Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αξιοποιώντας τα στοιχεία που προέκυψαν από πρόσφατή έρευνα σχετικά με τον αριθμό των δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν επειγόντως τις επενδύσεις σε υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα κάθε τύπου (επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία), αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Για να επιτευχθεί η ηλεκτρική κινητικότητα, θα πρέπει να εγκαθίστανται εβδομαδιαίως σε ολόκληρη την ΕΕ, 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης, δείχνει η νέα έρευνα. Τώρα εγκαθίστανται λιγότερα από 2.000 την εβδομάδα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ήδη στην αγορά εκατοντάδες μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά έχει σοβαρές ανησυχίες για την αργή ανάπτυξη της υποδομής που απαιτείται για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων. Πράγματι, οι πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή το 18% της συνολικής αγοράς). Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε μόλις κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με νέα έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey, έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα.
Αν και θα απαιτηθούν στην αρχή σημαντικές επενδύσεις, αυτές αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα των συνολικών επενδύσεων σε συγκρίσιμα έργα υποδομής – και θα αποφέρουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Πράγματι, το νέο ερευνητικό πρόγραμμα εκτιμά το ετήσιο κόστος για την υποδομή δημόσιας φόρτισης σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ – περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας Διαδικτύου.

Οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος εξόδου που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων διαφέρουν σημαντικά από εκείνα των επιβατικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την έρευνα, τα φορτηγά θα χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους στόλου. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια, γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο (36.000) και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).

Απαιτούνται 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα περιλαμβάνουν τόσο ηλεκτρικά με μπαταρία όσο και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα plug-in.

Η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ
▪ 12,7 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ.
▪ Το 11,5% των θέσεων εργασίας στη μεταποίηση στην ΕΕ -περίπου 3,5 εκατομμύρια- είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
▪ Τα μηχανοκίνητα οχήματα ευθύνονται για 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ φορολογικών εσόδων για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές.
▪ Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ΕΕ.
▪ Ο κύκλος εργασιών που δημιουργείται από την αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.
▪ Επενδύοντας 58,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε Ε&Α ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός συνεισφέρων στην Ευρώπη στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 32% των συνολικών δαπανών της ΕΕ