Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης με δύο παρεμβάσεις του στη συζήτηση που έγινε στο πλαίσιο του Προσυνεδρίου του κόμματος.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρώτη παρέμβαση αφορούσε τη φροντίδα της κυβέρνησης για τη Δυτική Θεσσαλονίκη και ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε:

«Το βλέμμα της Κυβέρνησης είναι στραμμένο στη βόρεια Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη, με μια ειδική φροντίδα, αγαπητέ μου Δήμαρχε, για τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Βλέπω δημάρχους της Δυτικής Θεσσαλονίκης σήμερα μαζί μας, θέλω να τους ευχαριστήσω τον καθένα ξεχωριστά για τη εξαιρετική συνεργασία την οποία έχουμε. Να ευχαριστήσω τον Απόστολο, διότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό συνολικά για τη Δυτική Θεσσαλονίκη και όχι μόνο για το Δήμο Παύλου Μελά. Δεν θα μπορούσε να είχε γίνει πράξη εάν δεν πετυχαίναμε αυτό το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, δεύτερου βαθμού και κεντρικής Κυβέρνησης.

Και να διαβεβαιώσω τους δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης στους οποίους κατοικεί ο νεότερος πληθυσμός της χώρας, ότι η αναπτυξιακή μας πολιτική πρωτίστως στρέφεται σήμερα στους νέους μας. Και γι’ αυτό και δεν θα σταματήσουμε εδώ, θα έχουμε και άλλες ενδιαφέρουσες εξαγγελίες, αλλά δεν μιλάμε ποτέ αν δεν είμαστε απολύτως σίγουροι ότι μπορούμε να ωριμάσουμε και να υλοποιήσουμε τα έργα για τα οποία δεσμευόμαστε.
Και να ξέρεις, Δήμαρχε, ότι θα παρακολουθώ προσωπικά την εξέλιξη αυτού του έργου, ώστε να φτιάξουμε ένα πάρκο το οποίο όχι απλά θα το χαρεί όλη η Θεσσαλονίκη, το οποίο όμως ταυτόχρονα θα είναι βιώσιμο, οικονομικά αυτοτελές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να το χαιρόμαστε, όπως θα το παραδώσουμε για πολλές δεκαετίες.

Διότι ο σκοπός δεν είναι μόνο να φτιάχνουμε έργα τα οποία είναι ωραία τη στιγμή που τα παραδίδουμε, θα πρέπει να έχουμε εξασφαλίσει την οικονομική βιωσιμότητα και τους πόρους εκείνους οι οποίοι θα επιτρέψουν στο Δήμο να το συντηρεί, να το αναβαθμίζει και στη συνέχεια να το βελτιώνει.

Και σε αυτή την προσπάθεια θέλω να διαβεβαιώσω όλους τους Δημάρχους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά και όλους τους πολίτες της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ότι θα είμαι προσωπικά κοντά στην προσπάθεια αυτή να μειώσουμε τις ανισότητες.
Διότι υπάρχουν σήμερα ανισότητες, όπως υπήρχαν ανισότητες στις υποδομές μεταξύ Θεσσαλονίκης και υπόλοιπης Ελλάδος, έτσι υπάρχουν και εσωτερικές ανισότητες στον ευρύτερο πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης, τις οποίες είμαστε εδώ να διορθώσουμε και να γιατρέψουμε».

Η δεύτερη αφορούσε το έργο ανάπλασης του χώρου της ΔΕΘ για την οποία σημείωσε:
«Aποδίδω εξαιρετικά μεγάλη σημασία στην ανάπλαση και από την πρώτη στιγμή, όταν ήμουν απλώς βουλευτής και ασχολιόμουν λίγο με τα θέματα της Θεσσαλονίκης, παρακολουθούσα τις κουβέντες για ενδεχόμενη μετεγκατάσταση της Έκθεσης σε κάποιον άλλο χώρο και αναρωτιόμουν έχοντας επισκεφθεί πολλά Συνέδρια, όπως φαντάζομαι πολλοί από σας, αλλά αυτό το οποίο τελικά θέλουν σήμερα οι εκθέτες, οι σύνεδροι, είναι να πάνε σε έναν κλειστό χώρο έξω από την πόλη όπου φτιάχνουμε ξενοδοχεία, εστιατόρια ή αν θέλουν να είναι μέσα στην πόλη.

Αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα του χώρου δεν το έχουν πολλές πόλεις σήμερα. Άρα, θα έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε έναν πόλο οικονομικής εκθεσιακής επιχειρηματικής δραστηριότητας όλο το χρόνο μαζί με ένα πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης. Και δεν χρειάζεται να πάμε να δημιουργήσουμε καινούργιες υποδομές ξενοδοχείων, θα τα λύσει αυτά η ίδια η πόλη, θα δουλέψει όλη η πόλη, δηλαδή, από αυτήν την επένδυση και θα μπορέσει η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει και ένα καινούργιο τοπόσημο, διότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός πραγματικά ήταν ένας πολύ δημιουργικός διαγωνισμός ο οποίος κατέληξε σε μία πολύ όμορφη πρόταση η οποία τελικά εγκρίθηκε από το συμβούλιο.

Όπως, λοιπόν, η Έκθεση ήταν τοπόσημο με τον Πύργο τις προηγούμενες δεκαετίες, έτσι θα ξαναγίνει, Δήμαρχε μου, τοπόσημο για την πόλη και χαίρομαι πραγματικά που όλοι οι φορείς και η Περιφέρεια και ο Δήμος κατάλαβαν ότι τελικά αυτή ήταν η σωστή επιλογή να μείνει η Έκθεση εδώ και να γίνει η ανάπλαση in situ, όπως την περιέγραψες».

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, ο δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και δικτύων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας, ο διευθύνων σύμβουλος ΔΕΘ – HELEXPO A.E. Κυριάκος Ποζρικίδης και τον συντονισμό έκανε η Έλενα Σώκου.

Κ. Καραμανλής: Ενιαία θα λειτουργήσει το μετρό στο τέλος του 2023

Τη δέσμευσή του ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023 και ο Έλληνας πρωθυπουργός «δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες αλλά το Project ολοκληρωμένο», ανέλαβε εκ νέου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Α. Καραμανλής, μιλώντας από το βήμα του προσυνεδρίου της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Ένα έργο που είχε καταντήσει ανέκδοτο για τη Θεσσαλονίκη, το μετρό Θεσσαλονίκης, σήμερα έχει ολοκληρωμένο το 85% της υποδομής του και υπολείπεται η πολύπαθη ιστορία του σταθμού Βενιζέλου», τόνισε. «Πολιτικοποιήθηκε ένα Project στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, οι πολίτες διχάστηκαν και ήρθε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να δώσει τη λύση. Θέλουμε και μετρό και αρχαία και η δέσμευσή μας είναι ότι το έργο θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023», ξεκαθάρισε.

Ήδη, όπως τόνισε, οι πλατείες παραδίδονται πίσω στους πολίτες, τα εργοτάξια τελειώνουν και γίνονται και οι δοκιμαστικές λειτουργίες των συρμών του μετρό Θεσσαλονίκης. «Δεν θα δείτε ποτέ τον Έλληνα πρωθυπουργό ή εμάς να κάνουμε φιέστες. Όταν θα είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε το έργο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έρθει στη Θεσσαλονίκη και θα το εγκαινιάσει».

Το 2019, οπότε και ανέλαβε η ΝΔ την κυβέρνηση της χώρας δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα για έργα υποδομής και «το χειρότερο ήταν μάλιστα τα Project που παρέμεναν μπλοκαρισμένα», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Βρεθήκαμε πρόσφατα με τον πρωθυπουργό στο έργο Πάτρα-Πύργος, ένα έργο-καρμανιόλα και ντροπή για την Ελλάδα του 21ου αιώνα», επισήμανε και περιέγραψε τα έργα που ήταν μπλοκαρισμένα και πλέον βρίσκονται σε τροχιά δρομολόγησης.

«Πάμε πολύ γρήγορα και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή», σημείωσε ο κ. Καραμανλής. «Τελειώσαμε με τις ψεύτικές υποσχέσεις» είπε, και τόνισε ότι η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι πραγματικότητα και κατασκευάζεται, το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα συμβασιοποιηθεί σε 18 μήνες, ενώ το Project θα είναι έτοιμο το 2027.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στον νέο, υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο στην περιφερειακή Θεσσαλονίκης, τον Fly Over, λέγοντας πως «είναι παρέμβαση που έπρεπε να γίνει για να λύσουμε το κυκλοφοριακό στην πόλη.

Έχει να γίνει παρέμβαση στον περιφερειακό στη Θεσσαλονίκη, από τότε που πρωθυπουργός της χώρας ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν αυτοσχεδιάζει. «Όταν αναλάβαμε το υπουργείο, ανακοινώσαμε έργα ύψους 13 δισ. ευρώ και ήδη δημοπρατήσαμε έργα 7 δισ. ευρώ. Μέσα σε τρία χρόνια έχουμε εκκινήσει έργα 3,5 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει γίνει από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, και όταν σε πέντε χρόνια ο Σύριζα είχε καταφέρει να συμβασιοποιήσει project μόλις 800 εκατ. ευρώ».

Γ. Καραγιάννης: Τέλος του 2022 τα πρώτα εργοτάξια για το fly over

Να σταματήσει η πολιτικοποίηση των έργων υποδομής, ζήτησε από την πλευρά του υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. Ο ίδιος σημείωσε ότι η κυβέρνηση ΝΔ μιλά με μελέτες, διαγωνισμούς και εργοτάξια και τόνισε ότι από το πρόγραμμα των 13 δισ. ευρώ του χαρτοφυλακίου του υπουργείου, τα 5 δισ. ευρώ αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.
Χαρακτήρισε «κορωνίδα» των έργων το Fly over και σημείωσε πως έχει ήδη προκύψει ο προσωρινός ανάδοχος. Μέχρι το τέλος του 2022 θα έχουμε τα πρώτα εργοτάξια Θεσσαλονίκη: «Το Fly Over, μαζί με το μετρό θα αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη στην πόλη της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο υφυπουργός. Αναφέρθηκε επίσης στην οδική και τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά και την οδική σύνδεση με τη Χαλκιδική. Όσον αφορά στο τελευταίο, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε «ότι τελειώνει το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας και τόνισε ότι: Θα παραδώσουμε το έργο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα μας. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό το πράγμα, είναι από τις λίγες φορές, που συμβαίνει».