Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σήμερα κληρώνει για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καθώς τρέχουν δύο διαγωνισμοί. Ο ένας  γίνεται από τον Ειδικό Διαχειριστή με την επίβλεψη του υπουργείου Οικονομικών και ο δεύτερος από την ΕΤΑΔ .

Μέχρι αργά το βράδυ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τους δύο διαγωνισμούς  ο Όμιλος του εφοπλιστή Πριόβολου, με την κατάθεση προσφορών από την εταιρεία Pyletech Shipyards για  το διαγωνισμό που διενεργεί ο Ειδικός Διαχειριστής και η εταιρεία Pyletech Industries θα δώσει το παρόν στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ.

Η κυβέρνηση φοβάται στην ιδέα ότι οι διαγωνισμοί θα κηρυχθούν άγονοι διότι δεν θα    υπάρχουν ενδιαφερόμενοι Να σημειωθεί ότι και  οι  δύο διαγωνισμοί  έχουν ως κοινό παρονομαστή τον Όμιλο Πριόβολου.

Η ONEX του Πάνου Ξενοκώστα που αποτελεί τον βασικό μέτοχο των Ναυπηγείων  Ελευσίνας με ποσοστό  53% , δεν αναμένεται να έχει συμμετοχή στους διαγωνισμούς πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ο κ. Ξενοκώστας έχει συνδέσει το ενδιαφέρον του με την επιλογή της κυβέρνησης  και το σχέδιο της για την κατασκευή φρεγατών στα δύο ναυπηγεία ,  οι  οποίες  θα είναι αμερικανικές.

Η διάσωση των ναυπηγείων Ελευσίνας περνά από την επιλογή των αμερικανικών  φρεγατών ενώ σε αντίθεση περίπτωση εκτιμάται ότι οι Αμερικανοί δεν θα  επενδύσουν στα ναυπηγεία στην περίπτωση που η κυβέρνηση δεν συμπεριλάβει την αμερικανική πρόταση,   δηλαδή αυτή της  Lockheed Martin Corporation.

Η απουσία της ΟΝΕΧ του Πάνου Ξενοκώστα από το διαγωνισμό ερμηνεύεται αρνητικά για την επιλογή αμερικανικών φρεγατών και πιθανότητα η κυβέρνηση και το Πολεμικό  Ναυτικό  να εξετάζει με μεγαλύτερη ζέση τις προτάσεις άλλων χώρων και εταιρειών.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά   και ο νέος  ιδιοκτήτης ;

Ο εφοπλιστής Πριόβολος  θα είναι η μοναδική υποψηφιότητα και το σχετικό τίμημα  που θα καταβάλει θα κρίνει εάν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποκτήσουν νέο ιδιοκτήτη  ή  θα επαναληφθούν οι διαγωνισμοί όταν θα έχει γίνει πιο καθαρό το τοπίο για την επιλογή  φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού.

Η κυβέρνηση θα επιθυμούσε μία γενναιόδωρη πρόταση από τον Όμιλο του κ  Πριόβολου  με το σχετικό τίμημα να ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ και για τους δύο  διαγωνισμούς.

Οι οικονομικοί υπολογισμοί  θέλουν ο εφοπλιστής να δίνει τα 35  εκατ. ευρώ  για το διαγωνισμό της ΕΤΑΔ που έχει ορίσει το σχετικό ποσό ως κατώτατο τίμημα  για τη  συμμετοχή κάποιου στο διαγωνισμού, το οποίο  είναι χαμηλότερο κατά 20 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον πρώτο διαγωνισμό που ήταν τα 55  εκατ.  ευρώ.

Η προσδοκία  του πωλητή  είναι να αυξηθεί το τίμημα των 15,1 εκατ. ευρώ που είχε δώσει στον πρώτο διαγωνισμό, ο οποίος  όμως κηρύχτηκε άγονος καθώς  το τίμημα θεωρήθηκε χαμηλό από τους  πιστωτές του ναυπηγείου,  με το υπουργείο Οικονομικών να έχει τον βασικό λόγο στο τίμημα.

Όλα θα κριθούν από το τίμημα που θα καταθέσει ο όμιλος για το 50% των Ναυπηγείων  Σκαραμαγκά  και διενεργεί ο Ειδικός Διαχειριστής.

 

Η North Star προαναγγέλλει επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά  

 

Ο όμιλος  Πριόβολος με  σχετική ανακοίνωση  αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η ελληνική επένδυση των Pyletech Shipyards και Pyletech Industries ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ και δημιουργεί πάνω από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας

Η Pyletech Shipyards και η Pyletech Industries έχουν μια ολοκληρωμένη και ρεαλιστική εικόνα για την κατάσταση, στην οποία βρίσκονται τα πρώην ναυπηγεία. Ως Όμιλος εταιρειών που γνωρίζει άριστα το ναυπηγικό κομμάτι, τη διεθνή αγορά και τις σημαντικές επενδύσεις που απαιτούνται για να καταστούν –η ΕΝΑΕ και το οικόπεδο της ΕΤΑΔ– βιώσιμα και διεθνώς ανταγωνιστικά, καταθέτουμε δίκαιες και επωφελείς για την απασχόληση και την εθνική οικονομία προτάσεις, οι οποίες βασίζονται στα εξής κριτήρια:

Για την ENAE

Την αντικειμενική εκτίμηση της αξίας των χώρων και των εγκαταστάσεων, με βάση τις τιμές της αγοράς και τις προηγούμενες πωλήσεις εκτάσεων του ναυπηγείου, που έγιναν από τον ειδικό διαχειριστή.

την κατάσταση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων, που στην πλειοψηφία τους είναι κατασκευής του ‘60 και ‘70 και παραμένουν ασυντήρητες τα τελευταία 8-10 χρόνια.

τη σύγκριση με τις τιμές, που πωλούνται πολύ πιο σύγχρονες ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, αλλά και διεθνώς.

τις άμεσες επενδύσεις, που είναι απαραίτητο να γίνουν, οι οποίες ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.

Τα επιπλέον 10 εκατ. ευρώ, τα οποία θα πρέπει να προστίθενται στην ονομαστική προσφορά μας για την ΕΝΑΕ, που θα πληρώσει αμέσως προς το δημόσιο ο νέος ιδιοκτήτης για τα απλήρωτα πρόστιμα τακτοποίησης των αυθαιρέτων ακινήτων και εγκαταστάσεων του ναυπηγείου και την απόκτηση της άδειας πυρασφάλειας. Αν δεν πληρωθούν δεν θα μπορεί να λειτουργήσει το ναυπηγείο.

Για την ΕΤΑΔ

την καθυστέρηση στην αξιοποίηση του οικοπέδου, λόγω της λειτουργίας στρατοπέδου 2.500 προσφύγων, που πρέπει να απομακρυνθεί το ταχύτερο.

το κόστος επιδιόρθωσης της δεξαμενής 5, που όντας σε αχρηστία επί χρόνια, φτάνει σε τέτοιο ύψος, ώστε να αξίζει να κατασκευαστεί από την αρχή.

το χρονικό διάστημα των 3-4 ετών που απαιτούνται για να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ στα αναγκαία έργα και στις υποδομές, που θα αξιοποιούν παραγωγικά το οικόπεδο.