Τη συνεργασία τους με στόχο τη διεύρυνση των οριζόντων στη σύγχρονη εκπαίδευση επισημοποίησαν σήμερα με μνημόνιο συνεργασίας, το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Δράση για την Εκπαίδευση» Eduact και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης που υπογράφηκε στον εκπαιδευτικό χώρο της Eduact στο Thessaloniki Thech-Lab, στο νέο κτίριο της Χ.Α.Ν.Θ.

Το μνημόνιο συνεργασίας, που προβλέπει κοινές δράσεις των δύο φορέων, μέσα από τις οποίες νέοι και νέες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και τα ερεθίσματά τους, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και να καλλιεργήσουν δεξιότητες που συμβάλλουν στην προσωπική και την επαγγελματική τους εξέλιξη, υπέγραψαν ο πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου και ο ιδρυτής και πρόεδρος του οργανισμού Eduact, Κώστας Βασιλείου.

«Είναι μεγάλη χαρά και τιμή η συνεργασία με το ΑΠΘ το επιστημονικό έργο του οποίου ακτινοβολεί σε παγκόσμια εμβέλεια» τόνισε ο κ. Βασιλείου και κάνοντας αναδρομή στο έτος δημιουργίας της Eduact, το 2013 είπε πώς «όταν γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη η ιδέα ενός οργανισμού που θα είχε τη διάθεση να προσφέρει ευκαιρίες στη γνώση για όλους, η βασική ομάδα σκέψης και οργάνωσης αποτελούνταν αποκλειστικά από φοιτητές και απόφοιτους του ΑΠΘ».

«Το μεν όραμα όμορφο, το δε έργο δύσκολο. Πλησιάζοντας στον 10ο χρόνο μας οδηγεί το ίδιο όραμα, ένα βήμα μπροστά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από υψηλής ποιότητας εμπειρίες γνώσης για όλους» υπογράμμισε ο κ. Βασιλείου.

Επισημαίνοντας ότι η Eduact σχεδιάζει και προσφέρει καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, ανέφερε ότι, αν και τον οργανισμό έχει χαρακτηρίσει το κομμάτι της ρομποτικής, με τη βοήθεια συνεργατών και της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα επεκτείνεται σε ό,τι έχει να κάνει με τις δεξιότητες του 20ου αιώνα και την εφαρμογή τους στους νέους και τις νέες της πόλης.
Διεκρινίζoντας ότι σε ολόκληρη την Ελλάδα έχουν δημιουργηθεί έξι Αμερικανικές Γωνιές – Tech-Lab τέσσερις σε δημόσιες ή ιδιωτικές βιβλιοθήκες, μία στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Ευγενίδου και μία στη Θεσσαλονίκη στους χώρους της Δράσης για την Εκπαίδευση Eduact, ο κ. Βασιλείου είπε ότι στο Thessaloniki Tech-Lab, πέρα από τα ρομπότ, μπορούν να συμβούν πολλά πράγματα σε ο,τιδήποτε έχει να κάνει με τον πολιτισμό, την κουλτούρα και την τεχνογνωσία από τις ΗΠΑ.

«Στόχος μας είναι οι ευκαιρίες που βρίσκουμε διάσπαρτες στον κόσμο να τις κάνουμε προσιτές προς τους νέους και τις νέες της Θεσσαλονίκης και ολόκληρης της Ελλάδας και να προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους επειδή πολλές φορές υπάρχει η πληροφορία, αλλά δεν υπάρχουν οι δεξιότητες ή ακόμα και η διάθεση να ανταποκριθούν στις ευκαιρίες» σημείωσε.

«Ξεκινά επίσημα μία ιδιαίτερα σημαντική συνεργασία ανάμεσα στο ΑΠΘ, το Πανεπιστήμιο της καινοτομίας, της εξωστρέφειας και την Eduact, έναν εκπαιδευτικό οργανισμό με πρωτοποριακή δράση» τόνισε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου.

«Το ΑΠΘ προχωρά δυναμικά μπροστά δίνοντας έμφαση στην αριστεία, η οποία για τα νέα παιδιά είναι η διαδικασία του να πετύχεις το επόμενο. Το άριστο είναι διαφορετικό για τον καθένα και πιθανόν να μην το πετύχεις ποτέ, ο δρόμος όμως που θα διανύσεις για να φθάσεις σε αυτό το καλύτερο αποτέλεσμα είναι η καλύτερη εμπειρία που μπορεί να έχει κάποιος και αυτή την εμπειρία θέλουμε ως Πανεπιστήμιο να τη δίνουμε και εσωτερικά στους φοιτητές και εξωτερικά ως αντίδωρο στην κοινωνία» ανέφερε.

Επισημαίνοντας ότι το Πανεπιστήμιο δεν πρέπει να παραμένει περίκλειστο στους τέσσερις τοίχους, αλλά πρέπει να βγάζει τα αποτελέσματα προς τα έξω και να συνδεθεί με την αγορά εργασίας ο κ. Παπαϊωάννου υπογράμμισε ότι το ΑΠΘ ως πολυθεματικό Πανεπιστήμιο, το οποίο καλύπτει όλους τους επιστημονικούς κλάδους διαθέτει μία διεθνώς αναγνωρισμένη εμπειρία και τεχνολογία στις σπουδές STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) έναν τομέα με τον οποίο ασχολείται επισταμένως η Eduact.

«Είμαστε εδώ να βοηθήσουμε, γι αυτό συνυπογράφουμε, έχουμε την ίδια φιλοσοφία, το ίδιο όραμα, την ίδια στόχευση και επειδή ως Πρύτανης και ως Πανεπιστήμιο πιστεύουμε ότι δεν είναι η εποχή του “one man show”. Μπορεί να είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το μεγαλύτερο, αλλά δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας. Σε οργανισμούς, όπως η Eduact δίνουμε στήριξη έτσι ώστε να μπορέσουμε γίνονται εδώ και διαχέονται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να μπορούν να γίνουν ο πυρήνας, η βάση πάνω στην οποία θα χτίσουν τα νέα παιδιά το αύριό τους, τόνισε ο ο πρύτανης του ΑΠΘ.

Πρόκειται για την πρώτη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ενός οργανισμού στον χώρο του οποίου βρίσκεται και ένα Tech-Lab – Αμερικανική Γωνιά, τόνισε ο αρμόδιος για Οικονομικές Υποθέσεις, πρόξενος του Γενικού Προξενείου των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Άιζακ Χάνσεν Γιόζεφ και αναφέρθηκε στη μακρά και παραγωγική συνεργασία εδώ και πολλά χρόνια με την Eduact και στο πρόγραμμα εκμάθησης αγγλικής και ελληνικής γλώσσας και ρομποτικής για Ουκρανούς πρόσφυγες στο Thessaloniki Tech-Lab.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Άγγελος Χαριστέας τόνισε ότι η συνεργασία της Eduact και του ΑΠΘ είναι ουσιαστική και θα αποδώσει με συγκεκριμένα αποτελέσματα στον χώρο της εκπαίδευσης υπογραμμίζοντας ότι η Αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα έχει στο μέλλον συντονιστικό ρόλο σε αυτή.

Η εκπαιδευτική συνεργασία μεταξύ Eduact και ΑΠΘ στοχεύει, μεταξύ άλλων, στη συμμετοχή ακαδημαϊκού προσωπικού του Α.Π.Θ στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Eduact, σε ευκαιρίες εθελοντισμού για φοιτήτριες/φοιτητές σε τομείς συναφείς με την ειδικότητά τους, στη συμμετοχή φοιτητριών/φοιτητών σε επιμορφωτικά προγράμματα και κινητικότητες που διοργανώνει η Eduact και το Thessaloniki Tech – Lab (Αμερικανική Γωνιά), στην αξιοποίηση του δικτύου και των δράσεων της Eduact από φοιτήτριες/φοιτητές για ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και σε άλλες δραστηριότητες προς όφελος του κοινού της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.