Πηγή Εικόνας: SNFCC.org

Λίγο… πίσω, φαίνεται πως έχει αφήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος τις δράσεις γύρω από την πράσινη ατζέντα λόγω της πανδημίας, ωστόσο πηγές αναφέρουν στο economix.gr, πως «μετά το πέρας της τρέχουσας κατάστασης θα βάλουν μπρος όλα τα σχέδια». Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την τηλεδιάσκεψη με το ΥΠΕΝ για το χωροταξικό νομοσχέδιο, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις δράσεις που αφορούν το ποδήλατο και την ηλεκτροκίνηση.  


Οι Υπουργικές Αποφάσεις πάντως, που αναμένονται να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα θα αφορούν:

Την προσαρμογή υφιστάμενων κτιρίων στις ανάγκες ατόμων με αναπηρία. Πρόκειται για μια υποχρέωση που απορρέει από τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό.

Την εφαρμογή μακροπροθεσμης εθνικής στρατηγικής για τη χρήση του ποδηλάτου, η οποία έχει ήδη παρουσιαστεί σε σχετική ημερίδα στο υπουργείο.

Τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημοσίων χωρων (πάρκα γειτονιάς, ποδηλατογέφυρες, κλπ). Ενας από τους βασικούς στόχους είναι επίσης και η θέσπιση συγκεκριμένων κανόνων προσβάσιμων πεζοδρομίων αλλά και οι μηχανισμοί για την αποτελεσματική εφαρμογή τους στις περιπτώσεις κατάληψης χώρων για πεζούς από τραπεζοκαθίσματα, οχήματα ακόμα και περίπτερα. Η συγκεκριμένη απόφαση θα αντιμετωπίζει ακόμα και ζητήματα ηχορρύπανσης.

Αναφορικά με το θέμα της ηχορύπανσης, όπως έχει κάνει γνωστό ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, εξετάζεται το ενδεχόμενο να επανέλθει η κάρτα θορύβου στα δίκυκλα, που συνεπάγεται υποχρέωση ελέγχου του θορύβου, όπως συμβαίνει με τον έλεγχο καυσαερίων.

Μάλιστα, η ένταση του θορύβου μπορεί να μετριέται στα ΚΤΕΟ είτε στα συνεργεία, με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος. «Συμπληρωματικά, επειδή ακριβώς απαιτείται και θεσμικό πλαίσιο το οποίο να περιβάλλει την εφαρμογή του νόμου, επεξεργαζόμαστε διάταξη που προβλέπει ακόμη και πρόστιμα στα συνεργεία που συνεργούν στην αλλοίωση των χαρακτηριστικών των οχημάτων. Είτε αυτή η αλλοίωση αφορά: στον θόρυβο, στην αφαίρεση του φίλτρου DPF που κατακρατεί τα επικίνδυνα σωματίδια των οχημάτων ή στην παράνομη επέμβαση στον οδομετρητή των χιλιομέτρων».

ΣΒΑΚ

Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα δεδομένα, από το υπουργείο έχουν χρηματοδοτηθεί 170 πόλεις για την εκπόνηση ΣΒΑΚ. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ Ευθύμιο Μπακογιάννη, ο σχεδιασμός για το ποδήλατο θα πρέπει να περιλαμβάνει δράσεις πενταετίας, δεκαετίας και μακροπρόθεσμες εικοσαετίας.

Στους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής που θα χαραχθεί από το υπουργείο εντάσσεται η προώθηση του ποδηλάτου τόσο ως μέσου μετακίνησης όσο και ως μέσου αναψυχής, η ύπαρξη χρηματοδοτήσεων για τη δημιουργία ασφαλών υποδομών για τη χρήση του ποδηλάτου στις πόλεις και την ύπαιθρο με την παράλληλη επίσπευση εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων, η εξασφάλιση υποδομών κίνησης και στάθμευσης για τα ποδήλατα αλλά και η διευκόλυνση της εγκατάστασης συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων, ακόμα και η ενσωμάτωσή του στις εμπορευματικές μεταφορές μικρού μήκους.

Στις μελλοντικές δράσεις του υπουργείου συγκαταλέγονται:

 

– Η δημιουργία συστήματος πιστοποίησης τουριστικών και όχι μόνο επιχειρήσεων σχετικά με το κατά πόσον οι υπηρεσίες τους είναι φιλικές προς τους ποδηλάτες

 

– η δημιουργία διαδραστικού διαδικτυακού εργαλείου ποδηλατικού τουρισμού

 

– η ανάπτυξη δικτύου “Bike Friendly” επιχειρήσεων

 

– η προώθηση των ποδηλατικών μονοπατιών βουνού (bike trails) – υποστήριξη της ορεινής ποδηλασίας

 

– η δημιουργία σε χιονοδρομικά κέντρα bike – parks

 

– η υποστήριξη των αθλητικών ποδηλατικών διοργανώσεων

 

– η κατάρτιση του επαγγελματικού περιγράμματος του «ποδηλάτη – ξεναγού»

 

– η μεταφορά ποδηλάτων με υπεραστικά μέσα.