Αυτή είναι η επιτροπή για τον νέο τρόπο χορήγησης αδειών οδήγησης. Πότε δίνει πόρισμα
Αυτή είναι η επιτροπή για τον νέο τρόπο χορήγησης αδειών οδήγησης. Πότε δίνει πόρισμα

Αλλαγές ακόμα και στον τρόπο που… οδηγάμε, έφερε η κατάσταση «εγκλεισμού» λόγω της πανδημίας, με τους ειδικούς να τονίζουν πως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στους δρόμους είτε αφορά οχήματα, είτε πεζούς. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, κατά τη διάρκεια του lockdown:

  • Παρατηρήθηκε το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων στους άδειους δρόμους.
  • Υπήρξε πολύ μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και σωματικής άσκησης των πολιτών: πολύ θετικό ως προς το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης, αλλά απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο δρόμο και από τους οδηγούς και από τους ποδηλάτες.
  • Πολλοί πεζοί κυκλοφορούσαν χωρίς να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή στους οδηγούς και χωρίς να σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες.
  • Ο κόσμος διακατεχόταν από έντονο στρες και ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας.

Όπως τονίζουν, με δεδομένο ότι τις επόμενες εβδομάδες, θα συνεχιστούν οι αυξημένες ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς και οι ιδιαίτερες συνθήκες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και το ότι θα γίνει η σταδιακή επανέναρξη των σχολείων από τις 11/5 που θα οδηγήσει ξανά στις καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών και των νέων, οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. 

«Ήδη παρατηρήσαμε τις τελευταίες ημέρες στους δρόμους της Ελλάδας, τραγικά τροχαία δυστυχήματα που στοίχισαν δυστυχώς τη ζωή παιδιών και νέων ανθρώπων. Να σημειωθεί ότι τα παιδιά και οι νέοι, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου» αναφέρουν χαρακτηριστικά. 

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο, είναι σημαντικό η επιστροφή στην κανονικότητα να γίνει με ασφάλεια και για αυτό θα πρέπει να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο, ενώ οι οδηγοί δεδομένης της αύξησης της χρήσης των Ι.Χ. (για την αποφυγή και του συνωστισμού στα ΜΜΜ), θα πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες του ΚΟΚ. Αντίστοιχα, οι πεζοί και οι άλλοι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους. 

 «Το Ινστιτούτο συνεχίζει να είναι κοντά στους πολίτες και στην Πολιτεία για την ασφάλεια στις μετακινήσεις μας και τη δημιουργία μιας κουλτούρας υπεύθυνης οδικής και οδηγικής συμπεριφοράς, συμβάλλοντας στην πρόληψη που θα ενισχύσει την Οδική Ασφάλεια και τη διατήρηση της υγείας των πολιτών ώστε να μη συνεχίσουμε να θρηνούμε πολλαπλάσια θύματα από όσα μας άφησε ο νέος κορωνοϊός. Όλο αυτό το διάστημα που οικειοθελώς περιοριστήκαμε στα σπίτια μας επιδεικνύοντας υπευθυνότητα, προσοχή και αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο, ας συνεχίσουμε, και τώρα που βγαίνουμε έξω και κυκλοφορούμε στο δρόμο, να σκεφτόμαστε και τους άλλους πέρα από τον εαυτό μας. Είναι κρίμα να γλυτώσουμε από την πανδημία του COVID-19 και να χάσουμε ζωές στο δρόμο από την άλλη ‘πανδημία’, αυτή των τροχαίων. Ταυτόχρονα, ας κρατήσουμε τα θετικά των προηγούμενων εβδομάδων, και δη τους πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, για το καλό και της υγείας μας και του περιβάλλοντος, όπως το περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου, πάντα όμως με αμέριστη προσοχή στο δρόμο» δήλωσε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά. 

Υπενθυμίζεται ότι:

  • Τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα είναι υπερπολλαπλάσια από τον τραγικό απολογισμό του νέου κορωνοϊού παγκοσμίως. 
  • Δύο άνθρωποι χάνονται στους δρόμους της Ελλάδας κάθε μέρα, και πολλαπλάσιοι τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαία συμβάντα. 
  • Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η 1η αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών 
  • 3500 ζωές χάνονται στο δρόμο κάθε μέρα, σε όλο τον κόσμο 
  • 1,35 εκ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο, σε όλο τον κόσμο