Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης περιηγείται σε σταθμό του Μετρό πριν την εκδήλωση παράδοσης των τριών νέων σταθμών («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια») της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, Αθήνα Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020. ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης περιηγείται σε σταθμό του Μετρό πριν την εκδήλωση παράδοσης των τριών νέων σταθμών («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια») της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, Αθήνα Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020. ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Μπορεί τα φώτα της δημοσιότητας στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της γραμμής 3 του Μετρό να έκλεψαν, φυσιολογικά, τα νέα δεδομένα που φέρνει στη λειτουργία της πόλης η ολοκλήρωση του μέρους αυτής της επέκτασης στη Δυτική Αθήνα και τον Πειραιά (που έρχεται), αλλά υπάρχει και ένας ακόμη «ελέφαντας στο δωμάτιο». Και υπήρξαν ειδήσεις.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε δύο σαφή μηνύματα για το μέλλον, μιλώντας στα εγκαίνια των σταθμών. Δύο μηνύματα που μάλλον απευθύνονται ευθέως στην αγορά. Και ο τρόπος που επέλεξε ο Πρωθυπουργός, μάλλον δείχνει ότι πρέπει οι εταιρείες να λάβουν σοβαρά υπόψιν τα μηνύματα.

Η σημασία των έργων Μετρό

Ας δούμε πρώτα τον τρόπο. Ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι ο ίδιος σταθερά πιστεύει στις επενδύσεις στα έργα Μετρό. Και μάλιστα διαχρονικά.

«Θυμάμαι ότι πριν από 10 χρόνια, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων έλεγα ότι μόνο το Μετρό μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και το περιβαλλοντικό αδιέξοδο του λεκανοπεδίου. Και επιμένω σε αυτή μου τη θέση», δήλωσε ο Πρωθυπουργός. Και για όσους ξέρουν ή παρατηρούν με συνέπεια τον Κυριάκο Μητσοτάκη αντιλαμβάνονται ότι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για την κατεύθυνση που θέλει για την κυβέρνηση του.

Και όλα αυτά, όπως και τα μηνύματα – ειδήσεις που ακολουθούν, τα είπε εκεί που παρακολουθούσαν όλοι, σε ένα event σχετικό και με πλήρη ειδησεογραφική κάλυψη…

Γραμμή 4: Το μεγάλο έργο που έρχεται

Εξίσου σημαντική με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 είναι η οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη Γραμμή 4.

Αυτά δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Πρωθυπουργός. Βάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη των προσδοκιών για την κυβέρνηση του, σε ένα έργο στο οποίο “πλακώνονται” οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας. Και αποτελεί το μεγαλύτερο «μεγάλο έργο» υποδομών της επόμενης, ορατής τουλάχιστον, χρονικής περιόδου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε το έργο της Γραμμής 4 ως εμβληματικό.

Και πρόσθεσε με νόημα: «Υπάρχουν νομικές δυσκολίες, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό, χωρίς να γίνουν εκπτώσεις σε ζητήματα Κράτους Δικαίου. Η ανάπτυξη της χώρας, όμως, και η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι θέματα τα οποία δεν μπορούν να περιμένουν.»

Με λίγα λόγια ο Πρωθυπουργός έστειλε σαφές μήνυμα ότι νομικά ζητήματα, πρόσφυγες, αντεγκλήσεις – ακόμη και ζητήματα επιλεξιμότητας χρηματοδοτήσεων κλπ λαμβάνονται υπόψιν αλλά η χώρα και το κράτος δεν θα μείνουν όμηροι. Τα προβλήματα πρέπει να λυθούν – και αυτό είναι δουλειά της κυβέρνησης. Διότι υπάρχουν πιο σημαντικά θέματα: η ανάπτυξη της χώρας και η εξυπηρέτηση του πολίτη. Επομένως, συμπεραίνουμε, το έργο θα γίνει και είναι δουλειά της παρούσας κυβέρνησης Μητσοτάκη να λυθούν τα προβλήματα.

Το μήνυμα αυτό έχει δύο βασικούς αποδέκτες: όσους εντός κράτους-Πολιτείας-κυβέρνησης πιθανόν να έχουν «κολλήσει» με τα προβλήματα αυτά. Αλλά και – ίσως κυρίως- τις τεχνικές εταιρείες που ενδιαφέρονται για το έργο. Και που έχουν επιδοθεί για καιρό σε μάχες προσκηνίου και παρασκηνίου για να κερδίσουν για λογαριασμό τους το έργο.

Κάλεσμα για επενδύσεις στις περιοχές του Μετρό

Η επόμενη αμέσως αναφορά του Πρωθυπουργού μπορεί να εκληφθεί ως ευθύ κάλεσμα για επενδύσεις, ιδιωτικές και δημόσιες, μεγάλες και μικρές.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε χαρακτηριστικά: «Έχει αποδειχθεί έμπρακτα, όπου φτάνει το Μετρό, έρχεται και η πρόοδος. Δεν φέρνει μαζί του μόνο κάποιες άχρωμες εγκαταστάσεις, μερικές απρόσωπες πύλες εισόδου και εξόδου. Δημιουργεί κυψέλες που ανεβάζουν την αξία μιας περιοχής, προσελκύονται αυτόματα δεκάδες άλλες δραστηριότητες: Καταστήματα, γραφεία, υπηρεσίες, εστίες πολιτισμού, άλση αναψυχής. Κάθε σταθμός, άλλωστε, αναβαθμίζει αισθητικά και το περιβάλλον γύρω του».

Και αν σκεφτείτε ότι ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη Γραμμή 4 ειδικά, λέγοντας ότι ότι συνδέει το Γαλάτσι, μέσω του Κέντρου της πόλης, με το Γουδί, ενώ αμέσως μετά αναφέρθηκε σε «κυψέλες» που ανεβάζουν τις αξίες (η Κυψέλη, όπου έχουν μειωθεί οι αξίες των ακινήτων τις τελευταίες δεκαετίες αποκτά τρεις σταθμούς στη νέα γραμμή), είναι σαφές για το πού χτυπάει «συναγερμός» επενδύσεων για το μέλλον.

Ταυτόχρονα όμως αναφέρθηκε και σε αξίες και επενδύσεις σήμερα, τονίζοντας τις αλλαγές που ήδη σημειώνονται στη Δυτική Αττική και τον Πειραιά με το Μέτρο.

Είναι οφθαλμοφανές το μήνυμα: η πόλη αλλάζει με το Μέτρο, οι ευκαιρίες υπάρχουν ή δημιουργούνται, οι επενδύσεις θα έρθουν. Όποιος θέλει και μπορεί, τώρα ξέρει, από τα πιο επίσημα χείλη.

Διαβάστε εδώ μερικά από τα πιο σχετικά ρεπορτάζ του economix.gr για τη γραμμή 4 του Μετρό:

Η απόφαση για το Κιάτο-Ροδοδάφνη και οι επιπτώσεις για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για τη Γραμμή 4 του μετρό μετά την απόφαση του ΣτΕ

Μετρό Γραμμή 4: νέες καθυστερήσεις, έρχονται καινούργιες προσφυγές – πως θα εξελιχθεί η διαδικασία

Μετρό – Γραμμή 4: Πού θα μπούν οι Μετροπόντικες – τί θα γίνει με τη χρηματοδότηση;

Γραμμή 4 Μετρό: ανοίγει ο δρόμος για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο – πως ενημερώθηκε ο Πρωθυπουργός, οι αποφάσεις του ΣτΕ