Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με τον «αραμπά» πάει η Alpha bank τα ζητήματα που αφορούν  την πελατειακή της βάση, όταν και τα πιο απλά όπως είναι η αντικατάσταση μιας χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτα αντιμετωπίζονται λες και ο χρόνος έχει σταματήσει στη δεκαετία του 1990. Παρότι ήταν  η τράπεζα που έμαθε την τραπεζική αγορά τι είναι το ATMs αφού ήταν η πρώτη που τα έθεσε σε εφαρμογή στη συνέχεια, φαίνεται ότι έχασε το βηματισμό της και σήμερα χρησιμοποιεί την παραδοσιακή αλληλογραφία για την αποστολή μιας κάρτας. Αυτό τουλάχιστον μεταφέρουν αναγνώστες μας που έχουν ζήσει τη σχετική ταλαιπωρία….


Η Alpha Bank λοιπόν ενημερώνει την  πελατεία ότι η αντικατάσταση της απολεσθείσας θα γίνει με το ταχυδρομείο το οποίο απαιτεί από 7 έως 10  ημέρες.

Στο φάκελο περιλαμβάνονται οι οδηγίες ενεργοποίησης της κάρτας, οι οποίες όμως δεν γίνονται κατανοητές από  όλους. Για όσους καταφέρνουν  να την ενεργοποιήσουν, κλείνει ο κύκλος  της επανέκδοσης.

Η τράπεζα δεν αποδέχεται άλλη διαδικασία αφού δεν έχει δώσει ως δυνατότητα την παραλαβή της κάρτας από τα καταστήματα.

Παράλληλα σημειώνεται ότι η αποστολή του φακέλου με το περιεχόμενο της κάρτας έρχεται με το απλό ταχυδρομείο, και καθώς δεν έρχεται καν ως συστημένο, μειώνεται η ασφάλεια για τον παραλήπτη, αφού μπορεί να παραπέσει ή να την πάρει κάποιος άλλος από την πολυκατοικία. Ούτε φυσικά παρακαλουθείται η επιστολή με tracking ώστε να είναι γνωστό σε ποιο στάδιο αποστολής βρίσκεται, ποιος το έχει κλπ, με αποτελέσμα αν χαθεί να μπλέξεις σε νέα αέναη διαδικασία….

Το επιχείρημα της ασφάλειας και του απορρήτου που επικαλείται η τράπεζα για τη διαδικασία αυτή προφανώς και δεν ευσταθεί με την  αποστολή της κάρτας με το απλό ταχυδρομείο.

Πάντως η μεγαλύτερη έκπληξη είναι όταν ο πελάτης αποφασίσει να πάει σε κάποιο κατάστημα για να  ζητήσει τη βοήθεια του υπαλλήλου για την ενεργοποίηση  της κάρτας….

 

Ο  πενταψήφιος της Alpha Bank

Η προσέλευση στο κατάστημα αποκαλύπτει ότι η αποστολή του κωδικού γνωστού ως PIN θα γίνει μέσω του αριθμού του κινητού τηλεφώνου αλλά πρέπει η συσκευή να μη έχει φραγή σε πενταψήφιους αριθμούς.

Η τεχνική διεύθυνση της τράπεζας έχει επιλέξει τον πενταψήφιο 19129 ο οποίος έχει χρέωση 20 λεπτά για την αποστολή του μηνύματος που θα αναφέρει το PIN. Ο υπάλληλος  της τράπεζας επικαλείται λόγους ασφαλείας για τη χρήση του πενταψήφιου αριθμού ενώ αποφεύγει να χρησιμοποιήσει το μήνυμα στο κινητό χωρίς χρέωση.

Η παραλαβή μιας κάρτας από την Alpha Bank και η ενεργοποιηση της είναι δύσκολη υπόθεση αφού ο χρήστης και πελάτης μετά από 15 ημέρες που την ακύρωσε δεν είναι σε θέση να κάνει ανάληψη μετρητών διότι δεν μπορεί να προσέλθει σε κάποιο ATMs ενώ η παρουσία τους στο Ταμείο της τράπεζας δεν είναι βέβαιο ότι θα εξυπηρετηθεί διότι  πλέον είναι ανοικτά από τις 8 έως τις 10 το πρωί.

Επιπλέον το διαθέσιμο ποσό για ανάληψη πρέπει να είναι άνω των 500 ευρώ.

Η  τράπεζα χωρίς να το έχει  καταλάβει ταλαιπωρεί έναν  πελάτη ή και περισσότερους  διότι  οι άνθρωποι κάτω από τη διοίκηση κάνουν τα δικά τους σχέδια.

Αλήθεια  ποία είναι τα έσοδα  από το 19129  τα οποία πιθανόν να είναι χαμηλά έως αστεία αλλά ο πελάτης  ακόμη δεν έχει ενεργοποίηση  την κάρτα  για να τη χρησιμοποιήσει;

 

Νίκος Θεοδωρόπουλος