Unsolicited proposals
Οι πρότυπες προτάσεις αποτελεί στρατηγικής προτεραιότητας εργαλείο για το νέο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή
Unsolicited proposals
Οι πρότυπες προτάσεις αποτελεί στρατηγικής προτεραιότητας εργαλείο για το νέο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή
Πηγή Εικόνας: Photo by Pixabay from Pexels

Ένα από τα λιγοστά, προς δημοπράτηση, έργα αποτελεί ο οδικός άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος – Μεθώνη, με το διεθνή διαγωνισμό για την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρησή του να βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το έργο θα προχωρήσει ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ και η κοινοπραξία Acciona Concesiones-Μυτιληναίος. Αυτή τη στιγμή, “τρέχει” το διάστημα των 10 ημερών για την άσκηση προδικαστικών προσφυγών από τους συμμετέχοντες από τις 23 Ιανουαρίου, οπότε κοινοποιήθηκε η απόφαση για την πρόκριση στη δεύτερη φάση.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται ότι έως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η ανάδειξη αναδόχου.

Το έργο

Το Καλαμάτα-Μεθώνη εγκρίθηκε ομόφωνα το 2019 από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή για έργα ΣΔΙΤ, με τον προϋπολογισμό του, που ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ, να εξηγεί γιατί το έργο προσέλκυσε σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Δεδομένου ότι για το έργο θα ακολουθήσει η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου, αυτό που μένει να ξεκαθαρίσει είναι εάν το έργο θα υλοποιηθεί με το σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης ή εάν αυτός θα αλλάξει. Ουσιαστικά θα κατασκευαστεί και θα αναβαθμιστεί η Εθνική Οδός Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, που έχει συνολικό μήκος 50 χλμ. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Το έργο αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου της εθνικής οδού στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος, περιλαμβάνοντας:

-τη βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης εθνικής οδού.

-την παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης με νέα χάραξη.

-αρτηρία με πλάτος οδού από 7 μ. στο τμήμα του κλάδου που διέρχεται εντός του σχεδίου πόλεως της Καλαμάτας με δυο λωρίδες, και στη συνέχεια χωρίζεται σε δυο κλάδους μονής κατεύθυνσης δυο λωρίδων ο καθένας, και πλάτος 8 μ.

Το τμήμα από την Παράκαμψη Μεσσήνης έως το τέλος του έργου αποτελείται από διαχωριζόμενη κυκλοφορία με νησίδα και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με πλάτος οδού 17 μέτρων.

– Αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου.

-Ανάπτυξη αριθμού ισόπεδων κόμβων

– Ανάπτυξη έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης