Καινούρια αυτοκίνητα προς πώληση
Καινούρια αυτοκίνητα προς πώληση
Πηγή Εικόνας: pixabay στο pexels
Σημαντική αύξηση σημείωσε το 2019 η αγορά αυτοκινήτων, κάνοντας τους επαγγελματίες του κλάδου να βλέπουν τα πράγματα λίγο πιο αισιόδοξα. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, πρωτιά στην προτίμηση των οδηγών φαίνεται πως είχαν τα βενζινοκίνητα.
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 214.940 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 190.847 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 12,6%. Αύξηση 22,6% είχε παρουσιάσει το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017.
Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2019 ανέρχονται σε 122.638 έναντι 110.769 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 10,7%.
Αντίστοιχα, περίπου 2.000 περισσότερα νέα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2019. Πιο συγκεκριμένα, βγήκαν στους δρόμους για πρώτη φορά 11.129 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 9.195 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 21,0%.
Αύξηση 4,1% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Δεκέμβριο του έτους 2018 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2019 ανέρχονται σε 7.246 έναντι 5.969 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 21,4%.
Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά το μήνα Δεκέμβριο του 2019, ανήλθε σε 1.423 έναντι 1.287 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 10,6%. Μείωση 49,8% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών (άνω των 50 cc) τον Δεκέμβριο του 2018 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2019 ανέρχονται σε 1.312 έναντι 1.185 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 10,7%.
Την ίδια ώρα, λιγότερα διόδια, ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και έκπτωση στα πλοία είναι μερικά από τα κίνητρα που εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να προωθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στην χώρα, δεδομένου ότι ο στόλος που κυκλοφορεί πέρα από γερασμένος, είναι και αρκετά ρυπογόνος.
Παρά το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς οχημάτων, αυτή παρουσιάζει συγκεκριμένες ιδιοτυπίες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες των λοιπών Κρατών Μελών ΕΕ λόγω κυρίως του γεγονότος ότι η ελληνική αγορά καινούργιων επιβατικών έχει συρρικνωθεί σημαντικά την περίοδο 2010-2018.
Πιο συγκεκριμένα, το μέσο μέγεθος της αγοράς καινούργιων επιβατικών οχημάτων ανήλθε σε 85.890 οχήματα, εμφανίζοντας πτώση μεγαλύτερη του 68% σε σχέση με το μέσο όρο της περιόδου 2000-2009. Ο στόλος στην Ελλάδα εκτιμάται κατά προσέγγιση στα 5,15 εκατ. οχήματα στα τέλη του 2018.
Όσον αφορά τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων, τα αμιγώς Η/0 (BEV) και τα Plug-In Υβριδικά (PHEV), δεν υπερβαίνουν το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019.