Γιώργος Παπακωνσταντίνου

 

Στα επίπεδα του 1 δις ευρώ διαμορφώνεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ, της κατασκευαστικής εταιρείας του ομίλου Μυτιληναίος. Μιλώντας, στο πλαίσιο του οικονομικού φόρουμ των Δελφών, ο κ. Ντ. Μπενρουμπή, αντιπρόεδρος και CEO της ΜΕΤΚΑ, σημείωσε ότι μέσα σε ούτε ένα έτος από την περσινή απόσχιση η εταιρεία έχτισε ένα χαρτοφυλάκιο διαφοροποιημένο δίχως να υπολογίζονται σε αυτό, όπως παλιά, ενεργειακά projects, εντός κι εκτός Ελλάδας.

«Πιστεύω, ότι θα δικαιωθούμε πλήρως», ανέφερε ο κ. Μπενρουμπή, αν και όπως είπε, σε λιγότερο από ένα χρόνο είναι νωρίς να πει κανείς αν νιώθει δικαιωμένος. Όπως επανέλαβε ο κ. Μπενρουμπή, ο όμιλος πέραν των άλλων κλάδων είχε υπό την ομπρέλα του και την κατασκευαστική δράση (αν και κυρίως για άλλα projects, π.χ. ενεργειακά, αλλά και με μικρή παρουσία σε υποδομές και κτήρια), έχοντας να αποφασίσει αν θα σταματήσει την δραστηριότητα ή θα την συνεχίσει, αναπτύσσοντάς την, καθώς δεν ήταν στο core business του γκρουπ. «Υπήρχε μία κατασκευαστική εμπειρία σε συγκοινωνιακές υποδομές και έπρεπε να πάρουμε μία απόφαση. Ή να σταματήσουμε αυτό το κομμάτι ή να το αναπτύξουμε. Δεν ήταν απόσχιση, ήταν ίδρυση μιας τεχνικής εταιρείας. Διαγνώσαμε μία αλλαγή στο τοπίο, ότι ο κλάδος είναι σε φάση επανίδρυσης και θα χωρούσε μία ακόμη εταιρεία σαν τη δική μας», εξήγησε.

Η ΜΕΤΚΑ εισήλθε στη διαδικασία αυτή καθώς στον όμιλο είδαν ευκαιρίες λόγω της νέας τάξης πραγμάτων και της επανίδρυσης του τομέα υποδομών, θεωρώντας ότι χωράει σε αυτήν, καθώς υπάρχουν μπροστά πολλά έργα προς υλοποίηση και διεκδίκηση. Αναφέροντας την εκτίμηση του ΙΟΒΕ, ότι τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και οι ιδιωτικές επενδύσεις θα κινητοποιήσουν πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.

Όμως, βασικό λόγο αποτέλεσε και η ύπαρξη αρκετών έργων που προχωρούν μέσω παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ που πέραν της κατασκευαστικής επάρκειας, απαιτούν και χρηματοδοτική ισχύ, που διαθέτει η Μυτιληναίος. Μάλιστα, ο κ. Μπενρουμπή έκανε λόγο και για την επάρκεια του τραπεζικού συστήματος να καλύψει έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, σημειώνοντας επίσης τις καλές σχέσεις του γκρουπ με το εγχώριο και διεθνές τραπεζικό σύστημα. «Οι καλές μας σχέσεις με τον τραπεζικό τομέα είναι ένα πλεονέκτημα, είναι ένας συμπαραστάτης επαρκέστατος, που βελτιώνει την ποιότητα του έργου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για μία ακόμα φορά αναφέρθηκε σε παθογένειες του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στην έλλειψη χρηματοδότησης, στα προβλήματα σε περιβαλλοντικές άδειες, στις απαλλοτριώσεις κ.α..