Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα παραδοθεί για χρήση η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, έργου ύψους 450 εκατ. ευρώ, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Αχιλλέας Καραμανλής, σε δηλώσεις που έκανε μετά τη χθεσινή του συνάντηση με τον αρμόδιο δήμαρχο, Γιάννη Δαρδαμανέλη. Νωρίτερα, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός επισκέφτηκε δημαρχεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης και πραγματοποίησε συσκέψεις με τους αρμόδιους τοπικούς άρχοντες.

«Πριν από τρία χρόνια, μόλις ανέλαβα υπουργός επισκεφτήκαμε με τον δήμαρχο εργοτάξιο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά και διαπιστώσαμε ότι χρειάζεται πολλή δουλειά για να προχωρήσει το έργο. Βάλαμε τότε έναν πολύ φιλόδοξο, στα όρια του ανέφικτου στόχο να ολοκληρωθεί η επέκταση στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 450 εκ. ευρώ και πλέον τα έργα πολιτικού μηχανικού και επιδομής είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο, με αποτέλεσμα το χρονοδιάγραμμα να μην είναι στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά να είναι υλοποιήσιμο. Θέλουμε να κρινόμαστε από τα χρονοδιαγράμματα που θέτουμε. Και πλέον παραδίδουμε έργα πριν τη συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσής τους», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Σχετικά με τη διάνοιξη της οδού Πόντου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι θα βρεθεί λύση στα ζητήματα που υπάρχουν και τα απαραίτητα χρήματα για να πραγματοποιηθεί το Project, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, «θα ήταν στα όρια του κωμικού να έχουμε σταθμό του μετρό στην Καλαμαριά και να μην έχουμε την κατάλληλη πρόσβαση. Είμαστε εδώ για να δώσουμε λύσεις σε ζητήματα που απασχολούν την περιοχή εδώ και δεκαετίες, χωρίς μεγάλα λόγια και τυμπανοκρουσίες. Η Θεσσαλονίκη έχει ταλαιπωρηθεί εδώ και πολλά χρόνια από τα πολλά “θα”».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης σημείωσε την πρόοδο που καταγράφεται στην κατασκευή με τη μέθοδο ΣΔΙΤ του ειδικού νηπιαγωγείου και του δημοτικού της Καλαμαριάς και υπογράμμισε ότι «τρέχει» με γοργό ρυθμό και το έργο της κατασκευής των ομβρίων υδάτων, της αντιπλημμυρικής δηλαδή θωράκισης της νότιας Καλαμαριάς, ύψους 10 εκατ. ευρώ, που έχει δρομολογηθεί από το υπουργείο.
«Η πορεία εκτέλεσης των εργασιών για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά είναι πολύ καλή και σε συνδυασμό με τη διάνοιξη της οδού Πόντου, που θα προχωρήσει θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο έργο μείζονος υποδομής στον τόπο μας. Αφήνουμε πίσω δεκαετίες, που ακούγαμε για έργα και δεν τα βλέπαμε στην Καλαμαριά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση και -μεταξύ άλλων-του αλιευτικού καταφυγίου», επισήμανε ο δήμαρχος Καλαμαριάς.

Θα γίνει η επέκταση του μετρό στα Δυτικά της Θεσσαλονίκης

Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά θα γίνει, επανέλαβε ο υπουργός σε δηλώσεις του μετά τη συνάντησή του με τον δήμαρχο Κορδελιού- Ευόσμου, Κλεάνθη Μανδαλιανό, λέγοντας χαρακτηριστικά, «είναι κάτι το οποίο εγώ θέλω να κοιτάξω τους Θεσσαλονικείς στα μάτια και να τους πω ότι θα γίνει. Αλλά πρέπει να γίνει με τρόπο επιστημονικό και τεχνικά καταρτισμένο για να μπορέσουμε να βρούμε χρηματοδότηση και για να ωριμάσουμε όλες τις μελέτες που αυτό κάνουμε».

Επανέλαβε ότι οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό στα δυτικά βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εξέλιξη, που σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή «σημαίνει ότι θα ξεκινήσουν», αλλά «για να πούμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, πρέπει να τελειώσουμε τη μεγάλη μελέτη για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν ακούσει πολλά “θα”, από εμένα όχι», τόνισε.

Επιπλέον, ο υπουργός ανέλαβε τη δέσμευσή του ότι θα είναι δίπλα στη δημοτική αρχή, καθώς έχει πολλά ελλείμματα υποδομών και είπε χαρακτηριστικά, «άκουσα με προσοχή τα αιτήματα, σχεδόν σε όλα έχει δίκιο και θα είμαι δίπλα του να βρούμε λύσεις».
«Χαιρόμαστε που ακούμε τον υπουργό να μιλάει για αποπεράτωση έργων, τα οποία έμειναν στάσιμα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όπως είναι το στάδιο και το κολυμβητήριο από το 2007. Θα τα ξεκινήσουμε και θα επικαιροποιηθούν οι μελέτες, ώστε να περατωθούν και να αποδοθούν στους δημότες», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Μανδαλιανός. Αναφορικά με τα προβλήματα στην περιφερειακή οδό και στην αποχέτευση των ομβρίων υδάτων, ο δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου τόνισε ότι «όλα συζητήθηκαν, δοθήκαν λύσεις και υπήρξε δέσμευση ότι θα διορθωθούν στο άμεσο μέλλον».

«Και στη Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει το προφανές, όλοι οι φορείς να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι και να μη γίνεται διάχυση ευθυνών», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Δεμουρτζίδη, σημειώνοντας ότι «οι εικόνες, που όλοι είδαμε πριν από μερικές ημέρες, και εμένα προσωπικά και τους πολίτες, μας προσβάλλουν. Πρέπει να καθίσουμε κάτω και να δούμε ποιος κάνει τι και με τι χρηματοδότηση», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος τόνισε ότι είναι στη διάθεση του δημάρχου «να καθίσουμε όλοι και να δούμε τι πρέπει να κάνει η κεντρική διοίκηση, τι η Περιφέρεια, τι πρέπει να κάνουν οι δήμοι, γιατί νομίζω ότι πλέον οι πολίτες θέλουν λύση και δεν θέλουν να βλέπουν εμάς να ρίχνουμε ο ένας τις ευθύνες στους άλλους». Υπενθυμίζεται ότι από το δήμο Παύλου Μελά διέρχονται πέντε ρέματα και σε ένα εξ αυτών, σε αυτό του Ξηροποτάμου, το 2021 έχασε τη ζωή του ένα νεαρό άτομο.

«Πρέπει να τελειώνουμε με τη μελέτη εφαρμογής για το ρέμα Ξηροποτάμου για να δούμε πως θα προχωρήσουμε στη χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου», ανέφερε από την πλευρά του ο δήμαρχος Παύλου Μελά, ζητώντας μεταξύ άλλων την άμεση υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων, καθώς η περιοχή έχει πέντε αστικά ρέματα. Να σημειωθεί ότι εκτός από το ρέμα Ξηροποτάμου, που ξεκινάει από την περιοχή των Πεύκων και φτάνει έως την οδό Λαγκαδά, υπάρχουν και άλλα δύο έργα με έτοιμη χρηματοδότηση, το δίκτυο ομβρίων προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ και το αστικό ρέμα της Ευκαρπίας, ύψους 1,6 εκατ. ευρώ.
Μετά τη συνάντησή του με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρο Κυρίζογλου, ο υπουργός ανέφερε-μεταξύ άλλων- ότι στη Βόρεια Ελλάδα θα «πέσουν» πέντε δισ. ευρώ για την υλοποίηση έργων. Από την πλευρά του ο κ Κυρίζογλου ζήτησε την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά, την κατασκευή ενός κολυμβητηρίου με καταδυτική πισίνα στο στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενώ μίλησε για τον προαστιακό και την οδική σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον ΠΑΘΕ.

Γ. Καραγιάννης: «Τρέχουν» Μετρό, FlyOver, σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα

Στο μεταξύ, στο μεγάλο πακέτο έργων υποδομών που «τρέχουν» στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του στο TV100 ενώ επανέλαβε τη δέσμευση ότι «η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία στο τέλος του 2023».

Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι από το σύνολο των 30 έργων άνω των 9 δισ. ευρώ του ευρύτερου σχεδιασμού για τη Θεσσαλονίκη, η πλειονότητα, περίπου 6 δισ. ευρώ, αφορούν τις υποδομές και τόνισε ότι «αυτά τα έργα τρέχουν».

«Υπάρχουν διαγωνισμοί, εργοτάξια, έχουμε παραδώσει κάποια έργα. Ο καθένας βλέπει πλέον το σχεδιασμό μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κάνοντας έναν απολογισμό, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «το πρώτο ζήτημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στη Θεσσαλονίκη ήταν ότι οι πολίτες δεν έβλεπαν να γίνεται κάτι στον τόπο τους».

«Το πρώτο που είχαμε να κάνουμε ήταν να κερδίσουμε τη μάχη του αυτονόητου. Κλείσαμε μια εκκρεμότητα 15 ετών που κανένας δεν επέλυε, παραδώσαμε εγκαίρως το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας. Το Θέρμη – Γαλάτιστα, ακόμα ένα έργο που ακουγόταν χρόνια, το δημοπρατήσαμε, το ολοκληρώσαμε και το παραδώσαμε. Και τα δύο έργα έχουν τεράστια σημασία για να ανακτήσει η Πολιτεία την εμπιστοσύνη των πολιτών. Να δείξουμε ότι, όταν λέμε κάτι, το κάνουμε» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.

Στον απόηχο της επίσκεψης στο Κέντρο Λειτουργίας του μετρό, ο κ. Καραγιάννης απέκρουσε την κριτική για την πορεία του έργου και ξεκαθάρισε ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αρχαία στο τέλος του 2023».

Συνεχίζοντας σημείωσε ότι «η στάση μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς είναι μία στάση σοβαρότητας, δεν σκεφτήκαμε ποτέ να κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες, χωρίς τρένα».
Διαβεβαίωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται και ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. «Κυρίως θα είναι ένα ζωντανό μουσείο που θα προσελκύει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ένα πραγματικό κόσμημα για την πόλη και τη χώρα» προσέθεσε.

Εξάλλου, εντός χρονοδιαγράμματος κινείται και το έργο του FlyOver που θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «τα εργοτάξια και η κατασκευή θα ξεκινήσει έως το τέλος του 2022».

Το λιμάνι, αναπτυξιακός πόλος με οδική και σιδηροδρομική σύνδεση

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός δεύτερου αναπτυξιακού πόλου στη Θεσσαλονίκη με την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού.

Όπως σημείωσε, «μετά τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου προχωρούμε στην ανάπτυξη του λιμανιού, που αποτελούσε τον δεύτερο αναπτυξιακό πυλώνα της πόλης».
Έκανε γνωστό ότι τέλος του 2023 θα ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση, ενώ αρχές του 2023 θα υπάρχει ανάδοχος για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα. Μάλιστα, σημαντικό έργο αποτελεί και ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης.

«Δημιουργούμε δύο ισχυρές ραχοκοκαλιές στη Δυτική Θεσσαλονίκη ώστε το αδικημένο κομμάτι της πόλης να πάρει τη θέση που αξίζει» επισήμανε και πρόσθεσε ότι το μέσο θα φτάνει μέχρι τη Σίνδο και το Καλοχώρι, εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο.

Σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα

Τα σιδηροδρομικά έργα, άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Για το λόγο αυτό, όπως υπογράμμισε, «αναβαθμίζουμε και εκσυγχρονίζουμε το Θεσσαλονίκη – Ειδομένη αυξάνοντας τις εμπορικές δυνατότητες της γραμμής, τελειώνουμε και με τις δύο γέφυρες στον Γαλλικό Ποταμό και παράλληλα “τρέχουμε” δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα». Ειδικότερα, πρόκειται για το «Θεσσαλονίκη – Τοξότες» και το «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο» τα οποία εισέρχονται στη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
«Τα δύο αυτά έργα έχουν μεγάλη στρατηγική σημασία καθώς θα διαφοροποιήσουν τη θέση της χώρας μας τα επόμενα χρόνια» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Σχετικά με τα αντιπλημμυρικά έργα σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει τα έργα σε Καλαμαριά, Λαχαναγορά και Ωραιόκαστρο, ενώ παράλληλα, έχει ενημερώσει με το Master Plan τους αρμόδιους φορείς για τον προγραμματισμό των δικών τους έργων.
Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «λέμε στους Θεσσαλονικείς την αλήθεια. Κάνουμε σταθερά βήματα ώστε να δώσουμε στην πόλη τις υποδομές που της αξίζουν».