Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL

Κατακόρυφη πτώση, η οποία μάλιστα αγγίζει το 90% είχαν τα έσοδα του ΟΑΣΑ τον Μάρτιο, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην χώρα λόγω του κορονοΐού. Αντίθετα, τόσο τον Ιανουάριο, όσο και τον Φεβρουάριο, ο Οργανισμός είχε αύξηση της τάξεως του 6%. Όπως αναφέρουν πηγές στο economix.gr, η διοίκηση αναμένεται να ζητήσει ένεση ρευστότητας από το Κράτος, στο πλαίσιο της «έκτακτης ενίσχυσης» για περιπτώσεις που θεωρείται επιβεβλημένο.

Τις τελευταίες ημέρες, λόγω των μέτρων που έχουν παρθεί από την κυβέρνηση, οι επιβάτες που μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχουν μειωθεί στο 90%. Πάντως, με απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη,  για όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία και τρόλεϊ Ο.ΣΥ., λεωφορεία Ο.Α.Σ.Θ., λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών και τουριστικά λεωφορεία) ή λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, συμπεριλαμβανομένης και της δημοτικής συγκοινωνίας, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 50% των προβλεπόμενων θέσεων του οχήματος. Πρόκειται για απόφαση η οποία ισχύει έως 31.5.2020 και δύνανται να παραταθεί, εφόσον οι έκτακτες συνθήκες το επιβάλουν.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ολοένα και περισσότεροι επιβάτες ζητούν από τον ΟΑΣΑ να παγώσουν οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών καθώς το διάστημα αυτό δεν προβλέπονται άσκοπες μετακινήσεις και έτσι, πολλοί που έχουν στην κατοχή τους προσωποιημένες τρίμηνες ή ετήσιες «χάνουν» μέρες. Κατά τις ίδιες πηγές, ο Οργανισμός έχει θέσει επί τάπητος το ζήτημα ενώ εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο παράτασης ισχύος τους.  

Πάντως, το επιβατικό κοινό μπορεί να ενημερώνεται για το ημερήσιο ειδικό πρόγραμμα εκτέλεσης δρομολογίων για κάθε γραμμή από την εφαρμογή OASA Telemetics, την ιστοσελίδα της τηλεματικής, καθώς και από το πληροφοριακό κέντρο 11185. Σε γενικές γραμμές, σε λεωφορεία και τρόλεϊ, τα δρομολόγια θα ακολουθούν τις καθημερινές το μειωμένο πρόγραμμα δρομολογίων που ακολουθείται κανονικά τα Σάββατα, ενώ τις Κυριακές θα εφαρμόζεται το θερινό πρόγραμμα που είναι ακόμα πιο μειωμένο.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ και για την αποφυγή εξάπλωσης του κορονοϊού λαμβάνονται ήδη όλα τα αναγκαία μέτρα, όπως η συστηματική απολύμανση συρμών και οχημάτων από εξειδικευμένα συνεργεία, η αναστολή της εφαρμογής του μέτρου της εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, η τοποθέτηση αντισηπτικών για τους εργαζομένους σε σταθμούς, εκδοτήρια, γραφεία και καμπίνες οδηγών και η προμήθεια 40.000 γαντιών για τους οδηγούς των λεωφορείων.

Σε όλες τις οθόνες των αστικών συγκοινωνιών (σε σταθμούς μετρό, στάσεις τηλεματικής, συρμούς μετρό, κτλ) επαναλαμβάνονται συνεχώς ενημερωτικά μηνύματα που υπενθυμίζουν τις οδηγίες προστασίας και προσωπικής υγιεινής, που πρέπει όλοι να τηρούν ως μέτρο προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Η διοίκηση του ΟΑΣΑ συστήνει επίσης στους επιβάτες να ελαχιστοποιήσουν τις συναλλαγές με χαρτονομίσματα και κέρματα και να προτιμήσουν τη χρήση καρτών -πιστωτικών ή χρεωστικών- στα εκδοτήρια.

Στο μεταξύ, το ΥΠΟΜΕ, διευκρίνισε ότι:

  •         Για επιβατικά οχήματα μέχρι 5 θέσεις, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά ενός επιβάτη. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται και η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον η μεταφορά εκτελείται για ιατρικούς λόγους (μεταφορά σε νοσοκομείο, ιατρικό κέντρο ή άλλο νοσηλευτικό ίδρυμα).
  •         Για επιβατικά οχήματα 6 ή 7 θέσεων, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, επιτρέπεται η μεταφορά δύο επιβατών.
  •         Για επιβατικά οχήματα 8 ή 9 θέσεων, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, επιτρέπεται η μεταφορά τριών επιβατών.

Στις ανωτέρω περιπτώσεις επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η υπέρβαση των ορίων επιβατών, μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν γονέας με τα ανήλικα τέκνα του.

Ταυτόχρονα, με άλλη εγκύκλιο που υπέγραψε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις που διαθέτουν ειδικά Τουριστικά Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης ή Ειδικά Τουριστικά Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης Ανοικτού Τύπου Αστικής Περιήγησης Πόλεων, να  καταθέσουν προσωρινά την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες των οχημάτων ιδιοκτησίας τους.