Πηγή Εικόνας: https://pixabay.com/el/photos/%ce%b7%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%af%ce%bd%ce%b7%cf%84%ce%bf-2862381/

Όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, εγκρίνεται μελέτη σκοπιμότητας για σύσταση εθνικού φορέα για την ηλεκτροκίνηση, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι οποίες περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας-Ελλάδα 2.0. (ΕΣΑΑ).
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας για το σύστημα ανακουφιστικής φροντίδας την Τετάρτη, ο κ. Παπαδόπουλος ανέλυσε τις ρυθμίσεις για θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που περιλήφθηκαν στο νομοσχέδιο ως τροπολογίες και αφορούν στην παράταση της ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον ΟΑΣΘ, την καταβολή ενισχύσεων στα ΚΤΕΛ και στα λεωφορεία που καλύπτουν άγονες γραμμές, την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του ΟΣΕ και τη σύσταση εθνικού φορέα για την ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, προβλέπεται η εκ νέου παράταση λειτουργίας του ΟΑΣΘ για ακόμη έναν χρόνο, έως τις 31-12-2023, ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά η εκκαθάριση του Οργανισμού και να υπάρξει ο αναγκαίος χρόνος ολοκλήρωσης του σχεδιασμού του χάρτη λειτουργίας των ΜΜΜ στη Θεσσαλονίκη, ενόψει και της έναρξης της λειτουργίας του μετρό.
«Είναι αναγκαίο να λειτουργεί ο ΟΑΣΘ και το έτος 2023 ώστε να παρέχει στη μεταβατική αυτή περίοδο για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, όχι μόνον τα λεωφορεία του, αλλά και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε όλα τα έτη λειτουργίας του, με στόχο ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης στη Θεσσαλονίκη να μην αντιμετωπίσει κανένα ζήτημα μέχρι να λειτουργήσει και το μετρό», δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Όσον αφορά στα μέτρα στήριξης των χερσαίων μεταφορών, ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι παρέχεται έκτακτη ενίσχυση ποσού 19.280.000 ευρώ στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και στα λεωφορεία που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων, με στόχο την αντιμετώπιση της έλλειψης ρευστότητας και της συνεχιζόμενης απώλειας εσόδων των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., που προκλήθηκαν, εξαιτίας τόσο των κρατικών μέτρων περιορισμού της πανδημίας COVID-19 στις μετακινήσεις των επιβατών με λεωφορεία όσο και της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.
Με άλλη τροπολογία προβλέπεται η παράταση για ένα έτος της αναστολής πληρωμών, συμψηφισμού και διαδικασιών είσπραξης χρεών του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε) έναντι του Δημοσίου, μέχρι την πλήρη διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, που ορίζει ο ν. 3891/2010.
Με τροπολογία, επίσης, ρυθμίζεται η καταβολή των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, των Τελών Χρήσης Αερολιμένων, των Παραβόλων και των Τελών παροχής Συνδρομής σε Άτομα με Αναπηρία και Μειωμένη Κινητικότητα, για το διάστημα Φεβρουαρίου έως και Μαΐου του 2020 στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς την επιβολή πρόσθετων φόρων, τελών και τόκων υπερημερίας. Η καταβολή των τελών είχε ανασταλεί για το παραπάνω διάστημα, λόγω των ειδικών ρυθμίσεων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της πανδημίας COVID-19 για τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά δεν είχε οριστεί η ημερομηνία λήξης της αναστολής.