Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από τις τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, σύμφωνα με δοκιμές που ανέθεσε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, που συνήθως αναφέρεται ως Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E ) είναι μια ευρωπαϊκή ομπρέλα για μη κυβερνητικές οργανώσεις που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος, προωθώντας τις βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Η αποστολή της Transport & Environment, που δημιουργήθηκε το 1990 είναι να προωθήσει, σε επίπεδο ΕΕ και σε παγκόσμιο επίπεδο, μια πολιτική μεταφορών βασισμένη στις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης. Η T&E θεωρεί ότι η πολιτική μεταφορών πρέπει να ελαχιστοποιεί τις επιβλαβείς επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία, να μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα των πόρων και να εγγυάται την ασφάλεια και την επαρκή πρόσβαση για όλους.

Εκδίδει κάθε χρόνο, μια έκθεση η οποία εξετάζει τη διαφορά μεταξύ των επίσημων αποτελεσμάτων εργαστηριακών δοκιμών και των πραγματικών εκπομπών CO2 και της οικονομίας καυσίμου των αυτοκινήτων Η διαφορά μεταξύ των επίσημων αποτελεσμάτων των εργαστηριακών δοκιμών και της πραγματικής απόδοσης των αυτοκινήτων αυξάνεται από 9% το 2001 σε 28% το 2012 και 42% το 2015. Αναμένεται να φθάσει το 50% πριν από το 2020.

Η Transport and Environment (T&E), κάλεσε χθες τις κυβερνήσεις να τερματίσουν τις επιδοτήσεις και τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα υβριδικά μοντέλα.

Οι δοκιμές διεξήχθησαν από την Emissions Analytics σε τρία plug-in υβριδικά μοντέλα SUV – τα BMW X5, Volvo XC60 και Mitsubishi Outlander – και διαπίστωσε ότι ακόμη και υπό βέλτιστες συνθήκες εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από ό,τι διαφημίστηκε.

Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων plug-in ανεβαίνουν στα ύψη στην Ευρώπη, αλλά οι δοκιμές στα νεότερα μοντέλα επιβεβαιώνουν ότι μολύνουν το κλίμα πολύ περισσότερο από ό, τι ισχυρίζονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων – ακόμη και όταν ξεκινούν με μια πλήρη μπαταρία.

Τρία από τα πιο δημοφιλή plug-in το 2020 εκπέμπουν περισσότερο CO2 από ό, τι διαφημίστηκε, όταν δοκιμάστηκαν στον πραγματικό κόσμο, όπως έδειξε η έρευνα για παλαιότερα PHEV.

Η Transport & Environment (T&E), η οποία ανέθεσε τις δοκιμές, δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να τερματίσουν τις επιδοτήσεις αγοράς και τις γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις για τα υβρίδια προσθήκης που τροφοδοτούν ένα άλλο σκάνδαλο εκπομπών.

Οι BMW X5, Volvo XC60 και Mitsubishi Outlander εκπέμπουν 28-89% περισσότερο CO2 από ό, τι διαφημίστηκε όταν δοκιμάστηκε από την Emissions Analytics σε μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία σε βέλτιστες συνθήκες, αναφέρει η έκθεση της Transport & Environment (T&E).

Με άδεια μπαταρία, εκπέμπουν τρεις έως οκτώ φορές περισσότερες από τις επίσημες τιμές. Όταν οδηγούνται σε λειτουργία φόρτισης μπαταρίας, η οποία θα μπορούσε να γίνει πιο συνηθισμένη καθώς οι αυτοκινητιστές φορτίζουν πριν από τη χρήση ηλεκτρικής λειτουργίας σε ζώνες χαμηλών εκπομπών, τα PHEV εκπέμπουν τρεις έως 12 φορές περισσότερο, αναφέρει η έκθεση της Transport & Environment (T&E).

Μόλις η μπαταρία αδειάσει, τα τρία υβριδικά plug-in μπορούν να οδηγηθούν μόνο 11-23 χλμ. σε λειτουργία κινητήρα προτού υπερβούν τις επίσημες εκπομπές CO2 ανά χλμ., εκτιμά η T&E. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παραπλανητική αφήγηση της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι τα PHEV που πωλούνται σήμερα είναι κατάλληλα για μεγάλα ταξίδια. Στην πραγματικότητα, πρέπει να φορτίζονται πολύ πιο συχνά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μπαταρίας, τα οποία στη πλειοψηφία τους κάνουν περίπου 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

“Τα plug-in υβρίδια είναι ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι πραγματική οδήγηση”, ανέφερε σε δήλωσή της η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια της T&E για καθαρά οχήματα. «Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με δισεκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων».

Σε απάντηση σε αιτήματα για σχολιασμό, ένας εκπρόσωπος της Volvo σε ένα email είπε ότι όλα τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πιστοποιημένα και συμμορφώνονται πλήρως με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές, αναφέρει το Reuters.

Η εκπρόσωπος της Mitsubishi, Amanda Gibson, δήλωσε επίσης μέσω email, ότι οι ανεξάρτητες δοκιμές μπορούν να παράγουν αναξιόπιστα ή μεταβλητά στοιχεία ανάλογα με τις συνθήκες και «φυσικά αμφισβητούμε τυχόν ευρήματα όπου δεν έχουμε επίβλεψη των δοκιμών ή της μεθοδολογίας», αναφέρει το Reuters.

Η BMW δεν απάντησε αμέσως.

Η ανακοίνωση της T&E ήρθε λίγες μόνο ημέρες μετά την κυκλοφορία των προτεινόμενων κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ορίζουν αυστηρά όρια εκπομπών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα επιτύχουν για να χαρακτηριστούν οι δραστηριότητές τους ως βιώσιμη επένδυση.

Σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, τα υβριδικά οχήματα θα χάσουν την «πράσινη» ετικέτα τους από το 2026 και μετά.

Τα plug-in υβριδικά συστήματα παραγωγής ενέργειας συνδυάζουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει βενζίνη είτε ντίζελ με έναν τουλάχιστον ηλεκτρικό κινητήρα και μια μεγάλη μπαταριά. Είναι ένα στάδιο ανάμεσα στα συμβατικά συστήματα παραγωγής ενέργειας που περιλαμβάνουν μόνο έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει βενζίνη είτε ντίζελ και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα οποία εξοπλίζονται μόνο με έναν είτε περισσοτέρους ηλεκτρικούς κινητήρες.

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, οι πωλήσεις υβριδικών plug-in αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ όλων των οικολογικών αυτοκινήτων(ηλεκτρικών ή μερικώς ηλεκτρικών οχημάτων) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών εκμεταλλεύτηκε τις κρατικές επιδοτήσεις ή τις φορολογικές ελαφρύνσεις για να τα αγοράσει.