Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η ανακαίνιση από το γραφείο OMA του πρώτου τεταρτημόριου του ιστορικού πολυκαταστήματος του Βερολίνου Kaufhaus de Westens (KaDeWe) ολοκληρώθηκε. Σε εξέλιξη από το 2016, η μεταμόρφωση του 90.000 τετραγωνικών μέτρων ιστορικού κτηρίου είναι κατατμημένη σε τέσσερα τεταρτημόρια τα οποία διασπούν την αρχική μάζα σε μικρότερους, εύκολα προσβάσιμους και εύκολους στην περιδιάβαση τομείς. Το πρώτο τεταρτημόριο ολοκληρώθηκε και χαρακτηρίζεται από ένα ομόκεντρο κενό που «τρυπά» έξι ορόφους, συγκρατώντας μια σειρά από καλυμμένες με ξύλο κυλιόμενες σκάλες.

Με επικεφαλής την Ellen van Loon και τον Rem Koolhaas, και με αρχιτεκτόνισσα του πρότζεκτ τη Natalie Konopelski, η ανακαίνιση σηματοδοτεί το πρώτο πρότζεκτ του OMA για τον Όμιλο KaDeWe· η Van Loon έχει επίσης αναλάβει τον σχεδιασμό του νέου πολυκαταστήματος του Ομίλου στη Βιέννη.

Το πρώτο τεταρτημόριο που ανοίγει τις πύλες του στο κοινό, στη βάση του λειτουργεί τόσο ως κατάστημα λιανικής όσο και ως χώρος εκδηλώσεων σε επέκταση της κύριας εισόδου στην (οδό) Τauentzienstraße. Εξωτερικά, μια ύψους δύο ορόφων βιτρίνα για ψηφιακές και αναλογικές εικόνες έχει τοποθετηθεί στη γωνία Τauentzienstraße και Passauer Straße (https://www.instagram.com/p/CU5Rkqavs8R/).

Η πρόταση του OMA δεν αντιμετωπίζει το υπάρχον κτήριο ως ενιαία μάζα· το κάθε τεταρτημόριο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό: κλασικό, πειραματικό, νεαρό, γενικό. Η προσέγγιση αυτή έρχεται σε απάντηση στις επιταχυνόμενες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στις προκλήσεις και ευκαιρίες που φέρνει το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο και επηρεάζουν το παραδοσιακό πολυκατάστημα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.