(Ξένη Δημοσίευση) Άποψη από το εσωτερικό του νέου αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της τελετής παραλαβής, την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη στην τελετή παραλαβής των πρώτων τριών νέων αεροσκαφών από συνολικά 46 Airbus της Aegean, στην Τεχνική βάση της Aegean (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών).
(Ξένη Δημοσίευση) Άποψη από το εσωτερικό του νέου αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της τελετής παραλαβής, την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη στην τελετή παραλαβής των πρώτων τριών νέων αεροσκαφών από συνολικά 46 Airbus της Aegean, στην Τεχνική βάση της Aegean (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών).
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Σε δραματική συρρίκνωση του πτητικού της έργου προχωράει η Aegean προκειμένου να αντιμετωπίσει την ελεύθερη πτώση των κρατήσεων που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός. Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες, μιλώντας στους αναλυτές, ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης, η εταιρία, αυτή τη στιγμή, έχει περιορίσει στο 50% τη δραστηριότητά της. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας η Aegean θα περιορίσει στο 20% το έργο της, το οποίο θα «ψαλλιδιστεί» στο 10%, σε διάστημα δύο εβδομάδων. Η κίνηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της απόφασης της Κομισιόν για κλείσιμο των συνόρων της, για διάστημα ενός μήνα, και βέβαια των σχεδόν ανύπαρκτων κρατήσεων. Μιας και ο κ. Βασιλάκης χθες, δεν δέχθηκε ερωτήσεις-θα ανοίξει τα χαρτιά του για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού σε περίπου ένα μήνα- παραμένει άγνωστο εάν η ελαχιστοποίηση των πτήσεών της θα διαρκέσει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Πόσο πιθανό όμως, είναι το σενάριο η Aegean να καθηλώσει τα αεροσκάφη της; Ούτε για τη συγκεκριμένη ερώτηση υπάρχει απάντηση, με τον κ. Βασιλάκη να χαρακτηρίζει, χθες, ως υποθετικό το σενάριο της πλήρους αναστολής πτήσεων.  Όπως δηλαδή, είπε, η εταιρεία διαθέτει ρευστότητα περίπου μισού δις ευρώ, ενώ το μηνιαίο πάγιο κόστος (μισθοδοσία κτλ.) τοποθετείται σε λίγο περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, όπως εξήγησε, η Aegean είναι σε θέση να καλύψει το κόστος αυτός, ακόμη και «στο υποθετικό σενάριο που δεν εκτελεί καθόλου πτήσεις».

Άντληση χρηματοδότησης

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρία δεν επιθυμεί -να εξαντλήσει την υπάρχουσα ρευστότητα, κάτι που παρότι είναι άγνωστο πότε θα τελειώσει η κρίση, δεν συγκεντρώνει ισχυρές πιθανότητες, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Aegean. Γι’ αυτό, σχεδιάζει να προχωρήσει σε αναθεώρηση των συμφωνιών με τους προμηθευτές της, με στόχο την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των υποχρεώσεών της. Έχει, επίσης, βρεθεί σε συζητήσεις με τις τράπεζες για την εξασφάλιση πρόσθετης γραμμής χρηματοδότησης, την οποία θα χρησιμοποιήσει εάν τη χρειαστεί.

Σε σχέση με την προμήθεια των νέων αεροσκαφών, όπως έγινε γνωστό, ο μεγαλύτερος αριθμός-από τα συνολικά 42 αεροσκάφη- θα παραληφθεί το 2020-2021, δύο χρονιές για τις οποίες δεν υπάρχει χρηματοδοτική ανάγκη. Η εταιρεία έχει παραλάβει από τον περασμένο Δεκέμβριο συνολικά τέσσερα Airbus.

Τα μεγέθη

Όλα αυτά ενώ η Aegean «ήρθε» από μία χρόνια με πολύ καλά μεγέθη. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 78,5 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 16%, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ενισχύθηκε 10% στα 1,308 δισ. ευρώ και η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 7% με την Aegean και την Olympic Air να μεταφέρουν 15 εκατομμύρια επιβάτες.