Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνεχίζουν οι οδηγοί να παρκάρουν τα οχήματα τους σε ράμπες ΑμΕΑ και πεζοδρόμια, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Τροχαίας, στο πλαίσιο του ειδικού επιχειρησιακού προγράμματος «Ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις» που εφαρμόζεται από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

 

Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο βεβαιώθηκαν συνολικά 15.565 παραβάσεις και συγκεκριμένα:

 

– 3.075 για στάση – στάθμευση σε ράμπα διάβασης ΑμεΑ, σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ.

– 7.952 για στάση – στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείες και ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς όπως και ποδηλατοδρόμους.

– 2.006 για στάση – στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων ή πάνω σε αυτούς.

– 1.808 για στάση – στάθμευση σε διαβάσεις πεζών ή σε απόσταση μικρότερη των πέντε μέτρων από αυτές.

– 405 για κίνηση οχημάτων σε λεωφορειόδρομους.

– 167 για παράνομη κίνηση σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους και 

– 152 για ηχορύπανση από οχήματα.

 

Συνολικά, από την έναρξη του προγράμματος, τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχουν βεβαιωθεί 67.808 παραβάσεις και συγκεκριμένα:

 

– 12.606 για στάση – στάθμευση σε ράμπα διάβασης ΑμεΑ, σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ.

– 33.785 για στάση – στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείες και ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς όπως και ποδηλατοδρόμους.

– 9.337 για στάση – στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων ή πάνω σε αυτούς.

– 7.626 για στάση – στάθμευση σε διαβάσεις πεζών ή σε απόσταση μικρότερη των πέντε μέτρων από αυτές.

– 2.266 για κίνηση οχημάτων σε λεωφορειόδρομους.

– 931 για παράνομη κίνηση σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους και

– 1. 257 για ηχορύπανση από οχήματα.

 

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες προσβασιμότητας στις πόλεις, να αντιμετωπίσει φαινόμενα παραβατικότητας που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία πεζών και οδηγών, επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους. Έτσι, οι ειδικές δράσεις του προγράμματος θα συνεχιστούν σε όλη τη χώρα.

 

Τι λένε οι ειδικοί

 

Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, εξετάζει μεταξύ άλλων αφαίρεση της άδειας διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα σε συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια.

Παράλληλα, έχοντας ως στόχο το υπουργείο να μειώσει τα ατυχήματα στους δρόμους, εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων, ένα συνολικό σχέδιο έτσι ώστε να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.  Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κλπ), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό. Δεδομένο θεωρείται,  όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ». Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Όπως εξηγεί στο economix.gr ο πρώην οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), είναι σημαντικό οι οδηγοί να καταλάβουν πως το τιμόνι δεν είναι παιχνίδι, να σέβονται την ζωή τους και την οικογένεια τους που θα «αφήσουν μόνους καθώς κινούνται στους δρόμους σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος». Παράλληλα, η ρίζα του κακού ξεκινά από πολύ νωρίς, ενώ ακόμα και ο τρόπος εξέτασης για την έκδοση διπλώματος για όλες τις κατηγορίες είναι λάθος. «Οι οδηγοί εξετάζονται για παράδειγμα στο παρκάρισμα, στο οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να προκληθεί ατύχημα και την οπισθογωνία που απαγορεύεται από τον ΚΟΚ. Η οδήγηση είναι θέμα παιδείας, πρέπει από μικρό το παιδί να πάρει σωστά μαθήματα από την οικογένεια του και έπειτα από την οδική αγωγή που μόλις πέρσι ξεκίνησε στα σχολεία» τονίζει.