Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βελτιωμένη εικόνα αναμένεται να παρουσιάζει από το 2023 η λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου, αφενός χάρη στα έργα συντήρησης που θα πραγματοποιήσει ο ΟΣΕ κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου και αφετέρου μέσω των δεκάδων προσλήψεων υπαλλήλων, που θα καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό αρμόδιο για την κυκλοφορία.

Τον σχεδιασμό αυτό γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, με την ευκαιρία της συμμετοχής του Οργανισμού στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).

Για τις μεν συντηρήσεις στο δίκτυο, ο ΟΣΕ θα αξιοποιήσει και «πακέτο» ύψους 20 εκατ. ευρώ από την κυβέρνηση, το οποίο αναμένεται να μπει στα ταμεία του Οργανισμού το φετινό φθινόπωρο και θα προστεθεί στα άλλα 20 εκατ., που διατέθηκαν την περασμένη άνοιξη. Κατά τον κ.Πατέρα, το άθροισμα των πόρων αυτών δημιουργεί το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί για έργα συντήρησης στο δίκτυο την τελευταία δεκαπενταετία.

Ως προς την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού στον Οργανισμό, ο κ.Πατέρας γνωστοποίησε ότι τον Μάρτιο αναμένεται να προχωρήσουν οι προσλήψεις 90 υπαλλήλων (σταθμαρχών και κλειδούχων), ενώ έχει ακόμα προγραμματιστεί η προκήρυξη, μέσω ΑΣΕΠ, άλλων 27 θέσεων τεχνικού προσωπικού, οι οποίες αναμένεται να καλυφθούν ώς το τέλος του 2023. Μέσα στον επόμενο χρόνο προγραμματίζεται να προκηρυχθούν μέσω ΑΣΕΠ άλλες 100 θέσεις, με το προσωπικό αυτό να εντάσσεται στο δυναμικό του ΟΣΕ μέσα στο 2024.

Πέραν της συντήρησης και των προσλήψεων, ο κ.Πατέρας επισήμανε ότι για την καλύτερη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και την επίλυση των προβλημάτων που σήμερα αντιμετωπίζει, χρειάζεται να προχωρήσουν και οι διαγωνισμοί ανάταξης του δικτύου μέσα από τα τρία προγραμματισμένα έργα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας.

 

 

Πρόβλεψη για δεκαπλάσια χωρητικότητα, μελλοντικά, στους άξονες που συνδέουν δύο βορειοελλαδικά λιμάνια με τα σύνορα

 

Από τις συγκεκριμένες ΣΔΙΤ φαίνεται ότι θα επωφεληθεί πρώτη η Βόρεια Ελλάδα, αφού το πρώτο έργο του πακέτου που θα προκηρυχθεί αναναμένεται να είναι αυτό που αφορά το τμήμα Στρυμώνα- Αλεξανδρούπολης και Πλατέος- Φλώρινας, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 300 εκατ. ευρώ, μοιρασμένης 50%-50% σε παρεμβάσεις ανάταξης και συντήρησης του δικτύου. Η συμβασιοποίηση του έργου αναμένεται να προχωρήσει ως το τέλος του 2023, ενώ σε επόμενη φάση θα προκηρυχθούν οι έτερες δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιά- Θεσσαλονίκης- Ειδομένης – Προμαχώνα και Αεροδρομίου Αθήνας- Κορίνθου -Κιάτου.

Το σύνολο των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων εκτιμάται ότι θα βελτιώσει αισθητά τις συνθήκες κίνησης στους κάθετους άξονες που συνδέουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα, σύμφωνα πάντα με τον κ.Πατέρα.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΣΕ διατύπωσε την εκτίμηση ότι η χωρητικότητα στους άξονες Θεσσαλονίκης- Προμαχώνα και Αλεξανδρούπολης- Ορμενίου, οι οποίοι είναι κομβικής σημασίας για τις ροές των εμπορικών φορτίων μέσω σιδηροδρόμου, μέχρι και θα δεκαπλασιαστεί.