Γενική άποψη από τις εργασίες που πραγματοποιούνται στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 της Βεΐκου, όπου ο μετροπόντικας «Νίκη» κινείται ολοταχώς για την Κυψέλη, Γαλάτσι, Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025.Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ που κατασκευάζει μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά» τη Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα, ολοκλήρωσε την αποστολή της κάτω από το Γαλάτσι, αφήνοντας πίσω της κατασκευασμένη σήραγγα 1.400 μέτρων και κατευθύνεται πια προς τον σταθμό «Ελικώνος». Το επιβλητικό Φρέαρ Βεϊκου «αποκαλύφθηκε» για πρώτη φορά στους δημοσιογράφους και τις τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες, που ξεναγήθηκαν σε βάθος 35 μέτρων στη σήραγγα του Μετρό και τον μετροπόντικα (TBM) «Νίκη». Η «Νίκη» θα ενώσει υπογείως το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, σημείο όπου στο τέλος του 2026 θα συναντηθούν οι δύο τελευταίας τεχνολογίας Μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας 12,8 χλμ. της Γραμμής 4 «Αλσος Βεϊκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας. Υπενθυμίζεται, ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ
Γενική άποψη από τις εργασίες που πραγματοποιούνται στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 της Βεΐκου, όπου ο μετροπόντικας «Νίκη» κινείται ολοταχώς για την Κυψέλη, Γαλάτσι, Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025.Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ που κατασκευάζει μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά» τη Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα, ολοκλήρωσε την αποστολή της κάτω από το Γαλάτσι, αφήνοντας πίσω της κατασκευασμένη σήραγγα 1.400 μέτρων και κατευθύνεται πια προς τον σταθμό «Ελικώνος». Το επιβλητικό Φρέαρ Βεϊκου «αποκαλύφθηκε» για πρώτη φορά στους δημοσιογράφους και τις τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες, που ξεναγήθηκαν σε βάθος 35 μέτρων στη σήραγγα του Μετρό και τον μετροπόντικα (TBM) «Νίκη». Η «Νίκη» θα ενώσει υπογείως το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, σημείο όπου στο τέλος του 2026 θα συναντηθούν οι δύο τελευταίας τεχνολογίας Μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας 12,8 χλμ. της Γραμμής 4 «Αλσος Βεϊκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας. Υπενθυμίζεται, ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ

Στα «χέρια» της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – Ghela – Alstom «περνάει» άλλος ένας χώρος στο πλαίσιο της προώθησης του μεγάλου έργου κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας. Πρόκειται για τον σταθμό Εξαρχείων, τον δωδέκατο από τους συνολικά 15 σταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4, που όμως θα είναι μειωμένος κατά 20% βάσει των δικαστικών αποφάσεων μετά από προσφυγές κατοίκων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει, κατόπιν εντολής της Ελληνικό Μετρό, να γίνει αναθεώρηση της μελέτης.

Ωστόσο, και χωρίς να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της κατάστασης από πλευράς της κοινοπραξίας, υπάρχουν και άλλες εκκρεμότητες στις παραδόσεις χώρων και ειδικότερα σε Ευαγγελισμό, Γουδή, Πανεπιστημιούπολη.

Όσον αφορά το σταθμό Ευαγγελισμού, ως γνωστόν παραμένει η εκκρεμότητα με το Πάρκο Ριζάρη και τη νέα Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕΠΕΜ) για την εγκατάσταση του σταθμού, μετά τη σχετική απόφαση του ΣτΕ (μετά την προσφυγή του εφοπλιστή Ν. Πατέρα). Με δεδομένο ότι η χάραξη της σήραγγας δεν είναι δυνατόν να αλλάξει, από εκεί και πέρα όποια ενδεχόμενη αλλαγή στη χωροθέτηση σταθμού ζητηθεί θα μελετηθεί και τότε θα προσδιοριστούν ο χρόνος και το κόστος κατασκευής. Η καθυστέρηση παράδοσης του σταθμού Πανεπιστημιούπολης αποδίδεται σε εν εξελίξει αρχαιολογικές εργασίες, καθώς το ΚΑΣ αποφάσισε να αποσπάσει το εύρημα (τμήμα αρχαίας οδού) προτού παραδοθεί ο χώρος στον ανάδοχο. Στο σταθμό Γουδή η εκσκαφή από την ΕΡΕΤΒΟ (. ανάδοχος των πρόδρομων εργασιών) αποκάλυψε αγωγό της ΕΥΔΑΠ, που δεν ήταν αναγνωρισμένος από την αρχική μελέτη, με αποτέλεσμα σήμερα να εξετάζεται νέα χωροθέτηση του συγκεκριμένου σταθμού, καθώς ο αγωγός δεν μπορεί να μετατοπιστεί.

Από κει και πέρα, και ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις για καθυστερήσεις σε παραδόσεις χώρων (υπολογίζεται ότι φτάνουν στους 20 με 30 μήνες) που επόμενο είναι να φέρουν ανατροπές στο ευρύτερο χρονοδιάγραμμα αλλά προφανώς και στο κόστος, η κοινοπραξία προχωρά κανονικά τις εργασίες στα μέτωπα που μπορεί, έστω και σε διαφορετικούς ρυθμούς.

Με βάση τη σημερινή πρόοδο του έργου, ο μεν μετροπόντικας Αθηνά από το εργοτάξιο της Κατεχάκη έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1 χλμ., (60% της διαδρομής) αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια» και ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή». Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας που ξεκίνησε το υπόγειο ταξίδι του ένα χρόνο αργότερα, πέρασε το Γαλάτσι και σε δύο μήνες περίπου θα φτάσει στον σταθμό «Ελικώνος», έχοντας ήδη διανύσει 1,4 χλμ. από την εκκίνηση που ήταν στο φρέαρ του Άλσους Βεΐκου. Στόχος των δίδυμων μηχανημάτων είναι η συνάντηση στο τέλος του 2026 στο φρέαρ Ευαγγελισμού.

Δεδομένου όμως ότι προέκυψαν οι καθυστερήσεις σε παραδόσεις χώρων – σταθμών, ενώ η διάνοιξη της σήραγγας προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, αυτή περνώντας δεν «συναντά» σταθμούς, όπως αρχικώς προβλεπόταν. Αλλά θα χρειαστεί, όταν έρθει η συγκεκριμένη στιγμή, οι σταθμοί να «τρυπήσουν» την ήδη κατασκευασμένη σήραγγα του έργου. Σε κάθε περίπτωση, κι ενώ η κοινοπραξία προχωρά την δουλειά που μπορεί να ελέγξει η ίδια, αναμένονται καθυστερήσεις στο έργο, πέραν των αρχικών εκτιμήσεων για το 2028, δίχως για την ώρα να υπάρχουν εκτιμήσεις για το χρονοδιάγραμμα.