Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από την έναρξη του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμφωνήθηκε ότι θα υπάρξει στενή συνεργασία στη διαμόρφωση της νομοθετικής πρότασης για την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Ρύπων (ETS). Ο κ. Σκρέκας τόνισε τη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας, δεδομένου ότι ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και επισήμανε τις ιδιαιτερότητες του κλάδου οι οποίες πρέπει να γίνουν πλήρως κατανοητές προκειμένου οι ρυθμίσεις να είναι δίκαιες και αποτελεσματικές.

Επί τάπητος τέθηκε και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ενεργοποίηση του Ταμείου Απανθρακοποίησης των νησιών, μέσω του οποίου αναμένεται να χρηματοδοτηθούν έργα ύψους τουλάχιστον 1,25 δισ. ευρώ τα επόμενα έτη. Ο Έλληνας Υπουργός ανέφερε ότι έχει ξεκινήσει η προετοιμασία για την εκπόνηση φακέλου με τις επενδύσεις που θα υλοποιηθούν, όπως, μεταξύ άλλων, η περαιτέρω διασύνδεση των νησιών και η ανάπτυξη υβριδικών υποδομών παραγωγής ενέργειας για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Ο κ. Timmermans δεσμεύθηκε ότι θα συνεχιστεί η στήριξη της Ελλάδας με ευρωπαϊκούς πόρους και την επόμενη περίοδο 2021 – 2030.

Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος ενημέρωσε για το περιεχόμενο της επερχόμενης αναθεώρησης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Ρύπων (ETS), ενώ αναφέρθηκε και στον σχεδιαζόμενο Μηχανισμό Διασυνοριακής Προσαρμογής Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα (CarbonBorderAdjustMechanism), ο οποίος θα εφαρμοστεί για τα προϊόντα τρίτων χωρών που δεν υπάγονται στο ETS.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε την ανάγκη να στηριχθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανικών προϊόντων που εξάγονται σε τρίτες χώρες, οι οποίες δεν επιβαρύνονται με αντίστοιχα μέτρα χρέωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.  Ο κ. Σκρέκας επισήμανε, επίσης, ότι είναι σημαντικό να χρηματοδοτηθούν βραχυπρόθεσμα έργα φυσικού αερίου, δεδομένου του ρόλου που θα διαδραματίσει ως αναγκαίου μεταβατικού καυσίμου τα επόμενα έτη.