Αεροφωτογραφία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Επετειακή εκδήλωση συμπλήρωσης 150 ετών - ενάμιση αιώνα από την ανάδειξη του λιμένα, μετά και την άφιξη του σιδηρόδρομου (1871). Διακρίνεται το Endurance, ένα από τα μεγαλύτερα μεταγωγικά πλοία του Αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, Αλεξανδρούπολη, Πέμπτη 23 Ιουλίου 2020.
Αεροφωτογραφία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Επετειακή εκδήλωση συμπλήρωσης 150 ετών - ενάμιση αιώνα από την ανάδειξη του λιμένα, μετά και την άφιξη του σιδηρόδρομου (1871). Διακρίνεται το Endurance, ένα από τα μεγαλύτερα μεταγωγικά πλοία του Αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, Αλεξανδρούπολη, Πέμπτη 23 Ιουλίου 2020.
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΟΥΔΗΣ

Την ερχόμενη Παρασκευή 30 Οκτωβρίου κλείνει ο κύκλος εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το τρίτο κατά σειρά λιμάνι και, πιο συγκεκριμένα, για το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ενώ προηγήθηκαν της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι έντονο, διαμορφώνοντας ευνοϊκό περιβάλλον για την Ελλάδα στο εξωτερικό, καθώς εμφανίστηκαν αμερικανικά εταιρικά σχήματα, όπως και ευρωπαϊκά σε συνεργασία με αντίστοιχα ελληνικά, που διεκδικούν την απόκτηση του 67% των μετοχών των αντίστοιχων  Οργανισμών, που, μέχρι σήμερα, ως βασικός μέτοχος ήταν  το ελληνικό Δημόσιο.

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοίνωσε ότι πέντε ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β’ του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.»(ΟΛΚΑ.Ε.).

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής:

  • PFIC LTD
  • QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT
  • ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝIMERYSAEGOLDAIRCARGO&I.M.G.
  • ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑINTERNATIONALPORTINVESTMENTSKAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACKSUMMITFINANCIALGROUP EFAGROUPκαι ΓΕΚΤΕΡΝΑ
  • ΟΛΘ Α.Ε.

Από τους πέντε ενδιαφερόμενους, μόνο οι δύο εμφανίζονται πρώτη φορά, ενώ τα υπόλοιπα τρία σχήματα διεκδικούν το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Η PFIC LTD είναι εταιρεία με έδρα την Κύπρο, και υποκατάστημα στην Ελλάδα, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή σύνθετων λιπασμάτων και χημικών. Οι δραστηριότητες της περιλαμβάνουν την παραγωγή φωσφορικού οξέος και σύνθετων NPK λιπασμάτων. Η μονάδα παραγωγής της εταιρείας βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη, Καβάλας και περιλαμβάνει ένα σταθμό παραγωγής φωσφορικού οξέος, τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής σύνθετων NPK λιπασμάτων και ένα αυτόνομο ιδιωτικό λιμάνι για τη φόρτωση και εκφόρτωση προϊόντων και πρώτων υλών.

O Όμιλος ΙΜΕRYS είναι κορυφαία εταιρεία βιομηχανικών λύσεων βασισμένων στα ορυκτά, προσφέροντας εξειδικευμένες λύσεις, στους πελάτες του.

Η βασική του παραγωγή ορυκτών περιλαμβάνει μπεντονίτη, ανθρακικό ασβέστιο, διατομίτη, καολίνη και περλίτη, ενώ οι εφαρμογές των ορυκτών είναι τεράστιες και ανήκουν σε πολλές διαφορετικές βιομηχανίες. Μέσω της παραγωγής του ο Όμιλος IMERYS είναι σε θέση να έχει παρουσία σε αγορές όπως είναι η βιομηχανία αυτοκινήτων, ο τομέας των κατασκευών, τα καταναλωτικά αγαθά, ο σίδηρος και ο χάλυβας και το χαρτί. Αξίζει  να αναφερθεί  ότι ο γαλλικός όμιλος Imerys απέκτησε τον έλεγχο S&B (πρώην Βαρυτίνης και Αργυρομεταλλευμάτων), συμφερόντων της οικογένειας Κυριακόπουλου ο 2014.

Τον λιμένα Φίλιππος Β διεκδικούν δύο αμερικανικά σχήματα και, στο ένα, συμμετέχει η ΓΕΚ  ΤΕΡΝΑ. Το παρόν δίνει και ο ΟΛΘ, με τη διοίκηση του Οργανισμού να επιδιώκει συνέργειες  με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης εκδήλωσαν ενδιαφέρον συνολικά τέσσερα σχήματα:

  • QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
  • Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS
  • Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 
  • ΟΛΘ Α.Ε.

Για  το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το παρόν θα δώσει ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, όπως έχει αποκαλύψει και επίσημα ο επικεφαλής του ομίλου Εμανουέλε Γκριμάλντι. Έκπληξη θα θεωρηθεί η παρουσία αμερικανικών εταιρειών, καθώς το λιμάνι της Ηπείρου παρουσιάζει υψηλό ακτοπλοϊκό ενδιαφέρον και ζητούμενο είναι αν θα υπάρξει ελληνικό ενδιαφέρον από άλλα σχήματα που είναι στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ  φιλοδοξεί, μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, να έχουν οριστικοποιηθεί οι ανάδοχοι και για τα τρία λιμάνια, με το κρίσιμο και καθοριστικό στάδιο να είναι η κατάθεση των δεσμευτικών  προσφορών.