Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Το όραμά μας είναι οι μεταφορές στο μέλλον. Ένας περισσότερο ελκυστικός, λειτουργικός και ασφαλής δημόσιος χώρος, με ηπιότερες μορφές αστικών μετακινήσεων και λιγότερο ρυπογόνες» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ στο μετρό Συντάγματος, στην αυλαία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

   Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, και οι διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ.

   Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Παπαδόπουλος στην ομιλία του επισήμανε πως ρόλο σε αυτό το εγχείρημα έχουν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες μπορούν να καλύψουν την ανάγκη των μετακινήσεων στις πόλεις με τρόπο ασφαλή και βιώσιμο, περιορίζοντας ταυτόχρονα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. «Εργαζόμαστε λοιπόν, στην κατεύθυνση να καταστήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες περισσότερο προσιτές στους χρήστες, ώστε να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις καθημερινές ανάγκες των επιβατών για μετακίνηση» είπε χαρακτηριστικά.

   Ο υφυπουργός στην ομιλία του παρουσίασε το σύνολο των δράσεων που έχει αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με τους συγκοινωνιακούς φορείς προκειμένου να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα μετακινήσεων, που έχει ως πυρήνα τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη χρήσης των συνδυαστικών μεταφορών (όπως το ποδήλατο) εξοικονομώντας χρόνο και δαπάνες.

   Αναφέρθηκε στις ψηφιακές υπηρεσίες που επιτρέπουν στον επιβάτη να αξιοποιεί τις ευκολίες που προσφέρει η τεχνολογία, όπως ο διαδραστικός χάρτης στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, αλλά και η υπηρεσία Athenacard. «Η ανταπόκριση των επιβατών σε αυτή την υπηρεσία είναι εντυπωσιακή» σημείωσε, αφού οπως είπε, τα έσοδα από ηλεκτρονικές χρεώσεις αυξήθηκαν κατά 195,4% φέτος από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, ξεπερνώντας το 1 εκατ. 60 χιλιάδες ευρώ, έναντι 360 χιλιάδων ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2021. Μάλιστα, το 60% αυτών των αγορών αφορά τακτική χρήση των μέσων μεταφοράς, διάρκειας 30 ημερών και περισσότερες από δέκα διαδρομές.

   Γνωστοποίησε μάλιστα, πως σύντομα στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ θα αναπτυχθεί και η νέα υπηρεσία του εικονικού βοηθού, (ChatBot). Ένα εργαλείο αυτοματοποιημένων ερωταπαντήσεων με ευφυές πρόγραμμα ψηφιακού διαλόγου, που θα αλληλοεπιδρά με τον χρήστη απαντώντας στα ερωτήσεις σε γραπτή γλώσσα. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις ενισχύσεις των υποδομών των αστικών συγκοινωνιών με τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, τις παραλαβές των νέων λεωφορείων, αλλά και τις προσλήψεις στους συγκοινωνιακούς φορείς καθώς και στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) τα οποία αποτελούν ένα μακροπρόθεσμο, καθολικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα κινητικότητας για ολόκληρη τη λειτουργική αστική περιοχή.

   «Το όραμά μας να δημιουργήσουμε συνθήκες βιώσιμης κινητικότητας απαιτεί μια συλλογική προσπάθεια, πολιτείας, φορέων και πολιτών, ώστε μέρα με τη μέρα, το δημόσιο σύστημα μεταφορών να γίνεται καλύτερο, ασφαλέστερο και φιλικότερο προς τους χρήστες και το περιβάλλον» κατέληξε ο υφυπουργός Μεταφορών.

   Στην εκδήλωση, χαιρετισμούς απηύθηναν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Γκόλιας, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χάρης Δαμάσκος, οι οποίοι και επισήμαναν την ανάγκη των συνεργειών όλων των φορέων για τη βιώσιμη κινητικότητα, ώστε οι συγκοινωνίες να είναι προσιτές σε όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες.