έκπτωση φόρου σε επενδυτικά σχέδια
Μαρίνα Αλίμου
έκπτωση φόρου σε επενδυτικά σχέδια
Μαρίνα Αλίμου
Πηγή Εικόνας: Ένωση Μαρινών Ελλάδας

Την όψη της Αττικής Ριβιέρας φιλοδοξεί βάσιμα να αλλάξει το έργο της ανάπλασης της μαρίνας Αλίμου του οποίου η σύμβαση παραχώρησης για χρονική περίοδο 40 ετών – με δικαίωμα παράτασης 10 ακόμη χρόνων – αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Κι αυτό μετά από την υπογραφή, χθες, της Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου (ελλείψει κανονικότητας κοινοβουλευτικής διαδικασίας, λόγω κορωνοϊού…) που εξουσιοδοτεί τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και Τουρισμού να συνυπογράψουν, εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου, τη σύμβαση.

Τον Μάρτιο ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, είχε αναφέρει ότι το έργο θα συμβασιοποιούνταν μέχρι το τέλος του περασμένου μήνα. Ωστόσο, η διαδικασία των υπογραφών – μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και αναδόχου μετατέθηκε χρονικά καθώς ξέσπασε ο κορωνοϊός. Για το έργο, η «Άκτωρ Παραχωρήσεις» έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση τόσο μέσω της δεύτερης έκδοσης του ομολόγου ύψους 70 εκατ. ευρώ όσο και μέσω τραπεζικού δανεισμού.

Game changer

Το έργο εκτιμάται ότι θα είναι game changer τόσο για την εταιρεία όσο και για την Αττική Ριβιέρα. Θυμίζουμε ότι η πολύ μικρότερη Μαρίνα Φλοίσβου που διαχειρίζεται η Lamda Development, αποτελεί ήδη για χρόνια αγαπημένο προορισμό στα νότια προάστια και έναν σύγχρονο χώρο ελλιμενισμού με καλά έσοδα. Για τον όμιλο Ελλάκτωρ, η συμβασιοποίησή της παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου θα διευρύνει το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων σε έργα πέραν των αυτοκινητοδρόμων. Το τίμημα που θα καταβάλει η εταιρεία για την απόκτηση της παραχώρησης του ακινήτου είναι 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ, σε ορίζοντα 5 χρόνων, θα πραγματοποιήσει επένδυση 50 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, το έργο θα αναβαθμίσει το Αττικό παράκτιο μέτωπο, δεδομένου ότι η μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Τα σχέδια, που έχουν ήδη εγκριθεί με προεδρικό διάταγμα στη γενική τους μορφή, περιλαμβάνουν την υλοποίηση, σε επιφάνεια 57.836 τ.μ., εστιατορίων, αναψυκτήριων, εμπορικών καταστημάτων, ξενοδοχείων, συνεδριακών κέντρων, μουσείων, ενυδρείου, αθλητικών εγκαταστάσεων κτλ. Θα δημιουργηθούν ακόμη ελικοδρόμιο και υδατοδρόμιο, ώστε να είναι εφικτή η προσέγγιση υδροπλάνου εντός της λιμενολεκάνης της μαρίνας.

Τι προβλέπει το προεδρικό διάταγμα

Το προεδρικό διάταγμα προβλέπει σε επιφάνεια 57.836 τ.μ. (τομέας 3) τη δημιουργία χρήσεων τουρισμού -αναψυχής, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Θα αναπτυχθούν δηλαδή, εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, συνεδριακά κέντρα, μουσεία, ενυδρείο, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης και παιδικές χαρές-παιδότοποι. Για το συγκεκριμένο τομέα προβλέπεται μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 9.015 τ.μ., συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,22.

Επίσης, σε επιφάνεια 4.265 τ.μ. (τομέας 2) θα αναπτύσσονται, μεταξύ άλλων, λειτουργίες διοίκησης και λειτουργίας που περιλαμβάνουν λιμεναρχείο, τελωνείο, πύργο ελέγχου, super market, χώρους γραφείων και εστίασης κτλ. Προβλέπεται η δημιουργία ελικοδρομίου και η ανάπτυξη υδατοδρομίου, ώστε να είναι εφικτή η προσέγγιση υδροπλάνου εντός της λιμενολεκάνης της μαρίνας.

Όσον αφορά τα στερεά απόβλητα, προωθείται  η επαναχρησιμοποίηση – ανακύκλωση, ενώ στο όριο της μαρίνας και πλησίον των δύο στάσεων τραμ, που βρίσκονται σε επαφή με αυτό,  καθορίζονται είσοδοι μεγάλου πλάτους για τους πεζούς, καθώς και πεζόδρομοι αντίστοιχου πλάτους που οδηγούν από τις εισόδους αυτές στο θαλάσσιο μέτωπο.