Πύργος του Πειραιά
Πύργος του Πειραιά
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών αποκτά ολόκληρος ο Δήμος Πειραιά, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα έντονα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης.

Η μελέτη θα περιλαμβάνει προτάσεις για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη, κατόπιν και των νέων κυκλοφοριακών αναγκών που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων και την επέκταση της κρουαζιέρας.

Η χρηματοδότηση του Σχεδίου, ύψους περίπου 800.000 ευρώ, θα γίνει από την Περιφέρεια Αττικής, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττική 2014-2020, κατόπιν της έγκρισης της σχετικής πρότασης που υποβλήθηκε από τον Δήμο Πειραιά. Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, παρουσία του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη.

«Στόχος μας, σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πιο λειτουργικό, πιο ασφαλές και να εξυπηρετεί τις ανάγκες του μέλλοντος», δήλωσε ο κ. Πατούλης.

Ο κ. Μώραλης από την πλευρά του σημείωσε ότι «με δεδομένη την επικείμενη σύνδεση της κεντρικής περιοχής του Πειραιά και του λιμένα με το κυκλοφοριακό δίκτυο σε επίπεδο αστικό, μητροπολιτικό και εθνικό δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς, την επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας αλλά και την ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας, αυτή η μελέτη θα αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και οδηγό για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην πόλη ώστε να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν και να ενισχυθεί η βιώσιμη κινητικότητα».

Ειδικότερα, το Σχέδιο αυτό θα καλύπτει τομείς όπως:

α) Μετακινήσεις και κυκλοφορία από και προς τα κύρια σημεία δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και του λιμανιού.

β) Μετακίνηση και κυκλοφορία επιβατών/πεζών μεταξύ μεγάλων κόμβων μεταφοράς, όπως το μετρό, το τραμ, οι αστικές συγκοινωνίες λεωφορείων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το τρένο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης.

γ) Πρόσβαση και κινητικότητα στην κεντρική περιοχή με όλους τους τρόπους, μέσω ανακατανομής του χώρου, σύμφωνα με τις αρχές βελτίωσης της ποιότητας ζωής και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

δ) Χρήση ενός μοντέλου πολυτροπικών μεταφορών που θα επιτρέψει την αξιολόγηση συγκεκριμένων μέτρων, σε σχέση με βασικούς στόχους (οικονομική αποδοτικότητα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, προσβασιμότητα, κοινωνική ένταξη, ασφάλεια και ποιότητα του τοπικού περιβάλλοντος).

ε) Προώθηση όλων των μέσων βιώσιμης κινητικότητας στον Δήμο Πειραιά, με έμφαση στην αστική αναβάθμιση/ αναζωογόνηση, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Επιπρόσθετα θα αναπτύξει μια σειρά προτάσεων ώστε να συμπεριλάβει τις ανάγκες κινητικότητας σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στην ήπια κινητικότητα (την προσβασιμότητα, το περπάτημα και το ποδήλατο), ικανοποιώντας και τις ανάγκες κινητικότητας του τοπικού πληθυσμού.