Με Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας,Νίκου Ταγαρά, εγκρίθηκε η αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) του Δήμου Χαλανδρίου.

Ειδικότερα:

  • Αναθεωρείται η οργάνωση των 17 Πολεοδομικών Ενοτήτων σε 6,με σκοπό την ορθολογικότερη λειτουργία τους.
  • Διασφαλίζεται η προστασία των ευαίσθητων φυσικών περιοχών όπως του ρέματος  Χαλανδρίου στο οποίο ισχύει ειδικό καθεστώς προστασίας -που δεν θίγεται ούτε τροποποιείται- και του ρέματος Βριλησσού στο οποίο προβλέπεται πλέον και ζώνη περιπάτου και υπαίθριας αναψυχής.
  • Επανακαθορίζεται ο κοινωνικός εξοπλισμός του Δήμου καθώς η αύξηση του  προβλεπόμενου πληθυσμού του Χαλανδρίου δημιουργεί νέες ανάγκες. Καθορίζονται δηλαδή οι απαιτούμενοι χώροι εκπαίδευσης, υποδομών υγείας – πρόνοιας, αθλητισμού, πολιτιστικών λειτουργιών και ελεύθερων χώρων πρασίνου ανά πολεοδομική ενότητα.
  • Καθορίζονται ως περιοχές με χρήση Ελεύθεροι Χώροι – Αστικό Πράσινο:α)το Πάρκο Αναψυχής της Αττικής Οδού και β) η Περιμετρική Ζώνη 50μ. πέριξ του Νεκροταφείου Χαλανδρίου.
  • Προσδιορίζεται σαφώς το πολεοδομικό καθεστώς περιοχών με ειδικές χρήσεις κοινωφελών λειτουργιών(π.χ. Νομισματοκοπείο, Ριζάρειος, Ίδρυμα Χατζηκώνστα). Στην  ευρύτερη περιοχή του Νομισματοκοπείου, το δημόσιο κτήμα έκτασης περίπου 30 στρεμμάτων, καθορίζεται ως κοινωφελής χώρος με έμφαση στον αθλητισμό και η έκταση ανατολικά του Νομισματοκοπείου λαμβάνει χρήσεις κοινωνικής πρόνοιας και πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας χωρίς νοσηλεία. Η περιοχή της Ριζαρείου λαμβάνει χρήσεις αποκλειστικά εκπαίδευσης και καθορίζεται μικρός συντελεστής δόμησης προκειμένου να προστατευτεί το υψηλό πράσινο της έκτασης. Το ίδρυμα Χατζηκώνστα λαμβάνει χρήσεις αποκλειστικά εκπαίδευσης – κοινωνικής πρόνοιας και πολιτιστικών εγκαταστάσεων.
  • Ρυθμίζεται η κυκλοφοριακή οργάνωση του Δήμου και των χρήσεων γης κατά μήκος των μεγάλων οδικών αξόνων. Η κατασκευή μεγάλων οδικών έργων (Αττική Οδός, Αναπαύσεως, Ηρακλείτου, Δουκίσσης Πλακεντίας) καθώς και συγκοινωνιακών υποδομών (μετρό, προαστιακός) έχουν αλλάξει σημαντικά τον ρόλο του Χαλανδρίου.
  • Προτείνεται η λήψη μέτρων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας κατόπιν εκπόνησης ειδικής μελέτης προκειμένου να βελτιωθεί η κυκλοφοριακή οργάνωση και η αποσυμφόρηση του εμπορικού/ιστορικού κέντρου του Χαλανδρίου.
  • Εντάσσονται στις προς πολεοδόμηση περιοχές:α)η ζώνη εκατέρωθεν του  νοητού άξονα από τον σταθμό του Νομισματοκοπείου μέχρι τον σταθμό μετρό  Δουκίσσης Πλακεντίας και
  • β) η ζώνη πέριξ του νεκροταφείου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίζονται στην εν λόγω περιοχή . Ειδικότερα, παραμένει ως χώρος αστικού πρασίνου ζώνη πλάτους 50μ. πέριξ του νεκροταφείου και λαμβάνει τη χρήση αμιγούς κατοικίας μέρος της ζώνης των 250μ.
  • Η περιοχή δυτικά του νεκροταφείου καθορίζεται ως Ζώνη παραγωγικών  δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης με σκοπό την διατήρηση και νομιμοποίηση της λειτουργίας των υφιστάμενων μαρμαράδικων τα οποία μέχρι τώρα λειτουργούν χωρίς δυνατότητα νόμιμης αδειοδότησης.

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε:

«Με την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Χαλανδρίου ένας σημαντικός Δήμος της Αττικής αποκτά εκείνο το απαραίτητο χωρικό εργαλείο εκσυγχρονισμού του, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της περιοχής.

Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συνολικά στην Κυβέρνηση η σύγχρονη χωρική οργάνωση είναι μείζονος σημασίας. Αυτό το αποδεικνύει και η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης των μελετών για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια που θα καλύπτουν περίπου το 80% της χώρας».