Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕ

«Το πρώτο που αναλογίστηκα βλέποντας την παρουσίαση του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι αυτό το οποίο νομίζω ότι πολλοί θα σκεφτήκατε όταν διέτρεχε αυτή την πολύ συναρπαστική διαδρομή των τελευταίων 3,5 ετών: γινόμαστε επιτέλους σοβαρό κράτος. Ένα κράτος που σέβεται τον πολίτη και ένα κράτος το οποίο μέσα από ποιοτικές υπηρεσίες χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης με τον πολίτη. Και νομίζω ότι αυτή η πρόταση συνοψίζει τη μεγάλη επιτυχία αυτού του εγχειρήματος της ψηφιακής διακυβέρνησης, το οποίο πιστεύω ότι έχει τύχει καθολικής αναγνώρισης από τους Έλληνες πολίτες, ανεξαρτήτως από το ποιο κόμμα επιλέγουν να ψηφίσουν στις εθνικές εκλογές», τόνισε στην ομιλία του, στην εκδήλωση «3 χρόνια gov.gr – Ένα κράτος ψηφιακό, η Ελλάδα σε κίνηση» που οργάνωσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

«Μπορέσαμε και μετατρέψαμε τις αντιξοότητες σε ευκαιρίες. Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε κάποιες κατεπείγουσες κρίσεις οι οποίες μας υποχρέωσαν να προτάξουμε με απόλυτη προτεραιότητα το ζήτημα του 112. Και δεν σας κρύβω ότι ακούστηκαν κατά καιρούς και από εμένα πολλά γαλλικά, αγγλικά, όπως θέλετε πείτε τα, για να μπορέσουμε να καταφέρουμε να φτάσουμε να τηρήσουμε και να ξεπεράσουμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει για τους εαυτούς μας. Και όμως τα καταφέραμε. Και σήμερα το 112 είναι πια συλλογικό κτήμα. Και δεν είναι μόνο ένα ψηφιακό εργαλείο αλλά είναι μια ολόκληρη κουλτούρα πολιτικής προστασίας η οποία μας είναι απολύτως απαραίτητη. Και γνωρίζουν οι πολίτες ότι όταν έρχεται μια ειδοποίηση από το κράτος την παίρνουν στα σοβαρά και αυτό ίσως είναι το σημαντικότερο», σημείωσε. 

Έχουμε καταφέρει να κάνουμε άλματα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης 

«Επεκτείναμε το φάσμα των ψηφιακών υπηρεσιών σε πάρα πολλά επίπεδα, από απλές υπηρεσίες, αντικατάσταση επισκέψεων που έπρεπε να γίνουν στα ΚΕΠ με ψηφιακές υπηρεσίες, μέχρι πιο προηγμένες υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες του MyHealth. Η χώρα μετατρέπεται και σε πόλο υψηλής τεχνολογίας. Η παρουσία τόσων μεγάλων κολοσσών από το χώρο της τεχνολογίας στη χώρα μας συνδέεται προφανώς και με το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να κάνουμε άλματα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης, και βέβαια στην πολιτική της κυβέρνησης να μεταφέρει όλα τα δεδομένα του κράτους στο cloud, στο υπολογιστικό νέφος. Όλα αυτά είναι πολιτικές που, όπως αντιλαμβάνεστε, συνδέονται η μία με την άλλη», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Είμαστε ακόμη στην αρχή 

«Θέλω να σας πω ότι είμαστε μόνο στην αρχή. Επειδή η τεχνολογία τρέχει, να είστε απολύτως σίγουρες και σίγουροι ότι ξέρουμε πως μπορούμε και εμείς να τρέξουμε μαζί της. Και η επόμενη τετραετία προδιαγράφεται στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης ακόμα πιο συναρπαστική σε μια σειρά από πεδία, γιατί έχουμε ακόμα πολύ δουλειά να κάνουμε. Καλύψαμε ένα μεγάλο κομμάτι του χαμένου εδάφους. Αποδείξαμε ότι πράγματα που θεωρούσαμε ότι στην Ελλάδα δεν μπορούν να γίνουν γίνονται και τώρα νομίζω ότι έχουμε αποκτήσει και την τεχνογνωσία για να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα στο μέλλον», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κ. Πιερρακάκης: Το μέλλον είναι ψηφιακό και ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι 

«Είναι ημέρα μεγάλης χαράς και συγκίνησης» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στο πλαίσιο της εκδήλωσης στο Μέγαρο Μουσικής για την συμπλήρωση των τριών χρόνων λειτουργίας του gov.gr «Ένα κράτος ψηφιακό, η Ελλάδα σε κίνηση» και αναφέρθηκε εκτενώς στο έργο του υπουργείου και την λειτουργία του gov.gr.

Μίλησε για τις ψηφιακές συναλλαγές που έφτασαν το 2020 το 1,2 δις, ενώ έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν για να παρουσιάσει την σημερινό άλμα που επετεύχθη στο θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Διευκρίνισε ότι το αρχικό πρότυπο, καλύτερο παράδειγμα ήταν αρχικά εκείνο της Μ. Βρετανίας. «Οι μεταρρυθμίσεις όμως δεν είναι απλά αντιγραφές. Έπρεπε να χαρτογραφήσουμε τα δικά μας μητρώα που πρέπει να διασυνδεθούν και έτσι έγινε μια σιωπηρή οργανωσιακή δουλειά και την επόμενη μέρα των εκλογών δημιουργήθηκε το υπουργείο, μια νέα δομή που μπορούσε να κάνει μια σειρά από αλλαγές» είπε χαρακτηριστικά.

«Οι αλλαγές ξεκίνησαν αμέσως γιατί τα γεγονότα είναι πάντα αμείλικτα. Έτσι το 112 ετέθη πρώτη προτεραιότητα», στα διόδια χρησιμοποιείται ο ίδιος πομποδέκτης, έγινε απλούστευση της δήλωσης γέννησης του παιδιού, καταργήθηκε το φαξ, «επιταχύναμε, όμως, λόγω covid την πλατφόρμα και έτσι το gov.gr ήρθε δυο μήνες νωρίτερα από ό,τι το περιμέναμε». Ο υπουργός συνέχισε την διαδρομή της ψηφιακής πύλης θυμίζοντας το 13033, την άυλη συνταγογράφηση, την Βίβλο ψηφιακού μετασχηματισμού, η μετάβαση στο 5G έγινε με καινοτόμα δημοπρασία, «ενώ ξεκινήσαμε στη σταθερή τηλεφωνία έχουμε την οπτική ίνα με κάλυψη 1,3 εκατ. γραμμών μέχρι σήμερα και πρέπει να φτάσουμε 4,8 μέχρι το 2027», ενώ μίλησε για το ΚΕΠ live (τηλεδιάσκεψη με υπάλληλο του ΚΕΠ) και για το σύστημα εθνικού εμβολιασμού που στήθηκε μέσα σε λίγες βδομάδες.

«Υπήρξαν πολλές επενδύσεις από ξένες εταιρείες, όπως Amazon, Microsoft, Google, το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό covid που το εισηγηθήκαμε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το My Health που είναι το πρόπλασμα ιατρικού φακέλου, ο τρόπος χορήγησης των επιδομάτων, οι «έξυπνες πόλεις» με πρόγραμμα για τους 332 δήμους για να κάνουν και οι δήμοι την μετάβαση. Και βέβαια με το ΜΙΤΟΣ η Ελλάδα γίνεται η πρώτη χώρα που μετράει τον εαυτό της καθ’ ολοκληρίαν, μετράμε τις διαδικασίες και έχουμε ήδη αποτιμήσει πάνω από 5.000 διαδικασίες, οι οποίες την επόμενη τετραετία θα ψηφιοποιηθούν όλες. Και βέβαια το wallet, «το Chat gpt και η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη στην ζωή μας, οι διάδρομοι 5G, τα drones είναι εδώ «το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι. Είναι μια οριζόντια πολιτική, αφορά όλα τα υπουργεία, είναι κτήμα όλης της δημόσιας διοίκησης».

Τέλος, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη είπε ότι «στο έργο που παρουσιάζεται από το πρωί, την πνοή την δώσατε εσείς».

Νωρίτερα, η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργκρέτε Βεστάγκερ εξήρε το έργο του υπουργείου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι αποτελεί έμπνευση πόσο γρήγορα προχώρησε η Ελλάδα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών. Μίλησε για μια πολιτοκεντρική πολιτική που ακολουθήθηκε. «Η πρόοδος που επιτύχατε είναι ενθαρρυντική όχι μόνο για τους Έλληνες, αλλά και για τις υπόλοιπες χώρες» είπε και πρόσθεσε ότι οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν πιστοποιητικά, έγγραφα με ένα κλικ οι οποίοι βλέπουν άμεσα τα οφέλη των ψηφιακών λύσεων. Υπογράμμισε μάλιστα την εμπιστοσύνη στην τεχνολογία που δομήθηκε, ενώ έκανε λόγο για ανάγκη εκπαίδευσης ψηφιακών δεξιοτήτων, οι οποίες αποτελούν προτεραιότητα για την ΕΕ.

Μάλιστα είπε ότι «η Ελλάδα σημειώνει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την συνδεσιμότητα». 

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θοδωρής Λιβάνιος έκανε λόγο για μια τον ψηφιακό μετασχηματισμό που είναι μια «βαθύτατα προοδευτική πολιτική με έντονη πολιτική χροιά». Και αυτό αποδεικνύεται μέσα από το έργο του υπουργείου διότι, όπως υπογράμμισε τα ΚΕΠ το 2022 εξέδωσαν 45.381 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, δηλαδή 98% λιγότερα διότι μπορούν να εκδοθούν ψηφιακά, το 112 που δημιουργήθηκε άμεσα για την έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών όταν υπάρχει κίνδυνος για την ζωή τους, το gov.gr wallet, το my Health, ενίσχυση τηλεπικοινωνιακών υποδομών κάθε σπίτι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχει πρόσβαση σε υψηλής ταχύτητας ίντερνετ σε χαμηλό κόστος, την οπτική ίνα στα σχολεία, την ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου, το πρόγραμμα ΜΙΤΟΣ.

«Με την χρήση των νέων τεχνολογιών ενισχύεται η διαφάνεια και η λογοδοσία, όλες οι διαδικασίες διεξάγονται απευθείας» είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφέρθηκε και στην διάθεση των ανοιχτών δεδομένων. «Είναι προοδευτική πολιτική διότι κανείς δεν μένει πίσω, τα ΚΕΠ αναβαθμίζονται, εκσυγχρονίζονται, εκπαιδεύονται καλύτερα οι υπάλληλοι ώστε να εξυπηρετούν όσοι προτιμούν τα φυσικά κανάλια του Δημοσίου».

Όπως ανέφερε το έργο του υπουργείου δεν έχει ολοκληρωθεί, διότι όλες οι συναλλαγές του Έλληνα πολίτη με το Δημόσιο θα μπορούν να γίνονται ψηφιακά.

Οι άνθρωποι πίσω από το gov.gr στα τρία χρόνια λειτουργίας του – Ποιες είναι οι καινούργιες υπηρεσίες   

   Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τη συμπλήρωση των τριών χρόνων λειτουργίας του gov.gr του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Μέγαρο Μουσικής παρουσιάστηκε η «αθέατη πλευρά» της επιχειρησιακής δομής για κάθε τομέα ξεχωριστά, οι συντελεστές, οι άνθρωποι που ψηφιοποίησαν και απλούστευσαν τις διαδικασίες, που προσπάθησαν και δημιουργήσαν τις πλατφόρμες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον από τους πολίτες, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Συγκεκριμένα, η «ακτινογραφία» των επιμέρους τομέων του gov.gr όπως παρουσιάστηκε στην εκδήλωση έχει ως εξής:

   Gov.gr – wallet

   Τις πρώτες μέρες της «γέννησης» του gov.gr και τις εμπειρίες τους μοιράστηκε ο Διονύσης Κοντογιώργης, προϊστάμενος υπηρεσίας Συντονισμού gov.gr λέγοντας ότι «είναι οι έξι χαρακτήρες που άλλαξαν την ζωή πολλών ανθρώπων και την δική μας. Λόγω πανδημίας έπρεπε να βγει το gov.gr τον Μάρτιο, ήταν πολύ δύσκολα τα πρώτα βράδια» και ανέφερε ότι «φτάσαμε στο σημείο κάθε βδομάδα να βγάζουμε κάτι νέο που ήταν έτοιμο να λειτουργήσει. Οι επισκέψεις κατά 60%, στο gov.gr γίνονται από κινητά και τάμπλετ, ενώ πάνω από 8 εκατ. πολίτες έχουν μπει και εκδώσει τουλάχιστον ένα ψηφιακό έγγραφο. Στόχος να είναι το μόνο ψηφιακό σημείο εξυπηρέτησης του πολίτη με το Δημόσιο».

   Από την πλευρά του, ο Πάνος Λουρίδας, διευθυντής Ανάπτυξης ΕΔΥΤΕ GRNET, τόνισε ότι «ήταν ένας αγώνας για να μπορέσει να βγει και να αναπτυχθεί μέχρι σήμερα». Μάλιστα υπογράμμισε ότι «η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο της Ουκρανίας είναι η τεχνολογία που αναπτύξαμε για το covid wallet για να σωθούν τα στοιχεία τους, όπως ταυτότητα». Όπως τόνισε μάλιστα ότι μέσω wallet το καλοκαίρι θα υπάρξει επέκταση χρήσεων όπως ενοικίαση αυτοκίνητου σε οποιαδήποτε χώρα, τίτλοι σπουδών κ.ά. και συγκεκριμένα ανέφερε ότι με την εμπειρία του σχεδιασμού και της υλοποίησης του gov.gr wallet συμμετέχει δυναμικά στις εργασίες που πραγματοποιούνται σε επίπεδο ΕΕ για τη δημιουργία ενός «ευρωπαϊκού ψηφιακού πορτοφολιού» ώστε όλοι οι πολίτες της Ένωσης να διεκπεραιώνουν συγκεκριμένες διαδικασίες (ενοικίαση αυτοκινήτου, κ.λπ.) από ενιαία εφαρμογή στο πρότυπο που δημιουργήσε το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό covid.

   Συγκινητικές στιγμές είναι το gov.gr για τον Κώστα Χαμπίδη, διευθυντή γραφείου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιου για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση «το gov.gr ήταν οι πρώτες εξετάσεις του νέου υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποδεικνύει ότι ό,τι υποσχεθήκαμε έγινε σε συνθήκες πίεσης. Γίνεται αντιληπτό ότι δεν χτίστηκε ένας κατάλογος υπηρεσιών αλλά ένα οικοσύστημα εφαρμογών όπου συνεργάζονται όλοι οι δημόσιοι φορείς, είναι μια νέα αντίληψη στη δημόσια αντίληψη, ένας μηχανισμός που συνεχώς επαναχρησιμοποιείται». Όσο για το wallet όπως είπε δημιουργήθηκε από μια ανάγκη. «Το covid wallet ήταν πολύ κομψή διαχείριση δεδομένών προσωπικών υγείας, με απαραίτητες πληροφορίες για τον έλεγχο, ήταν ένα πείραμα και η αυτή η εμπειρία αυτόματα μεταφέρθηκε για το δίπλωμα και την ταυτότητα».

   Διαλειτουργικότητα

   Τη σημασία της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υπηρεσιών τόνισε ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, ο οποίος μίλησε αρχικά για την χρησιμότητα των κωδικών πρόσβασης taxisnet που ήταν περιορισμένου σκοπού, ωστόσο επεκτάθηκε σήμερα η δυνατότητα χρήσης τους για 663 συστήματα. Αναφέρθηκε στον τρόπο που σχεδιάστηκαν τα συστήματα για επικοινωνία μεταξύ των υπηρεσιών μεταξύ τους. Από 20 που είχαν στην αρχή το 2019 φτάσαμε στα 183 συστήματα έχουν δημιουργηθεί». Στη συνέχεια εξήγησε πώς το 2022 από 8,8 εκατ ψηφιακές συναλλαγές καταφέραμε να έχουμε 772 εκατομμύρια. Τέλος, εξήγησε πώς μέσα από υπηρεσίες όπως το Know Your Customer η διαλειτουργικότητα δεν διευκολύνει και αναβαθμίζει τις συναλλαγές μόνον με το Δημόσιο, αλλά και με τον ιδιωτικό τομέα.

   Από την πλευρά του, ο Ανδρέας Δρυμιώτης, πρόεδρος ΔΕΛΤΑ – Singular, εξήρε το έργο του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και υπογράμμισε το τεχνολογικό άλμα που έγινε στο θέμα των εκλογών και κατέληξε ότι «το αποτέλεσμα από τα λεφτά που ξοδεύτηκαν για εξοπλισμό ήταν μηδέν», ενώ η χρηματοδότηση να φτιάχνονται υπηρεσίες ήταν αποδείχθηκαν πολύτιμες καθώς εκατομμύρια άνθρωποι μπορούν να εξυπηρετηθούν. Όπως ανέφερε, «το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι ότι πρέπει να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό για να μπορέσουμε να κάνουμε αυτόν τον τόπο να είναι αυτός που μας αξίζει».

   Δικαιοσύνη και gov.gr

   Ο Πάνος Αλεξανδρής, γενικός γραμματέας Δικαιοσύνης και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, ξεκίνησε αναφέροντας υπηρεσίες του δικαστηριακού κλάδου που έχουν ψηφιοποιηθεί: Ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας (πριν ήταν 25 διαφορετικά πιστοποιητικά), άυλο συναινετικό διαζύγιο, πιστοποιητικά και δικαστικές αποφάσεις από κάθε ειρηνοδικείο ηλεκτρονικά. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρόοδο της. ψηφιοποίησης των αρχείων των δικαστηρίων και τις ηλεκτρονικές επιδόσεις, αλλά και τη συμβολή της διαλειτουργικότητας σε όλα τα παραπάνω. Τέλος, εξήγησε πώς μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να συμβάλει στην επιτάχυνση της Δικαιοσύνης μιλώντας για την ανάγκη υλοποίησης και της τηλεματικής δίκης, «αν θέλουμε να δούμε ένα δικαστήριο του μέλλοντος».

  Η Λίλιαν Μήτρου, καθηγήτρια στο τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, πρόεδρος του Ινστιτούτου για την Ιδιωτικότητα, τα Προσωπικά Δεδομένα και την Τεχνολογία (Εuropean Public Law Organisation – www.eplo.org) τόνισε τη σημασία της ισότητας στο θέμα χρήσης των εφαρμογών, καθώς όπως επεσήμανε οποιοσδήποτε πολίτης μπορεί εξ αποστάσεως να διεκπεραιώνει τις εργασίες του με σεβασμό στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, αυτό που έχει επιτευχθεί είναι η αποφυγή του διαμεσολαβητή που είναι τεράστιο κέρδος, όχι μόνο οικονομικό αλλά και στην κατεύθυνση της ισότητας» και έκανε λόγο για μια σωστή εκτίμηση όσον αφορά στη χρήση τεχνητής δικαιοσύνης στον δημόσιο τομέα, να υπάρχουν αρχές διαφάνειας, ενημέρωση των πολιτών, συμμετοχής των πολιτών μέσω συγκατάθεσής τους.

   Για την τήρηση της αρχής προσωπικών δεδομένων μίλησε ο Κωνσταντίνος Λαμπρινουδάκης, καθηγητής στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Πανεπιστημίου Πειραιώς υπογραμμίζοντας ότι «από πίσω υπάρχει πολλή δουλειά για να προστατέψουν τα δεδομένα των πολιτών. Θα πρέπει να γίνεται ουσιαστική εφαρμογή των κανόνων».

   Smart Cities

   Για τη διαδικασία διαβουλεύσεων με τους δήμους ώστε να δημιουργηθούν «έξυπνες» πόλεις αλλά και να καλύψουν τις ανάγκες στην ψηφιακή αναβάθμισή τους μίλησε ο Κώστας Τσαντίδης, διευθυντής γραφείου υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης. «Είχαμε ξεκινήσει με περίπου 80 προτάσεις στους δήμους. Τα έργα δομήθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο ΕΣΠΑ». Επεσήμανε ότι και τα ΚΕΠ μπήκαν στην τροχιά έναν ψηφιακού μετασχηματισμού με αντικατάσταση των υπολογιστών, ανακαίνισής τους ενώ ανέφερε ότι θα υπάρξει σύντομα και εφαρμογή για να παίρνει κάποιος σειρά προτεραιότητας από το κινητό του» και πρόσθεσε ότι σχεδιάζεται να γίνονται μαθήματα ψηφιακής εκπαίδευσης στους δήμους για να μπορούν και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία να κάνουν χρήση του gov.gr.

   Τέλος, μίλησε για το πρόγραμμα fiber to the school το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης 250 εκατ. «Μιλάμε για οπτική ίνα σε όλα τα σχολεία της χώρας, στο άμεσο μέλλον να υπάρχει γρήγορο και σταθερό ίντερνετ σε όλα τα σχολεία». Από την πλευρά του ο Δημήτρης Παπαστεργίου, δήμαρχος Τρικκαίων, πρόεδρος ΚΕΔΕ τόνισε ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί σωστά η χρηματοδότηση, ενώ επεσήμανε και την σημασία της πλατφόρμας διαχείρισης δημοτικών τελών. Επίσης μίλησε για πρωτοβουλία ψηφιοποίησης των δημοτικών βιβλιοθηκών και ενοποίησης των τίτλων. 

   Υγεία

   Ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης μίλησε για ένωση δυνάμεων μιλώντας τις προληπτικές εξετάσεις «αναζητάμε τους πολίτες για να πάνε να κάνουν δωρεάν σε δημόσιες ή ιδιωτικές δομές», ενώ μίλησε για τη χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών στο θέμα της υγείας, τον προσωπικό γιατρό, τον ψηφιακό φάκελο υγείας, την τηλειατρική και επεσήμανε την άψογη συνεργασία με τον υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

   «Είδαμε τι πρέπει να γίνει από την πολιτοκεντρική πλευρά» είπε η Νίκη Τσούμα, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος ΗΔΙΚΑ. «Θα έπρεπε να καταργηθούν, να μειωθούν οι ουρές» και αναφέρθηκε στις απλουστεύσεις στις διαδικασίες στα γεγονότα ζωής του ανθρώπου όπως γέννηση ενός παιδιού, κοινωνικής ασφάλισης, ασφαλιστική ενημερότητα, ιατρικός φάκελος για τα ΚΕΠΑ, ενώ αναφέρθηκε στο σύστημα εμβολιασμού, στην άυλη συνταγογράφηση και υπογράμμισε ότι «4,5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τον ψηφιακό φάκελο υγείας στο κινητό τους μέσω της εφαρμογής my Health». Τα επόμενα βήματα κινούνται σε βασικούς άξονες όπως η ψηφιακή αναβάθμιση των νοσοκομείων της χώρας, το σύστημα για τους ογκολογικούς ασθενείς και η διεύρυνση ηλεκτρονικού ιατρικού φακέλου.

   Η Ειρήνη Αγαπηδάκη, γενική γραμματέας Δημόσιας Υγείας, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων, στην άυλη συνταγογράφηση παραπεμπτικών, στο πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά» για την πρόληψη καρκίνου μαστού, ενώ μίλησε για το πρόγραμμα πρόληψης καρκίνου τραχήλου της μήτρας, του πνεύμονα, δέρματος, αλλά και για τον ψηφιακό σύμβουλο υγείας που σχεδιάζεται.