Πηγή Εικόνας: Photo by Max Andrey from Pexels

Της Τέτης Ηγουμενίδη

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται δύο οδικά ΣΔΙΤ, στην Πελοπόννησο και την Κρήτη, με την υπογραφή των συμβάσεων με τους αναδόχους.

Αύριο Κυριακή είναι προγραμματισμένο να υπογραφεί η σύμβαση του δεύτερου οδικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη (μήκους 22,5 χιλ.) το μεσαίο τμήμα του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το έργο, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, θα εκτελέσει η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat.

Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου που περιλαμβάνει εργασίες για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες) και το παράπλευρο ή κάθετο οδικό δίκτυο, μήκους 9,65 χλμ.

Υπενθυμίζεται ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση (με την Άκτωρ) για το τμήμα του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο, δηλαδή τα 14 χλμ. του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο τμήμα του, Χανιά – Ηράκλειο, το οποίο θα ανατεθεί με σύμβαση παραχώρησης.

Αναφορικά με το οδικό ΣΔΙΤ στην Πελοπόννησο, παρουσία του κ. Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο αεροδρόμιο Καλαμάτας η υπογραφή της σύμβασης για τον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 239,2 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ το οποίο ανέλαβε η κοινοπραξία των Intrakat – Άκτωρ Παραχωρήσεις.

Είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στην νότια Πελοπόννησο, ένας νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, το οποίο σύντομα θα αναβαθμιστεί.

Εκτός από τη βελτιωμένη πρόσβαση στο αεροδρόμιο, ο νέος οδικός άξονας θα εξασφαλίσει καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Το συνολικό μήκος του είναι 49 χλμ. (Καλαμάτα – Ριζόμυλος, 16,4 χλμ. Ριζόμυλος – Πύλος, 24,4 χλμ. και Πύλος – Μεθώνη 7,9 χλμ.).

Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια (4 η κατασκευή και 26 η περίοδος συντήρησης – λειτουργίας).