Πηγή Εικόνας: απε - μπε

Στη «μάχη» για τη διεκδίκηση δύο μεγάλων συμβάσεων, συνολικού ύψους άνω των 500 εκατ. ευρώ, θα «ριχτούν» μέσα σε χρονικό διάστημα περίπου 3 εβδομάδων οι μεγάλοι αλλά και οι μικρότεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας. Πλέον, έχει οριστεί για τις 5 Δεκεμβρίου 2023 η ημερομηνία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό που πρόσφατα επαναπροκήρυξε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή τμήματος του οδικού άξονα «Λαμία – Καρπενήσι».

Πρόκειται για τον «Οδικό Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού», προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων ευρώ. Ηδη, έχει προκηρυχθεί εκ νέου, όπως έχουμε αναφέρει, και ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Ιωάννινα – Κακκαβιά», ύψους 310 εκατ. ευρώ (με προαίρεση και ΦΠΑ), για τον οποίο προσφορές έχει οριστεί να δοθούν στις 14 Νοεμβρίου. Κατά συνέπεια, μέσα σε ελάχιστες εβδομάδες, και μετά από μια σχετική περίοδο ανομβρίας, οι κατασκευαστές ξαναμπαίνουν σε φάση διεκδίκησης μεγάλων δημόσιων έργων – συμβάσεων.

Οι πιθανοί διεκδικητές

Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον, τόσο για τον διαγωνισμό στη βορειοδυτική Ελλάδα, όσο και για αυτόν στην Κεντρική, ότι το «παρών» αναμένεται να δώσουν τόσο οι ισχυροί του κλάδου των υποδομών όσο και μικρομεσαία σχήματα, εφόσον δεν προκύψει κάποια ανατροπή. Υπενθυμίζεται ότι και οι δύο αυτές διαγωνιστικές διαδικασίες αρχικά «πάγωσαν» και εν τέλει ακυρώθηκαν λόγω προσφυγής που είχε κατατεθεί από τα σχήματα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ (συμφερόντων Συνατσάκη, Δ. Κούτρα), ΕΚΤΕΡ (υπό τον Αθ. Σίψα), ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕ.ΝΑ, με τα μικρότερα σε μέγεθος σχήματα να κάνουν τότε λόγο για όρους των προκηρύξεων που δεν επέτρεπαν τον ανταγωνισμό με τα ισχυρά. Σε κάθε περίπτωση, έχει ανοίξει ο δρόμος της συμμετοχής τους στις νέες διαδικασίες. Κατά πόσο είναι πιθανό και εύκολο χαμηλότερου μεγέθους και χρηματοοικονομικού βεληνεκούς εταιρείες να «κοντράρουν» τους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, INTRAKATMytilineos και την ΑΚΤΩΡ (εκκρεμεί βέβαια η ολοκλήρωση της εξαγοράς της από την Intrakat), θα φανεί στην πορεία.

Το έργο στην Κεντρική Ελλάδα

Για την ιστορία, όπως έχει αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το ιδιαίτερα σύνθετο από τεχνικής άποψη έργο, μήκους περίπου 30 χλμ., που σχεδόν στο σύνολο του ακολουθεί νέα χάραξη, εκτείνεται εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας αναβαθμίζοντας την ΕΟ38 (Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο) και αφορά στο τμήμα από το πέρας παράκαμψης Μακρακώμης μέχρι το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού. Συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων, όλων των οχημάτων, ενώ προσδίδει υψηλή προστιθέμενη αξία στους τομείς του εμπορίου και του τουρισμού.