όχημα φέρει μία ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, όπως και πλοηγό. Η λειτουργία του σκούτερ επικεντρώνεται στο κινητό τηλέφωνο, μέσω του οποίου το όχημα ενεργοποιείται, τροποποιούνται οι ρυθμίσεις του και είναι δυνατόν να προληφθεί ενδεχόμενη απόπειρα κλοπής.

Προβλέπεται ακόμη η διασύνδεσή του με το ψηφιακό νέφος (cloud), επιτρέποντας, μετά τη συγκατάθεση του χρήστη, την αποστολή στην Give ενημερώσεων, κατά το πρότυπο των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών. Με τον τρόπο αυτό παρακολουθείται η πορεία της «υγείας» του δικύκλου και συνεπώς αποτρέπεται, ως ένα βαθμό, η εμφάνιση πιθανών βλαβών και προβλημάτων. Ως εκ τούτου, όπως υποστηρίζουν οι δημιουργοί του, περιορίζονται, σχεδόν κατά το ήμισυ, οι ανάγκες για συντήρηση και επισκευή.