Σε θετικό πρόσημο επέστρεψε η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να αυξάνονται, για πρώτη φορά, μετά από επτά συνεχή τρίμηνα πτωτικής πορείας. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές smartphones αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας τα 320 εκατ. μονάδες.

Πάντως, για το σύνολο του 2023, η αγορά των smartphones παρέμεινε αρνητική, με τις πωλήσεις να φθάνουν το 1,1 δισ. μονάδες, μειωμένες κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι αναλυτές εμφανίζονται αισιόδοξοι για είσοδο της αγοράς σε έναν νέο …ενάρετο κύκλο.

“Η αγορά οδεύει προς τη σωστή κατεύθυνση, υποβοηθούμενη από τη βελτιωμένη ζήτηση κατά την περίοδο των εορτών. Τα προϊόντα της χαμηλής έως μεσαίας κατηγορίας τιμών είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης σε αυτό το κύμα ανάκαμψης. Την ίδια στιγμή, την αγορά ωθεί προς τα πάνω η ανάκαμψη της ζήτησης σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Ασία-Ειρηνικός και η Λατινική Αμερική”, αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys, ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Μια άλλη τάση, που αναμένεται να τροφοδοτήσει την αγορά των smartphones σε αυτόν τον …ενάρετο κύκλο, είναι η τεχνητή νοημοσύνη και το γεγονός ότι, ήδη, πολλές νέες εμβληματικές εκδόσεις Android εκμεταλλεύονται την τάση για ΑΙ στις συσκευές.

Αλλαγές κορυφής

Η αλλαγή προσήμου δεν ήταν το μόνο στοιχείο, που σημάδεψε την αγορά των smartphones κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2023, αφού είχαμε και αλλαγές στην πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η Apple ηγήθηκε της αγοράς το 4ο τρίμηνο με μερίδιο 24% στις πωλήσεις, χάρη στις νέες εκδόσεις iPhone (σ.σ. από 25% έναν χρόνο νωρίτερα).

Η Samsung κατέλαβε τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 17%, έναντι 20% το 4ο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ η Xiaomi τερμάτισε τη χρονιά τρίτη με το μερίδιό της να φθάνει στο 13%, από 11% έναν χρόνο νωρίτερα. Τα στοιχεία της Canalys τοποθετούν την TRANSSION στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας αγοράς, για πρώτη φορά, με την εταιρεία να επωφελείται από την ανάκαμψη των αναδυόμενων αγορών, πετυχαίνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 9% το 4ο τρίμηνο του 2023, από 6% πριν από έναν χρόνο.

Με μερίδιο αγοράς 7% (από 8% το τελευταίο τρίμηνο του 2022), η vivo συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα.

“Με την πίεση των αποθεμάτων και τον παγκόσμιο πληθωρισμό να συνεχίζουν να μειώνονται, οι κατασκευαστές μπορούν επιτέλους να επικεντρωθούν στην καινοτομία των προϊόντων και στις μακροπρόθεσμες εξελίξεις στρατηγικής, θέτοντας γερές βάσεις για το νέο έτος”, σχολιάζει η Canalys.