Ηχορύπανση: Έρευνα Μπακογιάννη στην Καλλιθέα - Το 2013 ο τελευταίος Χάρτης Θορύβου του ΥΠΕΝ
Ηχορύπανση: Έρευνα Μπακογιάννη στην Καλλιθέα - Το 2013 ο τελευταίος Χάρτης Θορύβου του ΥΠΕΝΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στα άμεσα μέτρα ανακούφισης για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής καθώς και στα έργα που θα δώσουν μακροπρόθεσμα λύσεις, αναφέρθηκαν ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, μιλώντας στο ΕΡΤnews και στην εκπομπή «Συνδέσεις».

Με επίκεντρο το μετρό και την ενίσχυση του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών, ο κ. Ταχιάος παρουσίασε τις κατευθύνσεις των έργων και των μελετών που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες θα διαμορφώσουν τα επόμενα βήματα για τις μετακινήσεις στην Αττική. Από την πλευρά του, ο κ. Στασινός, υπερθεμάτισε για την ανάγκη να προχωρήσουν τα έργα, τονίζοντας, όμως, ότι αφενός τώρα είναι η ώρα (και έχουμε καθυστερήσει, όπως ανέφερε) να προγραμματιστούν τα μακροπρόθεσμα έργα και αφετέρου ότι θα πρέπει να γίνουν άμεσες μικρότερες παρεμβάσεις που θα προσφέρουν ανακούφιση.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, στα άμεσα μέτρα που μπορούν να ληφθούν είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας των μεγάλων φορτηγών σε κεντρικούς οδικούς άξονες όπως ο Κηφισός, η Κηφισίας, η Ποσειδώνος, η Βάρης – Κορωπίου, σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, 7 έως 10 το πρωί και 4 έως 7 το απόγευμα. Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν κάνει προτάσεις, ανέφερε, «ας το δοκιμάσουμε πιλοτικά μια, δυο, τρεις βδομάδες να δούμε πως πηγαίνει αυτό το μέτρο για να ελαφρύνουμε λίγο τους Αθηναίους» ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο θέμα των άμεσων μέτρων για την άμβλυνση των συνεπειών της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι «η ανάγκη συνεργασίας Περιφέρειας και Δήμων θεωρείται δεδομένη».

Σχετικά με τις παρεμβάσεις που προγραμματίζονται ο κ. Ταχιάος τόνισε την απόλυτη προτεραιότητα στο μετρό και στα ΜΜΜ γενικότερα σημειώνοντας ότι «πρέπει να δώσουμε βάρος στα ΜΜΜ και να βρεθεί μία ισορροπία μεταξύ της ενίσχυσης τους και της δημιουργίας καινούργιων δρόμων».

Για τη Γραμμή 4, από το Άλσος Βεΐκου έως τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, με διέλευση από Εξάρχεια και Ακαδημίας, μέχρι το Γουδή, ανέφερε ότι το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα θα παρουσιαστεί στο προσεχές διάστημα. Ως προς αυτό, πάντως, ο κ. Στασινός εκτίμησε ότι η Γραμμή 4 δεν θα είναι έτοιμη «ούτε το 2029, ούτε το 2030».

Σχετικά με την γραμμή 2 προς Ίλιον, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και καταβάλλεται προσπάθεια να ενταχθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, το οποίο πλέον διαθέτει περιορισμένο χρηματοδοτικό περιθώριο για έργα μεταφορών. «Είναι σημαντικό να προχωρήσουμε το έργο, διότι εκτός των άλλων, προβλέπει την κατασκευή ενός αμαξοστασίου που είναι απολύτως χρήσιμο αυτή τη στιγμή για να σταθμεύουν οι συρμοί», διευκρίνισε.

Στην ανάγκη να αναπτυχθεί γρήγορα το μετρό αναφέρθηκε και ο κ. Στασινός παρατηρώντας ότι «η Αθήνα θα έπρεπε να έχει 8 γραμμές και έχει 3 και 200 σταθμούς και δεν έχει ούτε 50 – 60». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι «πρέπει να ενισχυθεί ο στόλος ώστε να έχουμε πιο τακτικά δρομολόγια για να βοηθήσουν όλες τις συγκοινωνίες, ώστε ο κόσμος να παίρνει το μετρό». Στάθηκε ιδιαίτερα και στην ανάγκη της συνέπειας των δρομολογίων «για να ξέρεις τι ώρα έρχεται ο συρμός ή το λεωφορείο, τι ώρα φεύγει και πόσο χρόνο θα κάνεις να φτάσεις εκεί που είναι να φτάσεις». Όπως εξήγησε «οι διαφορές είναι σημαντικές, καθώς αν αργήσει το μετρό ακόμα και ένα λεπτό, η διαφορά στην κυκλοφορία είναι τεράστια». «Άρα είναι σημαντικό το υλικό και ο έγκαιρος προγραμματισμός» τόνισε.

Σχολιάζοντας σχετικά, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στη συνεργασία που υπάρχει μεταξύ του Υπουργού Χρίστου Δήμα, του Αναπληρωτή Υπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη και τη δική του, προκειμένου «να “τρέξουμε” γρήγορα αυτές τις προμήθειες» δήλωσε, συμπληρώνοντας πως πέρα από το μετρό, σε εξέλιξη βρίσκονται εκτεταμένες επενδύσεις στη δημόσια συγκοινωνία, με την ανανέωση και ενίσχυση του λεωφορειακού στόλου να αποτελεί βασικό πυλώνα της προσπάθειας.

Σχετικά με τα οδικά έργα, ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι βρίσκονται υπό αξιολόγηση δύο πρότυπες προτάσεις: για την επέκταση με υπογειοποίηση τμήματος της περιφερειακής Υμηττού προς τον Καρέα και για την σύνδεση Ελευσίνας – Οινόης, η οποία θα παρακάμπτει τα επιβαρυμένα τμήματα του Κηφισού. Έκανε λόγο για έργα υψηλού κόστους που εξαρτώνται από κρίσιμες παραμέτρους, ενώ επισήμανε ότι η διαδικασία απαιτεί χρόνο και ότι οι σχετικοί φάκελοι δεν έχουν ακόμη ανοίξει.

Στα σημαντικά οδικά έργα που πρέπει να γίνουν για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ο Πρόεδρος του ΤΕΕ πρόσθεσε και το έργο της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, που όπως υπενθύμισε έχει δημοπρατηθεί και πρέπει να βρεθεί χρηματοδότηση για να προχωρήσει. Έδωσε επίσης έμφαση στην ανάγκη να προχωρήσουν οι Πρότυπες Προτάσεις, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορεί να συζητάμε για Ελληνικό και να μην γίνει η σύνδεση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης».

Σχετικά με τους χώρους στάθμευσης στους περιμετρικούς σταθμούς του μετρό, που ο κ. Στασινός παρατήρησε ότι αποτελούν τεράστιο ζήτημα, ο Υφυπουργός Υποδομών σχολίασε ότι «πρέπει οι περιμετρικοί σταθμοί να έχουν χώρους στάθμευσης». «Πρέπει να υπάρξει μια σχετική πρωτοβουλία και από τους δήμους, γιατί πρέπει να υπάρξουν χώροι στους οποίους να μπορέσουν να δημοπρατηθούν πάρκινγκ» ενώ ξεκαθάρισε ότι «δωρεάν πάρκινγκ δεν είναι εύκολο να υπάρξει».

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συζήτηση του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού με τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ Κώστα Παπαχλιμίντζο και Κατερίνα Δούκα στο κανάλι της ΕΡΤ στο youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Ps_antc-sXA

Υπενθυμίζουμε ότι στο συνέδριο Green Deal Greece 2025, το ίδιο θέμα συζητήθηκε σε σχετική θεματική συζήτηση, με τη συμμετοχή των κκκ Ταχιάου, Στασινού, Παπαχλιμίντζου και εκπροσώπων εταιρειών και επιστημόνων, που μπορείτε να δείτε εδώ:

https://www.economix.gr/2025/11/16/kykloforiako-stin-attiki-lyseis-anakoufisis-mechri-na-ginoun-ta-aparaitita-erga-yparchoun-alla-anazitountai-oi-apofaseis/

και εδώ:

https://www.economix.gr/2025/11/06/green-deal-greece-2025-nikos-tachiaos-entos-tou-chronou-i-dimopratisi-tou-komvou-skaramagka-kai-tis-neas-exodou-sti-metamorfosi/