Η οδός Σταδίου, όπως φαίνεται από τη διασταύρωση με την οδό Χρήστου Λαδά. Παρουσιάζεται το ακίνητο του ΑΚΡΟΝ ΙΛΙΟΝ ΚΡΥΣΤΑΛ δίπλα στα διατηρητέα που εκτείνονται μέχρι την οδό Κοραή.
Η οδός Σταδίου, όπως φαίνεται από τη διασταύρωση με την οδό Χρήστου Λαδά. Παρουσιάζεται το ακίνητο του ΑΚΡΟΝ ΙΛΙΟΝ ΚΡΥΣΤΑΛ δίπλα στα διατηρητέα που εκτείνονται μέχρι την οδό Κοραή.
Πηγή Εικόνας: GianniM - wikimedia commons

Σειρά δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης ετοιμάζουν τα αρμόδια υπουργεία και ο δήμος Αθηναίων, δεδομένου ότι το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή αποτελεί μόλις το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα πρέπει να γίνουν για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων οι οποίοι έχουν τεθεί για το 2030. 

Σύμφωνα με το αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις κατά το έτος 2030 θα πρέπει να ανέρχεται σε 30%. 

Αυτό σημαίνει ότι περίπου 82.500 καινούργια ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα πρέπει να ταξινομηθούν το 2030, σε σύνολο 275.000 νέων οχημάτων.

Σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων στο πλαίσιο του νέου ΕΣΕΚ θα παίξουν και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, δεδομένου ότι τα οικονομικά κίνητρα ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία προβλέπονται για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε πρώτη φάση είναι σχετικά περιορισμένα. 

Ο δήμος Αθηναίων 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας έχει δρομολογήσει την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την τοποθέτηση 30 φορτιστών εντός των διοικητικών του ορίων. Η δράση, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από δωρεές στο πλαίσιο του προγράμματος «υιοθέτησε την πόλη σου» θα είναι πιλοτική και θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. 

Το σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που παρουσίασαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Υποδομών, προβλέπει ότι οι δήμοι θα πρέπει έως το Μάρτιο του 2021 να έχουν ολοκληρώσει τη χωροθέτηση σημείων φόρτισης. 

Ο δήμος της Αθήνας αναμένεται να πραγματοποιήσει, ξεκινώντας άμεσα, επενδύσεις για την ανανέωση του δημοτικού στόλου ενώ θα ισχύσουν και εξαιρέσεις για την είσοδο ηλεκτρικών οχημάτων στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας και την Πλάκα.    

Η διυπουργική επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση

Το έργο της διυπουργικής επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση δε θα ολοκληρωθεί με την ψήφιση του σχεδίου νόμου το οποίο θα κατατεθεί έως το τέλος του μήνα στη Βουλή. 

Η διυπουργική επιτροπή θα συνεχίσει τη δουλειά της τουλάχιστον έως το τέλος του έτους και για το λόγο αυτό το υπουργείο Υποδομών προχώρησε πριν από λίγες ημέρες στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα αναλάβει να βοηθήσει το έργο της επιτροπής.

Στην απόφαση που υπογράφει ο Κώστας Καραμανλής για τη διενέργεια του διαγωνισμού προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες προς τη διυπουργική επιτροπή για τα εξής ζητήματα: 

  • Αναφορά στις εξελίξεις της διεθνούς εμπειρίας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με ειδικότερη έμφαση στις καλές πρακτικές και στα κίνητρα για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης και την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η μελέτη του συμβούλου για τα ζητήματα αυτά θα πρέπει να παραδοθεί ένα μήνα από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης. 
  • Διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων αναφορικά με κοστολογημένους συνδυασμούς κινήτρων. Οι συνδυασμοί θα περιλαμβάνουν κίνητρα οικονομικά και μη, που θα στοχεύουν συνολικά στην υποστήριξη της ανάπτυξης του δικτύου υποδομών φόρτισης και στην προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα εναλλακτικά σενάρια πρέπει να παρουσιαστούν στα μέλη της διυπουργικής επιτροπής μέσα σε τρεισήμισι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. 
  • Συγκριτική αξιολόγηση των σεναρίων κινήτρων και εξαγωγή κρίσιμων συμπερασμάτων. Η αξιολόγηση και τα συμπεράσματα πρέπει να παραδοθούν έξι μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Η παράδοσή τους θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του έργου. 

Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού ανέρχεται σε 74.400 ευρώ με τους ενδιαφερόμενους να έχουν προθεσμία για την υποβολή προσφορών έως τις 12 Ιουνίου. 

Δράσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Μεταξύ των δράσεων που εξετάζονται για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η δρομολόγηση δύο ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία θα κινούνται από την πλατεία Ομονοίας έως το Σύνταγμα προκειμένου να διαπιστώσουν οι πολίτες τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας. 

Παρόμοιες δράσεις ενδέχεται να γίνουν και με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων, με σκοπό την εξοικείωση όλων των εμπλεκόμενων κλάδων στη νέα τεχνολογία. 

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, είναι πιθανό να γίνουν συζητήσεις μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών με το δήμο Αθηναίων, για την παροχή κινήτρων σε ό,τι αφορά την κίνηση ηλεκτρικών ταξί στο κέντρο της πόλης. 

Τουλάχιστον 300 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Την προμήθεια τουλάχιστον 300 ηλεκτρικών λεωφορείων θα προβλέπει ο διαγωνισμός που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών για την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. 

Η διαγωνιστική διαδικασία που θα αφορά στην αγορά περίπου 1.300 λεωφορείων σε διάστημα 15 ετών, θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις με την έναρξη της πρώτης να είναι προγραμματισμένη για το φθινόπωρο. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, έως τα μέσα Ιουνίου θα έχει οριστεί με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) τεχνικός σύμβουλος, ο οποίος μαζί με τους νομικούς και οικονομικούς συμβούλους θα αναλάβει την εκπόνηση των τευχών του διαγωνισμού. 

Περίπου το 60% των νέων λεωφορείων προορίζεται για την κάλυψη των αναγκών του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ενώ τα υπόλοιπα θα διατεθούν για την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.