Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η παρουσία της ΔΕΗ στην εξαγορά της «Κωτσόβολος», παρότι η διοίκηση του Γ. Στάσση αποφεύγει να σχολιάσει σχετική φημολογία των τελευταίων ημερών και δημοσιεύματα, έχει κάνει άνω κάτω την αγορά της ενέργειας όπως και αυτής των ηλεκτρικών συσκευών.

«Τι θέλει η αλεπού στο  παζάρι»  λένε στελέχη της αγοράς  κυρίως της ενέργειας, τα οποία ένιωσαν έκπληξη  διαβάζοντας τις προθέσεις της ΔΕΗ , που μέχρι σήμερα δεν θέλει να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει και αρκείται στο «Ουδέν σχόλιο»…

Άλλα στελέχη της αγοράς δεν αποκλείουν  το ενδεχόμενο  να βρεθεί και δεύτερη υποψηφιότητα από το τομέα της ενέργειας, διότι η δυναμική της αλυσίδας «Κωτσόβολος»  δεν έχει ταβάνι ως προς την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει ήδη στην πελατεία της – και μπορεί να διευρύνει.

Πάντως στην εποχή του e– commerce φαίνεται ότι τα φυσικά καταστήματα διατηρούν την αξία τους ως σημεία πώλησης – άλλωστε οι περισσότεροι «παίκτες» ενέργειας και τηλεπικοινωνιών προσπαθούν να φτιάξουν δίκτυο καταστημάτων, αλλά χωρίς ιδιαίτερο εμπορικό περιεχόμενο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η ΔΕΗ ανακατασκευάζει τα δικά της καταστήματα και παράλληλα δίνει το δικαίωμα σε ιδιώτες να αποκτήσουν εταιρικό κατάστημα μέσω Franchise. Η απόφαση της διοίκησης του Γιώργου Στάσση να επενδύσει στο δίκτυο «λιανικής» αποδεικνύει την αξία του φυσικού καταστήματος.

Η «Κωτσόβολος» πάντως διαθέτει συνολικά  95 καταστήματα, εκ των οποίων τρία είναι στη Κύπρο, διαθέτει αναγνωρισιμότητα-brand-πελατεία και ισχυρή εικόνα

Οι δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές της Κωτσόβολος, με τους έξι στους δέκα να έχουν ως πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας τη ΔΕΗ, «ξεκλειδώνει» επί της ουσίας το ενδιαφέρον της.

Με δεδομένο τα σχέδια της πράσινης μετάβασης με επίκεντρο την  ηλεκτρική ενέργεια, ο ρόλος του ηγέτη της αγοράς ίσως δικαιολογεί και επιβάλλει στο πιο ισχυρό πάροχο ενέργειας να εισχωρήσει πιο δυναμικά στην λιανική.

Αοό άλλους παίκτες, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέχρι σήμερα, ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει ο όμιλος του πρώην προέδρου του ΣΕΒ  Θεόδωρος Φέσσας, δηλαδή όμιλος Quest (και το εμπορικό portal you) που έχει και εταιρεία ταχυμεταφορών.

Στη λίστα των υποψηφίων φιγουράρει και η εταιρεία Πλαίσιο της οικογένειας Γεράρδου. Το ενδιαφέρον της «Πλαίσιο» φαίνεται να είναι ως ανταγωνιστικός όμιλος της «Κωτσόβολος» και για αυτό θεωρείται δύσκολο να αποδεχθεί ο σύμβουλος και η νυν ιδιοκτησία να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία  της εταιρείας, η οποία  να σημειωθεί θα  παρέχει δεδομένα σταδιακά και μόνο όταν έρθει η κατάθεση των προσφορών θα ανοίξουν όλα τα δεδομένα στους υποψήφιους αγοραστές.

Επιπλέον σημειώνεται ότι η «Πλαίσιο» θα περάσει σίγουρα από την «κρισάρα» της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για να εξεταστεί η συγκέντρωση της αγοράς, ενώ  οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι δεν αντιμετωπίζουν τα παραπάνω ζητήματα.

Στην αγορά έχει ακουστεί ότι αντίστοιχο ενδιαφέρον με το Πλαίσιο θα επιδείξει και ο όμιλος Public, για να «κόψει» τον ανταγωνισμό αλλά κάτι μένει να επιβεβαιώθεί.

Τέλος, στους ενδιαφερόμενους ομίλους για την Κωτσόβολος φέρεται να είναι και ο όμιλος Φουρλής, ο οποίος θα έχει σίγουρα συνέργειες στα εμπορικά κέντρα που είναι εγκατεστημένος ενώ δύναμη πυρός θα έδινε και στα ΙΚΕΑ (αν η συμφωνία δικαιόχρησης με τη σουηδική εταιρεία, που διαθέτει μέσω των ΙΚΕΑ και δικές της ηλεκτρικές συσκευές) δεν το απαγορεύει.

Ο ρόλος της πολύφερνης νύφης της αλυσίδας Κωτσόβολος δεν είναι κάτι πρωτόγνωροι, καθώς έχει αλλάξει στην ιστορία της αρκετές φορές ιδιοκτησία και μετόχους.

Οι κινήσεις αναμένεται να οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες, καθώς οι πληφορορίες, που βγαίνουν με το σταγονόμετρο από τους νυν μετόχους, αναφέρουν ότι πιθανότατα θέλουν μέχρι τα μέσα Αυγούστου να έχουν εικόνα για το πραγματικό ενδιαφέρον.

Σημειώνεται ότι όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, καθώς το πωλητήριο στην Κωστόβολος έχει μπει για να αντληθούν κέρδη και υπεραξίες, επομένως δεν υπάρχει πίεση για κατάληξη της συμφωνίας. Εκτός και αν αυτή η διαρροή είναι «καπνός» για λιγότερο παζάρι….

Νίκος Θεοδωρόπουλος – Θοδωρής Καραουλάνης