Η αποτελεσματική προώθηση εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων είναι στον πυρήνα της στρατηγικής της κυβέρνησης, όπως επισήμανε ο Yπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην ομιλία του στην ημερίδα που διοργανώνει η εφημερίδα «Μακεδονία» και η ιστοσελίδα makthes.gr, με θέμα «2030-Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας».

Τόνισε, με έμφαση ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. Όπως επισήμανε, ολοκληρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος κατασκευαστικών εργασιών, διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια σε όλο το μήκος της γραμμής, έχουν εγκατασταθεί τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, συνεχίζονται οι δοκιμές στα συστήματα λογισμικού των σταθμών και των συρμών.

O κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι νωρίτερα, σήμερα, «μετά από 17 χρόνια ταλαιπωρίας» έφυγαν οι λαμαρίνες των εργοταξίων από την οδό Εγνατία. Πρόσθεσε, ότι σε 6 με 8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής θα είναι έτοιμη η επέκταση προς Καλαμαριά και το επόμενο διάστημα θα είναι έτοιμες οι μελέτες για τις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς Εύοσμο και Κορδελιό. Αναμένεται να ανακοινωθεί η αναλυτική χάραξη των σταθμών στις επεκτάσεις, μεταξύ άλλων, για Τούμπα και Χαριλάου και προτεραιότητα θα δοθεί στο βορειοδυτικό τμήμα της πόλης.

Χαρακτήρισε το έργο του flyover χρήσιμο για την πόλη. «Από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα διέρχονται ελεύθερα διοδίων, 10.000 οχήματα ανά ώρα αντί για 5.000 που ισχύει τώρα» επισήμανε και συμπλήρωσε ότι ο δρόμος θα έχει περισσότερη οδική ασφάλεια, λιγότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης σε 4 χρόνια. γιατί είναι έργο ΣΔΙΤ.

Ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε τη μεταφορά της λειτουργίας του flyover στις αρμοδιότητες της Εγνατίας Οδού, αφού πρώτα προσδιοριστεί οριστικά ο χώρος του εργοταξίου. «Είναι κάτι που εκτιμούμε ότι θα κρατήσει περίπου δύο μήνες και αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν κάποια γερανοφόρα οχήματα, ώστε να απομακρύνουν αυτοκίνητα αν κλείνουν τον δρόμο στην περιφερειακή» είπε.

Σε ότι αφορά το εύλογο, όπως το χαρακτήρισε, αίτημα του δήμου για χώρους στάθμευσης, σημείωσε ότι αναλήφθηκαν πρωτοβουλίες σε συνεργασία με ΓΑΙΑΟΣΕ και Αττικό Μετρό και τόνισε ότι κατασκευάζεται δρόμος για τη διευκόλυνση της διέλευσης ασθενοφόρου και αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι στο συντονιστικό όργανο στο οποίο συμμετέχουν και φορείς της πόλης έχουν υιοθετηθεί σειρά από ενέργειες για παρακολούθηση της κίνησης και δρομολογήθηκαν παρεμβάσεις.

Περαιτέρω, τόνισε ότι αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στην πόλη, από 245 του ΟΑΣΘ τον Δεκέμβριο και είναι πάνω από 300.

Μέχρι τον Μάιο, ο στόλος θα ενισχυθεί με 110 νέα ηλεκτρικά οχήματα και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για πρόληψη 150 οδηγών μέσω ΑΣΕΠ. Για την επένδυση του σταθμού φόρτισης ύψους 10 εκ. ευρώ, ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος και σχέδιο σύμβασης είναι προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι έχει ζητήσει από τον ΟΣΕΘ να εκπονήσει μελέτη για τις ανάγκες που έχει η Θεσσαλονίκη και πόσες από αυτές μπορεί να ικανοποιήσει ο ΟΑΣΘ την επόμενη 15ετία με τον καινούργιο στόλο. Οι υπόλοιπες ανάγκες, πρόσθεσε, θα ανατεθούν σε ιδιώτες παρόχους. Την πεποίθηση ότι η βασική γραμμή του μετρό θα παραδοθεί το αργότερο τον Νοέμβριο του 2024 εξέφρασε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Αλέξανδρος Εξάρχου. Ανέφερε ότι έξι με οχτώ μήνες μετά την βασική γραμμή εφόσον αρθούν τεχνικά θέματα, θα τελειώσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.