Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Aλλάζει τα κανάλια διάθεσης η Ολυμπιακή Ζυθοποιία και επιλέγει την on trade αγορά ενώ απομακρύνεται από τα σούπερ μάρκετ με τις προωθητικές ενέργειες να μπαίνουν σε περιορισμούς.

Η διοίκηση της εταιρείας υποχρεώθηκε να πάρει πίσω κάποιες ανατιμήσεις που είχε ανακοινώσει στα μέσα Φεβρουαρίου διότι μάλλον υποχρεώθηκε από τα μέτρα του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα.

Αυτός μάλλον είναι και ο λόγος που η Ολυμπιακή Ζυθοποιία επιμένει να  αλλάξει  τα κανάλια διάθεσης των προϊόντων της.

Πάντως  ο νέος επικεφαλής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, κ. Henrik Fredvig απέφυγε να σχολιάσει τα μέτρα στην πρώτη συνάντηση με δημοσιογράφους μετά την ανάληψη των καθηκόντων του τον περασμένο Σεπτέμβριο, και επεσήμανε: «αν έπρεπε να περάσεις τρεις μήνες χωρίς προωθητική ενέργεια και προσφορά για ένα προϊόν, όπως η μπίρα, τότε θα υπήρχε ένας σοβαρός αντίκτυπος στους όγκους πωλήσεων της εταιρείας».

H εστίαση στο κανάλι της HoReCa με έμφαση στα premium σήματα, όπως η Νήσος, η Kaiser ή η Carlsberg, αποτελούν έναν από τους στρατηγικούς πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας, που πέρυσι αύξησε κατά 3% το συνολικό όγκο πωλήσεων και κατά 1% το μερίδιο αγοράς,  φτάνοντας στο 25% της συνολικής αγοράς.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχει προχωρήσει στη διεύρυνση και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, με έμφαση τόσο στην κατηγορία των premium brands όσο και σε αυτήν των μη αλκοολούχων προϊόντων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η εκκίνηση της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη μονάδα της εταιρείας στη Σίνδο σε συνδυασμό με την περαιτέρω ενεργοποίηση της μάρκας στην ελληνική αγορά, η νέα εμπορική συνεργασία για την αποκλειστική διανομή όλων των brands της μπύρας ΝΗΣΟΣ, το νέο λανσάρισμα της ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, πίσω από την ΦΙΞ Άνευ που ηγείται της κατηγορίας, καθώς και η νέα πρόταση Mango-Passionfruit σε mixer της Tuborg.

Η μπίρα Νήσος, της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων του Αλέξανδρου Κουρή, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας έχει μπει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, παράγεται πλέον και εκτός Τήνου, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Ριτσώνα.

«Στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας του brand στην εγχώρια αγορά» τόνισε ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ενώ σε ό,τι αφορά την προοπτική εξαγωγών είπε ότι προηγείται η ανάπτυξης της μπύρας στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε εκτιμάται ότι σε επίπεδο τζίρου η Ολυμπιακή Ζυθοποιία  θα σημειώσει οργανική ανάπτυξη καθαρών πωλήσεων άνω του 20% σε σχέση με το 2022. Ανά κανάλι πωλήσεων η on trade  αγορά αυξήθηκε λίγο περισσότερο από 3% σε όγκο ως αποτέλεσμα της έμφασης που δίνεται σε αυτό. Η παραδοσιακή αγορά μεγάλωσε κατά 12% σε σχέση ποσοστό μεγαλύτερο από την ανάπτυξη της αγοράς που ήταν στο 8% ενώ το κανάλι των σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 1% γεγονός, το οποίο αποδίδεται από τον κ. Henrik Fredvig στη στρατηγική επιλογή να επικεντρωθεί στα άλλα δύο κανάλια πωλήσεων.

Οι επενδύσεις ύψους  30 εκατ. ευρώ σχεδιάζει στην τριετία

Για το 2024, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ για την τριετία 2024-2026 ο στόχος είναι να ξεπεραστούν τα 30 εκατ. ευρώ. Οι νέες επενδύσεις κατευθύνονται σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συσκευασία και εξοπλισμό παγίων για την κρύα αγορά ενώ και πέρυσι οι επενδύσεις ήταν στα 9,5 εκατ. ευρώ.

Νίκος Θεοδωρόπουλος