Διαχείριση δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος - ΔΕΔΔΗΕ
Διαχείριση δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος - ΔΕΔΔΗΕ
Πηγή Εικόνας: ΔΕΔΔΗΕ

Το… «γυρολόι» από τον έναν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος στον άλλον μοιάζει με βολική πρακτική για μερίδα καταναλωτών που, προκειμένου να αποφύγουν τις πληρωμές απέναντι στη ΔΕΗ, καταφεύγουν σε εναλλακτικούς παρόχους αφήνοντας «φέσια» πολλών χιλιάδων ευρώ στις πλάτες της επιχείρησης. Αυτό το φαινόμενο των «μπαταξήδων» έχει τεθεί εδώ και καιρό στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων από πλευράς υπουργείου Ενέργειας προκειμένου να βρεθεί μία λύση –ή ένας συνδυασμός λύσεων – και να αποτραπεί το πρόβλημα στη βάση του.

Μία πρακτική που συζητείται έντονα είναι η σύνδεση του χρέους με τον μετρητή αντί για τον οφειλέτη. Στη βάση αυτής της λογικής βρίσκεται η αποτροπή της πρακτικής πολλών ιδιωτιών που, όταν αλλάζουν πάροχο, χρησιμοποιούν άλλο όνομα μέλους της οικογένειάς ή της επιχείρησής τους προκειμένου να υπογράψουν το νέο συμβόλαιο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι οφειλές απέναντι στην επιχείρηση εξακολουθούν να υφίστανται αλλά οι οφειλέτες απολαμβάνουν ηλεκτροδοτικές παροχές. Προς αυτή την κατεύθυνση, φημολογείται ότι θα υπάρξει παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), ύστερα και από σχετικό αίτημα της ΔΕΗ.

Ένα δεύτερο μέτρο θα ήταν η αυστηροποίηση των ελέγχων από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ σε ό, τι αφορά τις μετακινήσεις των οφειλετών από τον έναν πάροχο στον άλλον χωρίς πρώτα να προηγηθεί διακανονισμός, όπως ορίζεται από τον κώδικα προμήθειας. Η ΔΕΗ έχει εγκαλέσει, ήδη από τον προηγούμενο μήνα, τον Διαχειριστή ότι έχει λειτουργικά προβλήματα στην αντιμετώπιση αντίστοιχων ζητημάτων, ζητώντας προφανώς την τήρηση των προβλεπόμενων από τον νόμο διαδικασιών για τους παραβάτες.

Το ενδιαφέρον σ’ αυτήν την παραίνεση της δημόσιας επιχείρησης είναι οι καταγγελίες από πλευράς Διαχειριστή για την αντιμετώπιση που τυγχάνουν σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοί του στην προσπάθειά τους να εφαρμόσουν τα νομίμως προβλεπόμενα. Η πιο πρόσφατη καταγγελία αφορά την επίθεση που δέχτηκε υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ στην Σπάρτη όπου, όταν επιχείρησε να εγκαταστήσει πυλώνα υψηλής τάσης σε ιδιοκτησία ηλικιωμένου, ο τελευταίος του επιτέθηκε με καραμπίνα και πυροβόλησε προειδοποιητικά δύο φορές στον αέρα. Αντίστοιχα περιστατικά έχουν σημειωθεί πολλάκις στο παρελθόν ενώ ο ΔΕΔΔΗΕ είχε εκδώσει και ανακοίνωση αναφορικά με το ζήτημα.

Από εκεί και πέρα, η πλευρά της ΔΕΗ επεξεργάζεται μία σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος της μεταφοράς των οφειλετών. Όπως είχε γράψει το economix.gr, υπό διαβούλευση βρίσκεται και το μέτρο για τη διαμόρφωση ενός καταλόγου που θα καταγράφει τα «φέσια» διαμορφώνοντας έναν κατάλογο που θα αποτρέπει τις… μεταφορές, αν δεν προηγηθεί αποπληρωμή των χρεών. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το μέτρο για ενίσχυση των πελατών που ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους απέναντι στην επιχείρηση.

Τέλος, εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προσεγγίσεις που αφορούν την πώληση πελατολογίου με γεωγραφικά κριτήρια προκειμένου να υπάρξει μεταφορά και των κακοπληρωτών σε εναλλακτικούς παρόχους, ώστε η επιχείρηση να μην χάνει μόνο τους πελάτες που ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Σημειώνεται ότι το «μαύρο» σε 30.000 στρατηγικούς κακοπληρωτές που έχει αποφασιστεί από την επιχείρηση στοχεύει ακριβώς στην υλοποίηση αυτής της δέσμης μέτρων για την ενίσχυση της οικονομικής ρευστότητας της ΔΕΗ.