Οι νέες συμβάσεις του ΟΑΣΑ
Οι νέες συμβάσεις του ΟΑΣΑ

Σε… «λίφτινγκ» όσων προβλημάτων αντιμετώπιζαν οι επιβάτες με το ηλεκτρονικό εισιτήριο πρόκειται να προχωρήσει ο ΟΑΣΑ, δεδομένου ότι αναμένεται να αλλάξει κάποια από τα πολύ κακώς κείμενα. Πρώτος πονοκέφαλος για τους πολίτες ήταν ότι τα μηχανήματα αδυνατούσαν να δώσουν ρέστα για χαρτονομίσματα αξίας ανώτερης των 20 ευρώ ενώ μάλιστα σε πολλές των περιπτώσεων, τα χρήματα που έπαιρναν πίσω ήταν όλα σε κέρματα. Έτσι, οι 100 καινούριοι πωλητές, θα έχουν καλύτερο κουμπαρά… Παράλληλα, ο Οργανισμός θα προβεί στις απαραίτητες δράσεις ώστε οι ανώνυμες κάρτες μετακίνησης να μπορούν να φορτίζονται τόσο από την ιστοσελίδα όσο και από «έξυπνα» κινητά με τεχνολογία NFC και όχι μόνο από τους σταθμούς του μετρό.

Σύμφωνα με την σχετική απόφαση, στόχος της ενίσχυσης του αριθμού των αυτόματων μηχανημάτων είναι τόσο να μειωθούν οι ουρές , όσο και ορισμένοι σταθμοί τραμ να αποκτήσουν ξανά αυτόματα μηχανήματα, τα οποία είχαν αφαιρεθεί για να συμπληρώσουν τις ελλείψεις σε σταθμούς του μετρό. 

Ταυτόχρονα, θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης της ημερομηνίας λήξης των δικαιωμάτων μετακίνησης και από τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ) και θα αυτοματοποιηθεί ο έλεγχος των δικαιωμάτων για τους δικαιούχους ελεύθερης και με μειωμένους τύπους κομίστρου μετακίνησης, δηλαδή ΑμΕΑ, φοιτητές, πολύτεκνους, κλπ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως δεν θα χρειάζεται πλέον η φυσική παρουσία των  δικαιούχων στα εκδοτήρια, αφού η ανανέωση της ισχύος των καρτών όσων δικαιούνται μειωμένο ή μηδενικό κόμιστρο θα γίνεται από τα αυτόματα μηχανήματα.

Αναλυτικότερα το ΔΣ έδωσε το πράσινο φως για:

  • Προμήθεια νέου εξοπλισμού ηλεκτρονικού εισιτηρίου: προμήθεια και εγκατάσταση 100 Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ) ίδιου τύπου ή εναλλακτικού τύπου ανώτερων τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών. Στις προδιαγραφές αυτές θα περιλαμβάνεται απαραιτήτως η δυνατότητα απόδοσης ρέστων σε χαρτονομίσματα, κάτι που δεν συμβαίνει με τα μηχανήματα που λειτουργούν ήδη.  Επίσης, προμήθεια και εγκατάσταση 12 Τερματικών Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) ίδιου τύπου ή εναλλακτικού τύπου ανώτερων τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών. Με την προμήθεια αυτή, αναμένεται να λυθεί οριστικά το πρόβλημα των ουρών σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ λόγω μη επαρκούς αριθμού μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων. Επίσης, μηχανήματα αναμένεται να τοποθετηθούν και πάλι στις στάσεις του Τραμ από τις οποίες είχαν αφαιρεθεί προκειμένου να καλύψουν ανάγκες σε σταθμούς του Μετρό.

 

  • Δυνατότητα φόρτισης Ανώνυμων καρτών από την ιστοσελίδα και από κινητά με τεχνολογία NFC. Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο μειονέκτημα των ανώνυμων καρτών αφού δεν μπορούν προς το παρόν να φορτιστούν χωρίς μετάβαση σε σταθμό του Μετρό. Αν αυτή η δυνατότητα υπήρχε εξαρχής, η διαδικασία της μετάβασης θα μπορούσε να είχε κυλήσει πιο ομαλά μέσω του μοιράσματος ανώνυμων καρτών που θα μπορούσαν να γίνουν το πιο δημοφιλές μέσο κομίστρου.

 

  • Δυνατότητα επέκτασης της ημερομηνίας λήξης των δικαιωμάτων μετακίνησης από τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ) και αυτοματοποίηση ελέγχου των δικαιωμάτων για τους δικαιούχους ελεύθερης και με μειωμένους τύπους κομίστρου μετακίνησης. Μέσω της δυνατότητας αυτής δεν θα υπάρχει πλέον ανάγκη μετάβασης στο εκδοτήριο για ανανέωση της ισχύος των καρτών των δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης (π.χ. φοιτητές, ΑΜΕΑ κ.ά.).

 

  • Προμήθεια και εγκατάσταση τεσσάρων Κέντρων Διαχείρισης Σταθμού τα οποία θα πληρούν κατ’ ελάχιστον τις προδιαγραφές και απαιτήσεις της Σύμβασης Σύμπραξης, και την ένταξή τους στη σύμβαση Διαχείρισης (λειτουργία, συντήρηση, αποκατάσταση βλαβών, παρακολούθηση). Πρόκειται για εξοπλισμό που θα τοποθετηθεί στους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του Μετρό προκειμένου στη συνέχεια να παραδοθούν.

 

  • Σύνταξη του τεύχους της μελέτης διασυνδέσεων εξοπλισμού πώλησης και προσωποποίησης.

 

  • Επανένταξη στη Σύμβαση Σύμπραξης ΑΣΣΚ και στο αντικείμενο ελέγχου του Ανεξάρτητου Ελεγκτή για τη Φάση Κατασκευής 3Δ του έργου, οκτώ οχημάτων ΟΣΥ, των διασυνδέσεων με τα συστήματα Bacs και πυρασφάλειας των γραμμών 2 και 3 και των εργασιών διασύνδεσης με το υφιστάμενο σύστημα συλλογής κομίστρου της Αττικό Μετρό.

 

  • Τροποποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης για την αναπροσαρμογή του κόστους ανά συμβατικό έτος των μικρών εργασιών σε ποσό ίσο με το 1% της Ετήσιας Αμοιβής Διαθεσιμότητας του ιδιώτη όπως αυτή θα διαμορφώνεται ανά Συμβατικό Έτος. Με την έγκριση της αναπροσαρμογής του ποσού των μικρών εργασιών θα διευθετηθούν τα αιτήματα μετεγκαταστάσεων εξοπλισμού καθώς και οι εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης νέου στεγάστρου στο σταθμό Ταύρος του Προαστιακού και οι εργασίες επαναδιαστασιολόγησης και χωροθέτησης πυλών του σταθμού Πανεπιστήμιο.