Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α΄ Ανατολικής Αττικής της ΝΔ, Βασίλη Οικονόμου, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες και τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα, ότι ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα, η ζήτηση διαφέρει τους χειμερινούς σε σχέση με τους θερινούς.


Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια, ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023.

«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.

Από την πλευρά του, ο κ. Οικονόμου είπε ότι είναι σημαντική η εξαγγελία για την επέκταση της γραμμής 314 μέχρι το κέντρο της Νέας Μάκρης, σημειώνοντας ότι στο σχεδιασμό για τις ανάγκες του Μαραθώνα και του Ωρωπού, θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ο τριπλασιασμός του πληθυσμού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, Περιμένουμε με ενδιαφέρον τις μελέτες της κυβέρνησης, πρόσθεσε, τόσο για τη Νέα Μάκρη, όσο και για τον Ωρωπό «και από τον Άγιο Στέφανο να φτάσει μέχρι το Καπανδρίτι τουλάχιστον, που είναι η είσοδος του δήμου Ωρωπού».

Κ. Καραμανλής για το τραινάκι του Βόλου: Προτεραιότητά μας η ασφάλεια

Εάν χαρακτηριστεί το τραινάκι του Βόλου ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές, σημείωσε στο μεταξύ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέκου Μεϊκόπουλου, με θέμα τα «Ζητήματα νομιμότητας στη λειτουργία του Τρένου του Πηλίου».

«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τραινάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν πού θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές.

«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘Οδοντωτό’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τραίνο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε.

Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τραίνου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.

«Αυτή τη στιγμή έχοντας τον ‘μουντζούρη’ στις ΥΔΥ, αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μάλιστα, έκανε λόγο για «υποκρισία» του ΣΥΡΙΖΑ. «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα! Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τραινάκι στον δήμο. Ο δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ό,τι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;» αναρωτήθηκε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τη Hellenic Train, διόρθωσε τα κακώς κείμενα της «ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος» του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Μεϊκόπουλος, αναφέρθηκε στη διαδικασία συντήρησης του κινητού μνημείου που είναι το τρένο του Πηλίου, σημειώνοντας ότι αν ο υπουργός δεν δημοσιοποιήσει τα σχετικά στοιχεία «σημαίνει ένα απλό πράγμα, ότι τόσα χρόνια που το τρένο εκτελεί δρομολόγια παραμένει επί της ουσίας ασυντήρητο». Αναρωτήθηκε επίσης, «πού είναι η εποπτεία της ΡΑΣ στη σύμβαση μίσθωσης για το Τρένο του Πηλίου; Πού είναι η σχετική γνωμοδότηση της;» Για το θέμα του μισθώματος για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του τρένου του Πηλίου από την Hellenic Train, είπε ότι είναι 40.000 ευρώ το χρόνο: «Με τις ευλογίες σας κλέβει εκκλησία με τη σύμβαση που έχετε συνάψει» είπε ο κ. Μεϊκόπουλος σημειώνοντας ότι τα έσοδά της από από την εκτέλεση του δρομολογίου «κατά μέσο όρο δέκα φορές το μήνα» φτάνουν παραπάνω από 200.000 ευρώ, ενώ λαμβάνει και την επιδότηση από τη σύμβαση παροχής υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας, την ώρα που το κόστος λειτουργίας του δρομολογίου είναι «το πολύ σε 20.000 ευρώ κάθε έτος».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε επίσης ότι σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό θα έπρεπε να εξαιρείται ως σιδηροδρομική υπηρεσία που παρέχεται για ιστορικούς ή τουριστικούς λόγους, τονίζοντας ότι «σε όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες, τα τουριστικά, ιστορικά δρομολόγια τα διαχειρίζονται οι δήμοι [..] σε συνεργασία με το κεντρικό Δημόσιο.