Ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο οι απαντημένες κλήσεις στο 1555, με το 97,5% των ερωτημάτων να έχουν απαντηθεί, αποδεικνύοντας πως πλέον ο νέος ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης για θέματα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και έχει γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς τους, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.

Αναλυτικά, μέσα στους έξι μήνες λειτουργίας του 1555:

– Έχουν απαντηθεί 1.051.176 κλήσεις πολιτών.

– Το 97,5% των ερωτημάτων και αιτημάτων των πολιτών που επικοινώνησαν με το 1555 διεκπεραιώθηκε άμεσα είτε κατά την ώρα της κλήσης είτε μετά από λίγες ημέρες. Το υπόλοιπο 2,5% πρόκειται για σύνθετα ερωτήματα, τα οποία αντιμετωπίζονται κατά προτεραιότητα και πρόκειται να απαντηθούν το προσεχές διάστημα.

– Το σύνολο των κλήσεων προς το 1555 ανέρχεται σε 1.131.391 (ποσοστό απόκρισης 93%).

– Ο μέσος χρόνος αναμονής δεν ξεπερνά τα 1,12 λεπτά.

– O μέσος όρος των απαντημένων κλήσεων ανά ημέρα φθάνει τις 10.433.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ο ΕΦΚΑ είναι ο φορέας που συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό κλήσεων, καθώς, μέχρι τώρα, έχουν εξυπηρετηθεί 746.517 κλήσεις πολιτών για θέματα της αρμοδιότητάς του. Για τα θέματα αρμοδιότητας του ΟΑΕΔ έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 136.677 κλήσεις, για θέματα ΟΠΕΚΑ 124.141 κλήσεις και για θέματα εργασιακών σχέσεων 31.814 κλήσεις, ενώ ακολουθούν τα θέματα αρμοδιότητας ΣΕΠΕ με 7.359 κλήσεις, τα θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης με 3.205 κλήσεις και ισότητας φύλων/δημογραφικής πολιτικής με 1.463 κλήσεις. Επιπλέον, το 1555 έχει προωθήσει συνολικά 1.655 κλήσεις στη Γραμμή SOS 15900, η οποία παρέχει άμεση συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη σε γυναίκες θύματα βίας.

«Και στην περίπτωση του νέου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Το 1555 έχει εξυπηρετήσει μέσα στους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας του πάνω από 1 εκατομμύριο κλήσεις πολιτών, με μέσο χρόνο αναμονής το 1 λεπτό. Αποδεικνύεται πως το 1555 είναι όντως μια γραμμή, για να βρίσκεις άκρη. Οι πολίτες “αγκάλιασαν” το 1555 και στη συντριπτική τους πλειονότητα εξυπηρετήθηκαν στο θέμα που τους απασχολεί. Είναι χαρακτηριστικό πως το 97,5% των ερωτημάτων απαντήθηκαν είτε άμεσα την ώρα της κλήσης είτε έπειτα από λίγες ημέρες, ενώ το υπόλοιπο 2,5% πρόκειται να απαντηθεί κατά προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Βεβαίως, υπάρχουν και εκείνοι οι πολίτες που δεν ικανοποιήθηκαν από την απάντηση που έλαβαν. Πήραν, όμως, μια άμεση και τεκμηριωμένη απάντηση, χωρίς να χρεωθούν και χωρίς να περιμένουν για ώρες στο ακουστικό τους.

Βεβαίως, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και το 1555 συνεχώς βελτιώνεται σε επίπεδο συνολικής οργάνωσης, ταχυτήτων και λειτουργίας. Δημιουργούμε νέες ψηφιακές δυνατότητες για την εξυπηρέτηση του πολίτη, όπως η νέα ιστοσελίδα του 1555, που πρόκειται σύντομα να τεθεί σε πλήρη λειτουργία και, μέσω της οποίας, οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν ερωτήματα και να βρίσκουν άμεσα απαντήσεις. Παράλληλα, εστιάζουμε στη μείωση του χρόνου αναμονής σε ώρες αιχμής, αλλά και στην καλύτερη διαχείριση των πιο περίπλοκων υποθέσεων, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν πιο σύντομα τις απαντήσεις που περιμένουν. Σε πείσμα όσων βιάστηκαν να το αμφισβητήσουν, το 1555 έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και να γίνει μέρος της καθημερινότητάς τους», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Σημειώνεται ότι το 1555 λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα και είναι δωρεάν για όσους καλούν. Οι κύριες δραστηριότητες του τηλεφωνικού κέντρου περιλαμβάνουν την υποδοχή των αιτημάτων των πολιτών, την παροχή πληροφόρησης, την καταγραφή και επίλυση εξατομικευμένων θεμάτων, μέσω συστήματος ticketing. Η λειτουργία του υποστηρίζεται από ομάδα 1.000 συνολικά ατόμων, στελεχών του υπουργείου, των εποπτευόμενων φορέων και εταιρειών του ιδιωτικού τομέα, με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδίκευση στον σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα, το 1555 θα ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς, μέσω της αναβαθμισμένης ιστοσελίδας του, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν εξατομικευμένα αιτήματα online και να δημιουργούν τα σχετικά tickets, χωρίς να απαιτείται τηλεφωνική κλήση. Επίσης, σύντομα τίθεται σε λειτουργία και ειδική ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.