Πηγή Εικόνας: Photo by Max Andrey from Pexels

Αίτηση πτώχευσης κατά της Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα κατέθεσε η εταιρεία Ιντερμπετόν Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Δομικών  Υλικών Λατομικών και Μεταφορικών Εργασιών, που είναι θυγατρική εταιρεία του ομίλου Τιτάνα. Πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη που είναι το αποτέλεσμα των χρόνιων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία, με αποκορύφωμα τους πλειστηριασμούς των ακινήτων της  τους οποίους η εταιρεία καταφέρνει να «παγώνει».

Την ίδια πρακτική εφαρμόζουν οι δικηγόροι της εταιρείας και στην περίπτωση της αίτησης πτώχευσης που κατέθεσε η Ιντερμπετόν ως ένας από τους πιστωτές της Τοξότης, η οποία είχε προγραμματιστεί να συζητηθεί, χθες, 8 Ιανουαρίου. Εν τέλει, η Τοξότης πήρε αναβολή και η αίτηση πτώχευσης θα συζητηθεί στις 18 Μαρτίου στο κτήριο 6 του Πρωτοδικείου Αθηνών.

Wannabe καναλάρχης και εργολάβος

Οι, δίχως αποτέλεσμα, απόπειρες πλειστηριασμών κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, ήδη, από τον Ιανουάριο του 2019, είχαν αποκαλύψει, με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο, το δισεπίλυτο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η Τοξότης. Το συνολικό δανειακό άνοιγμα της Τοξότης ξεπερνάει σημαντικά τα 120 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να μην διαθέτει κατασκευαστικό αντικείμενο, ύστερα και από την οριστική έκπτωσή της από τα έργα δικτύων της ΔΕΗ. Όπως, βέβαια, και από τα δύο τμήματα (Πύργος-Δουναίικα και Κυλλήνη-Βάρδα) του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο τότε υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έχουν χρεωθεί ότι προσπάθησαν να δώσουν το «φιλί της ζωής» στον Χρήστο Καλογρίτσα και την Τοξότης μέσω της επαναφοράς της επιχειρηματικής οικογένειας στο εγχώριο επιχειρείν και το μιντιακό στερέωμα. Έτσι, η εταιρεία Τηλεόραση Πανελλαδικής Κάλυψης Μονοπρόσωπη Α.Ε., που ανήκε στον Ιωάννη-Βλαδίμηρο Καλογρίτσα, υιό του ιδρυτή της Τοξότης, Χρ. Καλογρίτσα, είχε συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, αλλά αποσύρθηκε, ενώ στη συνέχεια σταμάτησε την ευρύτερη δραστηριοποίησή της στον χώρο των μέσων ενημέρωσης.

Επίσης, ύστερα από την κατάτμηση σε οκτώ εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, η Τοξότης υπήρξε προσωρινός ανάδοχος για δύο από τα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου. Δεν κατάφερε όμως, να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές και κηρύχθηκε έκπτωτη.

Ο Χρ. Καλογρίτσας έχει μακρύ παρελθόν στην κατασκευαστική αγορά, επιχειρώντας τον Σεπτέμβριο του 2000 να προχωρήσει σε δημόσια εγγραφή της Χ.Ι. Καλογρίτσας, απόπειρα που στέφθηκε με αποτυχία. Η κατασκευαστική, δύο χρόνια πριν αποπειραθεί να περάσει το κατώφλι της Σοφοκλέους, εμφάνιζε κύκλο εργασιών της τάξης των 24 δισεκατομμυρίων δρχ., ενώ το έργο της κατασκευής του νέου Εφετείου Αθηνών και άλλων δικαστικών μεγάρων τροφοδοτούσαν το ανεκτέλεστο, που διαμορφωνόταν, τέλη 2000, σε περίπου 60 δισ. δρχ.

Λόγω και του μεγάλου παρελθόντος του Καλογρίτσα, στην αγορά υποστηρίζουν ότι τίποτα δεν έχει κριθεί για την Τοξότης παρότι η πιστώτρια αυτής εταιρεία, η Ιντερμπετόν ζητά την πτώχευσή της. Κι αυτό επειδή η εταιρεία, ενδεχομένως, χρησιμοποιώντας νομικά τερτίπια να καταφέρει να ανακόψει την αίτηση πτώχευσης. Αυτό θα φανεί από τον Μάρτιο οπότε, εάν δεν υπάρξει αναβολή, θα εκδικαστεί η αίτηση πτώχευσης.