Οι καπνοπαραγωγοί της Ξάνθης και τα περιζήτητα καπνά τους ενδυνάμωσαν τα brand της JTI η οποία με την εξαγορά της ΣΕΚΑΠ του Ιβάν Σαββίδη έχει βάλει τη γνωστή εγχώρια καπνοβιομηχανία σε έντονη αναπτυξιακή τροχιά. Τα Camel και Winston φεύγουν από την Ξάνθη και ταξιδεύουν στο Λονδίνο και στο Παρίσι και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις ενισχύοντας την άποψη ότι οι παραδοσιακοί καπνιστές παρά τους περιορισμούς παραμένουν «ενεργοί και ισχυροί» παρότι η αγορά εισέρχεται στα θερμαινόμενα τσιγάρα.

Ο αντιπρόεδρος και διευθυντής οικονομικών (CFO) της JTI, Βασίλης Βωβός, κατά τη παρουσίαση του νέου προϊόντος θερμαινόμενου καπνού της ιαπωνικής εταιρείας Ploom, τόνισε ότι το γνωστό εργοστάσιο της πρώην ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη, πλέον παράγει 5 δισ. τσιγάρα ετησίως, έχοντας επταπλασιάσει την παραγωγή του από το 2018 και μετά που πέρασε στα χέρια της ιαπωνικής εταιρείας.

Η συγκεκριμένη επένδυση στην Ξάνθη ξεπέρασε τα 30 εκατ. δολ. ΗΠΑ (28,5 εκατ. ευρώ) δίνοντας εργασία σε τουλάχιστον 300 εργαζόμενους. Επίσης η μονάδα αυτή, έχει οδηγήσει σε μια μεγάλη τόνωση των καπνοπαραγωγών της χώρας, αφού η JTI φέτος αγόρασε ελληνικά καπνά αξίας 36 εκατ. δολ. (34,3 εκατ. ευρώ) ή περίπου το 1/3 της συνολικής παραγωγής στη χώρας μας.

Οι αγορές αυτές καπνών αντιστοιχούν περίπου 50% αυξημένες σε σχέση με εκείνες του 2020. Επίσης η εταιρεία πουλά το 24% της εγχώριας παραγωγής στην Ελλάδα και το 76% στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε 9 χώρες της Ευρώπης.

Παρουσίαση του Ploom

Η παρουσίαση του προϊόντος Ploom έγινε χθες στο Μουσείο της Ακρόπολης παρουσία αρκετών υπουργών και επισήμων.

Ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης, κάλεσε την διοίκηση της JTI να μιμηθεί το παράδειγμα της Philip Morris, η οποία το 2013 αποφάσισε να επενδύσει στην παραγωγή του Iqos στην Ελλάδα. Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας, όσοι επενδύσανε στη Ελλάδα, έβγαλαν πολλά λεφτά.

«Όσοι εμπιστεύτηκαν και βάλανε χρήματα στην Ελλάδα, έβγαλαν πολλά χρήματα», είπε ο υπουργός Εργασίας και κάλεσε την JTI και τον κ. Βωβό να επενδύσει και στην παραγωγή του Ploom στην Ξάνθη.

Ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης και επενδύσεων Κώστας Σκρέκας, σημείωσε ότι η προσπάθεια της JTI στην Ξάνθη, βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με την προσπάθεια της κυβέρνησης για αλλαγή παραγωγικού υποδείγματος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η παραγωγική μονάδα της Ξάνθης «συμβάλει στην αύξηση των εξαγωγών και συμβάλλει στην αλλαγή παραγωγικού υποδείγματος. Πρέπει να αναπτύξουμε την βιομηχανική βάση ώστε να πετύχουμε την βιωσιμότητα της χώρας», κατέληξε ο κ. Σκρέκας.

Αναφορικά με το νέο προϊόν Ploom, η JTI είπε ότι θα επιχειρήσει να το φέρει αρχικά σε 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένου της Ελλάδας. Η εταιρεία μάλιστα θα ξοδέψει προς την κατεύθυνση αυτή 3 δις. δολ. προκειμένου να το βάλει στην αγορά και να κερδίσει ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς. Πάντως όπως ανέφερε ο κ. Βωβός, αναγνωρίζει τη δυσκολία του εγχειρήματος, καθώς είναι η τέταρτη κατά σειρά εταιρεία που φέρνει προϊόν θερμαινόμενου καπνού.

Νίκος Θεοδωρόπουλος