Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Χάλκη, Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021. Η Χάλκη γίνεται νησί πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση και την προώθηση της αειφορίας στον τομέα των μεταφορών. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)
Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Χάλκη, Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021. Η Χάλκη γίνεται νησί πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση και την προώθηση της αειφορίας στον τομέα των μεταφορών. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Ειδικά ελαστικά με ειδική γόμα, πέλμα και διαστάσεις έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες οδήγησης. Τα νέα ελαστικά διαθέτουν νέα χάραξη, μεγαλύτερες διαστάσεις, διαφορετικό προφίλ και καουτσούκ διαφορετικής σύνθεσης για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες επιδόσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο αυξημένο βάρος και τις ειδικές προδιαγραφές που θα πρέπει να υπάρχουν για να μειωθεί η αντίσταση κύλισης, άρα και η κατανάλωση ενέργειας.

Από την άλλη, τα ελαστικά καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο στα φρεναρίσματα που λόγω του βάρους είναι πιο επίπονα, αλλά και της αυξημένης ισχύος. Για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης έχει μεγαλώσει η διάσταση των τροχών σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας. Με αυξημένη διάσταση ουσιαστικά μεγαλώνει η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, ώστε να προστατεύεται καλύτερα το σασί και να μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στο επιπλέον βάρος της μπαταρίας, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Όμως στον αντίποδα ανεβαίνει το κέντρο βάρους, πρόβλημα όμως που οι μηχανικοί το έχουν ξεπεράσει με την όσο το δυνατόν χαμηλότερη θέση της μπαταρίας.

Η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει επίσης θετική και αρνητική πλευρά. Από τη μία πλευρά, σημαίνει άμεση επιτάχυνση, ενώ από την άλλη πλευρά, αυτή η υψηλή στιγμιαία ροπή δίνει επιπλέον πίεση στα ελαστικά.

Τα ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες, πρέπει να έχουν ελαστικά με πιο φαρδιά πέλματα για να επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες κατασκευής ελαστικών είναι να κρατήσουν χαμηλά το κόστος αυτών των ελαστικών, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πιο ακριβά. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να μειωθεί το κόστος έτσι ώστε να μη διαφοροποιηθεί η τελική τιμή με την τιμή των συμβατικών ελαστικών.

Η επιλογή των σωστών ελαστικών για ηλεκτρικά οχήματα είναι απαραίτητη για την απόδοση, τo φρενάρισμα και τις επιδόσεις. Μια καλή επιλογή είναι τα ελαστικά XL που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση με βαριά φορτία. Η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει αυξημένη ηλεκτρική εμβέλεια και υψηλότερη απόδοση, ενώ συμβάλλει επίσης στη συνολική βιωσιμότητα του αυτοκινήτου. Περισσότερο βάρος σημαίνει επίσης μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος. Ένα καλό ελαστικό, τέλος, μπορεί να το καλύψει αυτό, οπότε είναι σημαντικό να χρησιμοποιηθεί ελαστικό με καλύτερη δυνατή ένωση από καουτσούκ, ενώ πάντα σημαντικό είναι τα ελαστικά να μειώνουν την ένταση θορύβου.