Με την κλιματική κρίση να επιβάλει πλέον την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης, η υπηρεσία ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας σχεδίασε και υλοποίησε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, από την 1η έως τις 4 Οκτωβρίου, την πρώτη Sustainable Travel AGORA, που είχε στο επίκεντρο τον «πράσινο» μετασχηματισμό του κλάδου.

Στόχος της πρωτοβουλίας ήταν να φέρει σε στενότερη συνεργασία Έλληνες και Βρετανούς εμπειρογνώμονες της τουριστικής αγοράς, προκειμένου να συζητήσουν και να προχωρήσουν σε από κοινού σχεδιασμό για τις επιβεβλημένες πρακτικές βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και διεθνώς, κυρίως σε σχέση με την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην τουριστική βιομηχανία.

Στη δράση συμμετείχαν ειδικοί σε ζητήματα αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης από υψηλού κύρους οργανισμούς και φορείς της βρετανικής τουριστικής αγοράς (WTTC, The Travel Foundation, ABTA, ANTOR), υψηλόβαθμα στελέχη των Βρετανών ΤΟs Intrepid, Sunvil, CV Villas, Exodus, Charitable Travel και Travel Counsellors, δημοσιογράφοι που ειδικεύονται στη βιωσιμότητα και την πράσινη ανάπτυξη, επαγγελματικά ΜΜΕ, όπως το Travel Weekly και το TTG, εταιρείες επικοινωνίας, εκπρόσωποι των Οργανισμών Τουρισμού της Μάλτας και του Γιβραλτάρ, εξειδικευμένες ΜΚΟ (Just a Drop, Cyclades Preservation Fund, Common Seas) και τουριστικοί φορείς της Κρήτης που παρουσίασαν και συζήτησαν με τους Βρετανούς ειδικούς τις βιώσιμες πρωτοβουλίες που λαμβάνονται στο νησί.

Στη Sustainable Travel AGORA εξετάστηκαν, μεταξύ άλλων:

• Συνέργειες για τη διαμόρφωση ενός περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης για το μέλλον,

• Η ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών και φορέων και η ανάδειξη των πρακτικών συμπεριληπτικότητας στο τουριστικό προϊόν,

• Καινοτόμες τεχνολογίες και καλές πρακτικές για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, και

• Η αποτελεσματική επικοινωνία μηνυμάτων αειφορίας και εξάλειψη πρακτικών green washing.

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί συνέχεια της πρωτοβουλίας της συγκεκριμένης Υπηρεσίας ΕΟΤ SustainableGreece.co.uk για την προβολή των πρακτικών βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και την ενίσχυση της εικόνας της χώρας στη βρετανική αγορά, φιλοδοξώντας παράλληλα να καταστεί «χώρος» ανταλλαγής απόψεων, βέλτιστων πρακτικών και λύσεων για θέματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν οι προορισμοί.