Έλσα Αλεξίου, F2F Insurance
Έλσα Αλεξίου, F2F Insurance
Πηγή Εικόνας: F2F Insurance

Τα πλεονεκτήματα αλλά και κάποιες παθογένειες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και ιδιαίτερα της ιδιωτικής ασφάλισης αναδεικνύει η Έλσα Αλεξίου, Founder & General Manager της F2F Insurance, σε συνέντευξή της στο economix.gr

Η F2F Insurance είναι, όπως αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους, το όραμα της Έλσας Αλεξίου για ένα νέο, διαφορετικό περιβάλλον στις ιδιωτικές ασφάλειες, που απευθύνονται κυρίως στις γυναίκες. Είναι μία ομάδα δυναμικών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, με πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία.

Ακόμη, η κα. Αλεξίου, μιλώντας στον αρχισυντάκτη του economix.gr Θοδωρή Καραουλάνη, αναδεικνύει την ανάγκη ανάπτυξης ασφαλιστικής συνείδησης και συζητά μαζί μας πως μπορεί να αναπτυχθεί η ασφαλιστική αγορά, αλλά μας δίνει παράλληλα πολλά μηνύματα μέσα από την προσωπική της οπτική για την καθημερινότητα όλων μας και τη σχέση μας με την ασφάλιση.

Διαβάστε παρακάτω το κείμενο της συνέντευξης της Έλσας Αλεξίου της F2F INSURANCE στο economix.

  • Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον ασφαλιστικό κλάδο και γιατί επιλέξατε τους τομείς του στους οποίους ειδικεύεστε;

Λόγω του περιβάλλοντος στο οποίο μεγάλωσα -οικογένεια γιατρών- ήρθα από μικρή ηλικία σε επαφή με τις ανάγκες των ανθρώπων και τα προβλήματα που συχνά καλούνται να αντιμετωπίσουν. Βλέποντας πόσο εύκολα μπορούν τα πράγματα να ανατραπούν στη ζωή μας, συνειδητοποίησα ότι είναι αναγκαίο να έχουμε προβλέψει για τις ενδεχόμενες δύσκολες στιγμές. Η επιλογή να ασχοληθώ επαγγελματικά με τον ασφαλιστικό κλάδο, καλύπτει την ανάγκη μου να στέκομαι δίπλα στους άλλους, όταν το χρειάζονται. Στους τομείς Ζωής και Υγείας όπου ειδικεύομαι, έχω αυτήν ακριβώς τη δυνατότητα προσφοράς και στήριξης στους συνανθρώπους μου. Γι’ αυτό μελέτησα σε βάθος τις διαδικασίες αυτών των τομέων και καλλιέργησα τις γνώσεις μου, ώστε να είμαι σε θέση να δημιουργήσω ένα δυνατό σύστημα προσωποποιημένων επιλογών για τους πελάτες μου. Ουσιαστικά ένα «δίχτυ προστασίας» στα δύσκολα, αλλά και στήριξη στους στόχους και τα όνειρα που έχουν.

  • Δημιουργήσατε τη δική σας εταιρεία, την F2F INSURANCE. Ποιο είναι το όραμά σας γι’ αυτήν;

Η ανάγκη μου να προσφέρω εξατομικευμένες υπηρεσίες ποιοτικής ζωής στους ανθρώπους, με έκανε να τολμήσω αυτό το επαγγελματικό βήμα. Μαζί με την ισχυρή ομάδα αξιόλογων συνεργατών που έχω δίπλα μου, σχεδιάζουμε και δημιουργούμε δυναμικά προγράμματα που καλύπτουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες ιδιωτικής ασφάλισης. Στόχος μας είναι, μέσα από τη δουλειά μας, η F2F να γίνει για τους πελάτες της ένας πολύτιμος σύμβουλος στην προσπάθειά τους να ζήσουν μια καλύτερη και πιο ελεύθερη ζωή. Να τους δίνουμε ένα ξεκάθαρο πλάνο και την απαραίτητη στήριξη, ώστε χωρίς φόβους και εμπόδια να επιτυγχάνουν τους στόχους ζωής που έχουν θέσει. Αυτό είναι με λίγα λόγια το όραμά μου για την F2F.

  • Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που θεωρείτε πως πρέπει να διαθέτει ένας σωστός ασφαλιστικός σύμβουλος;

Να πω κατ’ αρχάς ότι έχω σεβασμό για το επάγγελμά μας και τους πολλούς άξιους συναδέλφους που το υπηρετούν. Θεωρώ πολύ σημαντική τη δια βίου εκπαίδευση στο αντικείμενό μας, καθώς παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο ευρύτερο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, είμαστε σε θέση να επικαιροποιούμε τις προτεινόμενες λύσεις και να διατηρούμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ασφαλισμένους μας.

Στις μέρες μας οι σύμβουλοι πιστοποιούμαστε για την επάρκειά μας μέσα από τις ετήσιες εξετάσεις στην Τράπεζα της Ελλάδος και εποπτευόμαστε στενά, κάτι για το οποίο χαιρόμαστε!

Ως προς τα χαρακτηριστικά του σωστού ασφαλιστή, εμείς στην F2F πιστεύουμε πως πριν απ’ όλα πρέπει να έχει την ικανότητα να ακούει, γιατί μόνο τότε μπορεί να κατανοήσει τον συνομιλητή του και να αναδείξει τις πραγματικές του ανάγκες. Σημαντικό «όπλο» του είναι η επικοινωνιακή ικανότητα, καθώς και η συνέπεια λόγων και πράξεων, χαρακτηριστικά που χτίζουν την αξιοπιστία, εμπνέουν τη σιγουριά και αναδεικνύουν την αξία της Ασφάλισης. Οι ασφαλισμένοι πρέπει να νιώθουν τον σύμβουλο δίπλα τους, τη στιγμή που τον χρειάζονται, έτοιμο να τους στηρίξει, προσφέροντας με ηρεμία και υπευθυνότητα τις υπηρεσίες του. Προτρέπω τον κάθε έναν από εμάς να συζητήσει με κάποιον πιστοποιημένο ασφαλιστικό σύμβουλο και να ενημερωθεί, ακόμη και αν δεν επιθυμεί να ασφαλιστεί. Η γνώση είναι πάντοτε δύναμη.

  • Έχοντας πλέον την εμπειρία πολλών ετών στον κλάδο, γιατί πιστεύετε ότι δεν ασφαλίζονται οι συμπολίτες μας; Ποιους λόγους κυρίως επικαλούνται γι’ αυτό;

Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου εντοπίζεται στην έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης που έχουμε στην Ελλάδα. Νομίζω πως και αυτό ξεκινάει από την εκπαίδευση όπου, σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τα παιδιά δεν μαθαίνουν ούτε την αξία της αποταμίευσης, αλλά ούτε την έννοια της προσωπικής ευθύνης. Οι λόγοι που οι περισσότεροι συνήθως επικαλούνται για να μην ασφαλιστούν, είναι η έλλειψη χρημάτων, η δυσκολία να εμπιστευτούν τον κλάδο μας και τους ανθρώπους του (αρνητικά στερεότυπα), όπως και το ότι θεωρούν την Ασφάλιση πολυτέλεια. Θεωρώ πως από εμάς, τους επαγγελματίες του κλάδου, εξαρτάται η ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης και πως είναι στο χέρι μας να «διδάξουμε» την αξία της ιδιωτικής ασφάλειας. Όταν οι άνθρωποι διαπιστώνουν πως είμαστε δίπλα τους, έχοντας πραγματικό ενδιαφέρον, καταρρίπτουν μέσα τους τις ανησυχίες και τους φόβους που συχνά (δικαιολογημένα) έχουν.

  • Για αυτούς τους φόβους των ανθρώπων, αλλά και για τα αρνητικά στερεότυπα που αναφέρατε, τι θα έπρεπε να κάνουν οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι;

Πιστεύω πως τα αρνητικά στερεότυπα οφείλονται κατά κύριο λόγο στην άγνοια και την παραπληροφόρηση που πολύ συχνά έχει ο κόσμος στη χώρα μας. Ασφαλώς κάποιες φορές υπάρχουν και λανθασμένοι ή κακοί χειρισμοί από πλευράς ασφαλιστικών εταιριών & συμβούλων, που επηρεάζουν την κοινή γνώμη, όμως προσωπικά εστιάζω περισσότερο στην άγνοια. Γνωρίζουμε όλοι πως η άγνοια πολύ εύκολα μετατρέπεται σε φόβο και ο φόβος με τη σειρά του σε άρνηση και αντίδραση. Το άγνωστο τρομάζει τους ανθρώπους και η κακή πληροφόρηση τους αποπροσανατολίζει. Είναι δική μας υποχρέωση, εμάς των ασφαλιστών, να αλλάξουμε τις αρνητικές απόψεις δουλεύοντας επαγγελματικά και υπεύθυνα, λέγοντας αλήθειες (ακόμη και αν είναι δυσάρεστες) και, κυρίως, δίνοντας λύσεις. Έτσι θεωρώ ότι υπηρετούμε με τον καλύτερο τρόπο το επάγγελμά μας και τον συνάνθρωπο.

  • Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει υποασφαλισμένη αγορά, παρά το χαμηλό κατά κεφαλήν ασφάλιστρο. Ποιες είναι οι θέσεις σας για το θέμα ;

Κόντρα στις ιδιαίτερες δυσκολίες των τελευταίων χρόνων, η ελληνική ασφαλιστική αγορά δείχνει να αναπτύσσεται, όμως παρ’ όλα αυτά το ποσοστό διείσδυσής της στο ΑΕΠ παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Οι Έλληνες, σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, είμαστε υποασφαλισμένοι, με κυριότερο λόγο το Συστημικό Κράτος. Ένα κράτος που επιθυμεί μεν να φαίνεται δυνατό, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι σε θέση να στηρίξει τους αδύναμους πολίτες του, που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Κάπου εδώ μπαίνουμε στο «κάδρο» οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, καθώς είναι χρέος μας η ενημέρωση και εκπαίδευση των πολιτών για την αξία της ασφάλισης, όπως απαραίτητη είναι και η εκπαίδευση της Πολιτείας και των αρμοδίων. Έτσι θα επιτύχουμε την επωφελή για όλους σύμπραξη κρατικού και ιδιωτικού φορέα, όπου με υψηλό κύκλο εργασιών των ασφαλιστικών εταιρειών θα προκύπτουν υψηλά οικονομικά οφέλη για το κράτος.

  • Χρειάζεται να δοθούν κίνητρα από το κράτος, για να αυξηθεί το ποσοστό των ασφαλισμένων ή πιστεύετε πως ο κλάδος συνολικά πρέπει να αναλάβει πιο στοχευμένη δράση;

Θεωρώ πως το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Ασφαλώς και θα βοηθούσε να δοθούν κίνητρα από το κράτος, όμως δεν νομίζω πως αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που κάποιος θα έκανε ιδιωτική ασφάλιση. Επειδή πιστεύω στην ατομική ευθύνη, έχω την άποψη πως αν εμείς που υπηρετούμε τον κλάδο, ο καθένας χωριστά, προσπαθούσαμε να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας και να είμαστε πραγματικά χρήσιμοι όταν επικοινωνούμε με τους πελάτες μας, θα υπήρχε μεγάλη εξέλιξη. Οφείλουμε να μπούμε στα ελληνικά νοικοκυριά και να εξηγήσουμε τι ισχύει σήμερα στον ασφαλιστικό κλάδο. Να γίνει κατανοητό ότι, με το νομικό πλαίσιο που ισχύει πλέον στις ασφαλιστικές εταιρείες, δεν υπάρχει κίνδυνος (όπως οι περισσότεροι άνθρωποι λανθασμένα φοβούνται), για όσες έχουν συμβόλαια ζωής, να κλείσουν και εκείνοι να χάσουν τα χρήματά τους.  Επίσης θεωρώ σημαντικό να συζητάμε με τους πελάτες μας όχι μόνο για όσα τους κάνουν να νιώθουν καλά, όπως π.χ. η αποταμίευσηαλλά και για πιο «δύσκολα» θέματα τα οποία όμως οφείλουν να γνωρίζουν ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά, αν και όποτε παρουσιαστούν. Δυστυχώς, ενώ η εικόνα που έχει ο κόσμος για το επάγγελμά μας βελτιώνεται, το ποσοστό του ΑΕΠ που δίνεται στην ιδιωτική ασφάλιση είναι σχεδόν σταθερό εδώ και δεκαετίες. Και αυτό είμαι πεπεισμένη ότι μόνον από εμάς τους ίδιους μπορεί ν’ αλλάξει προς το καλύτερο.

  • Η πανδημία που ακόμη βιώνουμε έφερε μεγάλες ανατροπές παγκοσμίως. Πιστεύετε πως η ασφαλιστική αγορά ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις τεχνολογικές απαιτήσεις της εποχής;

Σίγουρα η τεχνολογική εξέλιξη, λόγω της πανδημίας, επιταχύνθηκε σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής μας, τόσο της προσωπικής όσο και της επαγγελματικής. Στον χώρο της εργασίας, η επιβεβλημένη εξ αποστάσεως λειτουργία και η επικοινωνία, ανάγκασαν όσες εταιρείες δεν είχαν ήδη μηχανισμούς διαδικτυακής δικτύωσης, να επισπεύσουν τις σχετικές διαδικασίες. Η ασφαλιστική αγορά νομίζω πως προσαρμόστηκε σχετικά γρήγορα στις νέες συνθήκες και στον υβριδικό τρόπο εργασίας, αυτόν που συνδυάζει τη φυσική με τη διαδικτυακή παρουσία. Έχουμε αποδεχθεί πως αυτή είναι η νέα πραγματικότητα στην οποία καλούμαστε να προσαρμοστούμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία. Στον κλάδο μας δεν φοβόμαστε τις τεχνολογικές εξελίξεις, αντίθετα τις υιοθετούμε με υπευθυνότητα. Θεωρούμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό ένα πολύ χρήσιμο «εργαλείο» για την εξέλιξη του χώρου των Ασφαλειών και την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών ενημέρωσης και εξυπηρέτησης και των πολιτών.

  • Θα μπορούσαν οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου να θεωρηθούν «απειλή» για εσάς;

Η απάντηση βγαίνει αβίαστα και είναι «όχι». Πεποίθηση δική μου και της ομάδας μου στην F2F, είναι πως οποιοδήποτε σύγχρονο εργαλείο προστίθεται στην επαγγελματική μας φαρέτρα, μας ενισχύει και ταυτόχρονα αυξάνει την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας. Προσωπικά αγαπώ την αμεσότητα των τεχνολογικών μέσων και όλες τις εξαιρετικές δυνατότητες που μου προσφέρουν στην ενημέρωση, τη μεταφορά πληροφόρησης, την εξυπηρέτηση και στην αύξηση ροής νέων υποψήφιων πελατών. Ήμουν ανέκαθεν υπέρμαχος της τεχνολογίας, έχοντας υιοθετήσει εξελιγμένα συστήματα έρευνας και αξιολόγησης δεδομένων. Υπάρχει όμως κάτι που πιστεύω πως καμιά τεχνολογική εξέλιξη ή καινοτομία δεν μπορεί να υποκαταστήσει, τη μαγεία της προσωπικής επικοινωνίας. Αυτή η επαφή και η σχέση που χτίζεται μεταξύ ανθρώπων που επικοινωνούν από κοντά, αποτελεί για μένα την «καρδιά» και τη μεγάλη γοητεία της δουλειάς μας.  

  • Πώς βλέπετε το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα;

Νομίζω πως η ανάγκη των ανθρώπων να νιώσουμε ασφαλείς και προστατευμένοι, θα εξακολουθήσει να υπάρχει, ιδιαίτερα σε εποχές που ο κόσμος γύρω μας αλλάζει και οι ανατροπές πολύ συχνά είναι καταλυτικές. Για την Ελλάδα ειδικά, είναι σημαντικό να τονίσουμε πως η αγορά έχει πλέον προσαρμοσθεί στις Ευρωπαϊκές οδηγίες εποπτείας και ο πολίτης είναι περισσότερο ενημερωμένος και πιο απαιτητικός στα ζητούμενά του. Μελετώντας αναλύσεις και στατικά στοιχεία που παρουσιάζουν έμπειροι ερευνητές για τις προοπτικές εξέλιξης του κλάδου στη χώρα, νομίζω μπορούμε να νιώσουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι για το προσεχές διάστημα. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, για μένα σημαντικό ζητούμενο παραμένει η επωφελής για τον πολίτη συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα. Εάν αυτή επιτευχθεί, θα συμπληρωθούν τα κενά στις παροχές των Δημόσιων Ταμείων, θα αναδειχθεί ο ρόλος της Ιδιωτικής ασφάλισης και θα ενισχυθεί η Ελληνική Οικονομία.

  • Τι θα λέγατε σε κάποιον δύσπιστο για τη χρησιμότητα της ιδιωτικής ασφάλισης;

Θα του έλεγα πως αν και κατανοώ τις όποιες επιφυλάξεις πιθανόν έχει, η ιδιωτική ασφάλιση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά καλύπτει μια πραγματική ανάγκη και μας δίνει τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε σε κάθε έκτακτο κίνδυνο που μπορεί να εμφανιστεί στη ζωή μας. Οφείλουμε ως υπεύθυνοι καταναλωτές να ενημερωθούμε σωστά, να διερευνήσουμε και να συγκρίνουμε, ώστε να επιλέξουμε τον κατάλληλο για εμάς ασφαλιστικό σύμβουλο, στον οποίο θα εμπιστευτούμε το ευαίσθητο θέμα της ασφαλιστικής μας κάλυψης. Η ιδιωτική ασφάλιση, όταν προωθείται από άξιους επαγγελματίες, προσφέρει λύσεις και συμβουλευτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε ανθρώπου ξεχωριστά και με τον ασφαλισμένο στο επίκεντρο. Σε αυτόν τον στόχο έχουμε αφοσιωθεί η ομάδα μου και εγώ, ακολουθώντας μια διαδραστική διαδικασία με τους ανθρώπους που επικοινωνούμε, η οποία ακόμη και αν δεν οδηγήσει στην υπογραφή συμβολαίου, οδηγεί στη γνώση. Και αυτό είναι δύναμη.