Αυτοκινητόδρομος, Εθνική Οδός, Ταχύτητα, Νύχτα, Ταξίδια
Αυτοκινητόδρομος, Εθνική Οδός, Ταχύτητα, Νύχτα, Ταξίδια
Πηγή Εικόνας: Manuel Alvarez / Pixabay

Έργο ύψους 132 εκατ. ευρώ για την Ανάπτυξη Αυτόνομων Έξυπνων Τηλεδιαχειριζόμενων Δικτύων Φωτισμού τεχνολογίας LED στους Οδικούς Άξονες της Χώρας, και στις 13 Περιφέρειες για την Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Αφορά σε συνολικό οδικό δίκτυο σχεδόν 1 εκατ. χλμ χωρίς φωτισμό σήμερα

 

Την ένταξη του έργου με τίτλο «Ανάπτυξη Αυτόνομων Έξυπνων Τηλεδιαχειριζόμενων Δικτύων Φωτισμού τεχνολογίας LED στους Οδικούς Άξονες της Χώρας, Αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών για την Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θ. Σκυλακάκης. Η δράση αφορά στην ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών της χώρας και έχει προϋπολογισμό 132,495 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι υπουργείο ευθύνης είναι το Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η οδική ασφάλεια
Σύμφωνα με το Τεχνικό Δελτίο, οι τεχνολογίες ΙΟΤ και συγκεκριμένα ο «Έξυπνος Φωτισμός» μέσω των δυνατοτήτων τηλεδιαχείρισης, τηλε-ελέγχου και ασύρματης επικοινωνίας με τα «έξυπνα» Φωτιστικά σώματα/αισθητήρες, δίνουν τη δυνατότητα τηλεπροσαρμογής του φωτισμού με βάση τις κατά περίπτωση ανάγκες (καιρικές συνθήκες, ώρες λειτουργίας, κατάσταση που συμβαίνει στην περιοχή φωτισμού κ.α.), με αποτέλεσμα:

• Την οδική ασφάλεια.

• Την σημαντική εξοικονόμηση κόστους διαχείρισης και κατανάλωσης ενέργειας.

• Την Αισθητική, λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί σημαντικό τμήμα του ολοκληρωμένου προγράμματος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας της χώρας, που έγκριθεί από την ΕΕ στο πλαίσιο του ΤΑΑ, με το ακρωνύμιο PEVOA, το οποίο περιλαμβάνει έργα συνολικού προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ αλλά και μεταρρυθμίσεις (ΥΑ, ΚΥΑ κλπ).

Το αντικείμενο του έργου
Αντικείμενο του συγκεκριμένου έργου LED οδικού ηλεκτροφωτισμού είναι η ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών της χώρας για την βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, την μείωση του κόστους διαχείρισης και του ενεργειακού κόστους αλλά και την αισθητική αναβάθμιση αυτών, με έμφαση σε τμήματα του οδικού δικτύου τα οποία δεν φωτίζονται καθόλου και υπάρχει σε αυτά έλλειψη -απουσία υποδομής (υπογείου δικτύου και ιστών οδικού φωτισμού).

Ειδικότερα με το έργο οι Περιφέρειες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν 958.140 χιλιόμετρα φωτιζόμενου οδικού δικτύου σε δίκτυο, το οποίο σήμερα δεν φωτίζεται καθόλου, μέσω της προμήθειάς και εγκατάστασης 31.938 νεών αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων ιστών φωτισμού (υπολογίζεται ότι η μέση απόσταση μεταξύ των ιστών θα είναι 30 μ.).

Μέσω της ανάπτυξης των αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού τεχνολογίας led, η κάθε Περιφέρεια θα διασφαλίσει την άνετη και ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών στα μέχρι πρότινος σκοτεινά τμήματα του οδικού δικτύου αρμοδιότητάς της. Ειδικότερα, κάθε αυτόνομος, έξυπνος, τηλεδιαχειριζόμενος στύλος φωτισμού θα διαθέτει κατάλληλο φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία λιθίου που θα φορτίζει την ημέρα και θα ρευματοδοτεί το φωτιστικό led τις νυχτερινές ώρες με απόλυτη επάρκεια ισχύος. Επίσης, το σύστημα αυτονόμου φωτισμού θα διαθέτει και ένα έξυπνο ελεγκτή MPP ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει δυναμικά και σε πραγματικό χρόνο την ένταση του φωτισμού που παρέχεται από το φωτιστικό, ο οποίος θα επικοινωνεί μέσω sim κάρτας με το κεντρικό λογισμικό τηλεδιαχείρισης.

Σημειώνεται ότι στο Έργο προβλέπεται και η παροχή υπηρεσιών εγγύησης του εξοπλισμού και τεχνικής υποστήριξης για δύο (2) έτη μετά την οριστική παραλαβή του χωρίς πρόσθετο κόστος. Φορέας υλοποίησης του Έργου αναλαμβάνει το ΤΕΕ για ενιαίες διαδικασίες σε ολόκληρη τη χώρα.
Έτσι, με την υλοποίηση του έργου αυτού, σημαντικά και εκτεταμένα τμήματα του οδικού δικτύου των Περιφερειών της χώρας, τα οποία μέχρι σήμερα είναι στο απόλυτο σκοτάδι και αποτελούν σημεία παγίδες για τους οδηγούς και τους πεζούς και λόγω έλλειψης υποδομής παραμένουν αφώτιστα, θα αποκτήσουν με εύκολο και οικονομικό τρόπο επαρκή φωτισμό για την ασφαλή διέλευσή οχημάτων και πεζών.

 

[φωτο αρχειου]