Καινούρια αυτοκίνητα προς πώληση
Καινούρια αυτοκίνητα προς πώληση
Πηγή Εικόνας: pixabay στο pexels

Σχεδόν έτοιμο είναι σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του economix.gr, το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τις αλλαγές στα κακώς κείμενα που ισχύουν σήμερα αναφορικά με τα ΚΤΕΟ.

Ένα από τα χαρτιά του ΥΠΟΜΕ, είναι η επιβολή αυστηρών προστίμων σε όσους πιάνονται επ’ αυτοφώρω να «γυρίζουν» τα χιλιόμετρα από εισαγόμενα οχήματα, με σκοπό να λειτουργήσει ως παράγοντας περιορισμού του φαινομένου. Ταυτόχρονα και λόγω των προβλημάτων που έχουν προκύψει με την διασταύρωση στοιχείων από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών – Οικονομικών και την ΑΑΔΕ, δεν αναμένεται να ενεργοποιηθεί τώρα η Απόφαση που θα κυνηγούσε εκείνους που δεν περνούσαν τα οχήματα τους από έλεγχο. Έτσι, σε πρώτη φάση αποφασίστηκε να λυθούν τα τεχνικά ζητήματα και σε δεύτερο χρόνο να προχωρήσει η διαδικασία.

Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται πως δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ, όχι γιατί το κόστος θεωρείται υψηλό αλλά γιατί οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μετέπειτα τις απαραίτητες επισκευές. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι περίπου το 40% του στόλου των οχημάτων δεν συντηρείται. Ταυτόχρονα, κατά τις ίδιες πηγές, περίπου το 35% των οχημάτων που ελέγχονται κάθε χρόνο έχουν «γυρισμένα» χιλιόμετρα, προκειμένου στις μεταπωλήσεις να φαίνεται ότι έχουν διανύσει λιγότερα χιλιόμετρα.

Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε φέρει Απόφαση, με την οποία προβλεπόταν ότι μετά τις 26 Σεπτεμβρίου τα ΚΤΕΟ θα είναι υποχρεωμένα να «κόβουν» με την ένδειξη «σοβαρή έλλειψη» τα οχήματα στα οποία θα διαπιστώνετε ανακολουθία χιλιομέτρων σε όλους τους προηγούμενους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, στην κατηγορία αυτή ανήκουν περί τα 1,5 εκατ. οχήματα. 

Όπως προκύπτει από παλαιότερες έρευνες, την τελευταία δεκαετία οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων οχημάτων ανέρχονται ετησίως σε περίπου 90.000 αυτοκίνητα, τα οποία όμως δεν δείχνουν στην πλειονότητα τους, τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν διανύσει. 

Πάντως, όταν τα συναρμόδια υπουργεία και η ΑΑΔΕ, ολοκληρώσουν τις επιμέρους αλλαγές στα προβλήματα που έχουν προκύψει, οι παραβάτες οδηγοί θα τα βρουν… σκούρα. 

 

Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα μετά το «κόψιμο» των οχημάτων τους από το ΚΤΕΟ θα έχουν στη διάθεσή τους 20 ημέρες ώστε να διορθώσουν το λάθος και να επιστρέψουν για επανέλεγχο. Διαφορετικά, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 400 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία ή πρόστιμο της τάξεως των 150 ευρώ που θα τους επιβληθεί μέσω Taxisnet, όταν ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις.

 

Το ΚΤΕΟ σε κάθε περίπτωση, όταν διαπιστώσει ανακολουθία χιλιομέτρων σε κάποιο όχημα θα αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.

 

Τι προβλέπει η τελευταία Απόφαση

Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται µε διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων µε την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:

α) 500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες,

β) 1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα,

 

γ) 3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία οχήματα και

 

δ) 5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.

 

Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο τον μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος.

 

Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν:

 

α) τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και

 

β) το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.

 

Σημειώνεται πως για όσους πολίτες δεν πείραξαν οι ίδιοι τα χιλιόμετρα, αφού κοπούν από τα ΚΤΕΟ, θα πρέπει να κινηθούν νομικά εναντίον των εμπόρων ή των προηγούμενων ιδιοκτητών που έχουν αγοράσει τα οχήματα.